Kom jij zelf uit een groot gezin en hoe vond je dat?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door julia80, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.460
    2.276
    113
    Wij denken af en toe wel eens over een vierde (nou ja vooral ik haha). Ik heb zelf twee zussen, dus geen ervaring met een groot gezin, maar voor de mensen hier die zelf uit een gezin van minimaal vier kinderen komen, hoe heb je dat ervaren als kind?
     
    Zonnestralen vindt dit leuk.
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik kom uit een gezin van 5 en mijn man uit een gezin van 4. Ik vond het altijd reuze gezellig. Ik heb nu weinig contact met mijn zussen en broer, zien elkaar wel regelmatig op verjaardagen, maar daarnaast niet.

    Met mijn man zijn familie hebben we veel meer contact en ook dat is meestal heel gezellig.

    Zelf ben ik in verwachting van de 4e.
     
  3. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.151
    2.237
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 jongere zussen en dat was vaak haat en nijd, maar ook vaak heel gezellig! Het ging bij ons beter onderling vanaf mijn 12e, toen verhuisden we en hadden we allemaal onze eigen kamer (daarvoor tussenwoning met 3 slk). Nu wonen we best ver uit elkaar, dus zien elkaar niet heel vaak (al doen we daar iets harder ons best voor sinds we zelf kinderen hebben).
     
  4. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Ik kom uit een gezin met vier kinderen. Vroeger regelmatig bonje met de broer onder mij. Nu we ouder zijn niet meer.
    Heb veel appcontact met alle drie, we bellen, kinderen logeren over en weer, komen gezellig langs en op verjaardagen.

    Man komt uit gezin met vijf kinderen. Belt ze nooit, appt amper met ze en we zien ze alleen met verjaardagen.

    Dus onze ervaringen zijn verschillend
     
  5. lies276

    lies276 Niet meer actief