Welk Landal park in winter met kind bijna 2?i

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Decca1980, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Decca1980

    Decca1980 Fanatiek lid

    22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    In januari willen wij een weekje naar een Landalpark. Tot nu toe zijn onze ervaringen met Landal erg positief. Center Parcs daarentegen doen we nooit meer. Dit omdat wij die aquadomes iets te massaal vinden en de huisjes te vies. Laatst zijn we zelfs eerder weggegaan omdat ik te veel last van mijn astma kreeg. Maar ook bij Landal is er veel verschil tussen de parken en na de vorige keer willen we dit dus voorkomen :).
    Dus vandaar mijn vraag? Welk park is leuk met een kleintje van bijna twee? Eisen zijn dus schone huisjes, zwembad voor peuters en iets van overdekt spelen?

    Zelf vinden we de Heideheuvel erg leuk, maar daar is binnen voor kleintjes niet veel te doen, en de kans dat het in januari slecht weer is is groot.

    We twijfelen nu tussen Coldenhove en Land van Bartje. Maar misschien zijn er nog andere opties?
     
  2. sjak

    sjak Niet meer actief

    Ik ben fan van het vennebos! Maar als er last is van allergien zou ik om een speciaal huisje vragen en een rookvrij huisje. In alle andere huisjes mag gerookt worden en komen huisdieren.
     
  3. Decca1980

    Decca1980 Fanatiek lid

    22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Dank je! ik ga even kijken naar het Vennebos.

    Normaal gesproken heb ik niet zo snel ergens last van. Misschien zegt dat meer over het park waar we warn (limburgse peel). Rookvrij vragen we wel standaard.
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Het land van Bartje is echt heel leuk voor een kindje van die leeftijd. Wij gaan binnenkort naar Landgoed het Loo en dat schijnt ook super leuk te zijn voor jonge kids.
    Coldenhove is ook leuk, maar ook erg geschikt voor grotere kids. De binnenspeeltuin is heel groot en dat heb je voor een kindje van 2 nog niet nodig.
     
  5. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Wij zoeken ook zoiets:) al hoewel ik center parcs wel heel leuk vind maar die huisjes 20x keer niets:( en vies inderdaad.
    Wij willen nu in januari naar Hof van saksen gaan en keken naar dezelfde dingen als jullie:) misschien daar eens kijken?
    Wij zaten eerst te denken aan land van bartje wat ons ook heel leuk lijkt maar ik denk dat die leuker is in de lente of de zomer omdat je daar buiten ook veel te doen hebt.

    Coldenhove zou ik niet doen zijn wij vorig jaar geweest en zoals hier al gezegd wordt is die binnenspeeltuin meer voor grotere kinderen.

    Landgoed t loo is ook leuk. Binnenspeeltuin is niet heel groot maar denk wel groot genoeg voor een meisje van bijna 2. Wij zijn daar geweest toen mijn dochter 3 maanden was dus die speelde toen nog niet;) peuterbadje daar is wel erg klein maar ja wel met een glijbaantje wat misschien al genoeg is!
    Vennenbos is net zoiets als center parcs (was vroeger van center parcs) en de huisje ook ontzettend ouderwets. denk niet dat het iets voor jullie is omdat dit veel op center parcs lijkt (vooral de plaza, erg groot en groot zwembad)

    ik vind het erg lastig kiezen naar welk park je kan in januari. Mijn voorkeur gaat wel uit naar center parcs omdat je daar veel binnen hebt maar mijn vriend (stofallergie) vind de huisjes verschrikkelijk.

    Nu zijn we dus terecht gekomen op het hof van saksen, deze is wel iets duurder maar ons lijkt deze leuk!
     
  6. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    #6 Syane, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt: 17 okt 2014
    Hof van Saksen is een geweldig park. De binnenspeeltuin is daar echter ook heel groot. En het zwembad is ook meer gericht op oudere kids. Dus als je nog moet boeken zou ik daar naar toe gaan met oudere kids.
    Maar Aardbei, je vermaakt je er vast heel goed. De huisjes zijn daar super. En de restaurants trouwens ook. Kun je heerlijk eten.
     
  7. wendyw80

    wendyw80 Fanatiek lid

    8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Voor de kleintjes vind ik Lommerbergen (oud CP park) echt een leuk park.
    Minpuntje vind ik toch wel de huisjes.

    Wat ik ook een aanrader vind is Aelderholt.
    Groot indoorspeelgebeuren en een leuk niet al te groot zwembad.

    Ook leuk is park Hoog Vaals.
    Die heeft nog nettere huisjes dan Aelderholt en ook een grote
    indoorspeeltuin en een zwembad.
     
  8. Rostie

    Rostie Actief lid

    23 jun 2014
    199
    0
    0
    Hof van saksen!
    huisje was heel erg schoon.
    zwembad echt heerlijk voor jonge kindjes allemaal speel dingen.
    en er moet nog een speeltuin binnen zijn waar wij toen niet zijn geweest i.v.m. mooie weer, maar nu zeker wel heen gaan.
     
  9. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Waterparc Veluwemeer is ook erg leuk! Mooie, grote en schone huisjes, een klein maar leuk zwembad met peuterbad en en indoor speeltuin(tje)
     
  10. Decca1980

    Decca1980 Fanatiek lid

    22 nov 2011
    1.068
    0
    0
    Dank voor alle reacties tot nu toe. We gaan van het weekend eens even alles rustig bekijken. Maar meer tips zijn welkom!

    Het zwembad hoeft niet groot te zijn. Liever niet zelfs. Dochterlief moest in CP eerst een half uur wennen aan de drukte en het lawaai...
     
  11. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij gaan in januari naar t Vennebos Lijkt me een leuk park.
    Lommerbergen leek me ook wel wat
    Bij hema kun je nu landalbonnen kopen voor 125,- doen 8 parken mee. Misschien interessant
     
  12. Rostie

    Rostie Actief lid

    23 jun 2014
    199
    0
    0
    dit is het zwembad in het hof van saksen, het kinder gedeelte dan ;)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    #13 Polletjepiek, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2014
    We zijn 3x naar Land van Bartje geweest.

    Superleuk park.

    Bij slecht weer kunnen de kinderen zich uitstekend vermaken in Bartjes Boerderij met oa een indoor zandbak, fietsjes etc.

    Of naar het zwembad. Het indoor klimtoestel in het receptie gebouw is idd erg klein, maar daar zijn de kinderen bijna niet in geweest. Die gingen het liefst naar Bartjes Boerderij of ponyrijden.
     
  14. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113

    Ah zit er leuk uit!!! Zijn jullie er op dit moment? Nog meer foto's toevallig :)
     
  15. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.398
    113
    Wij zijn helemaal fan van de lommerbergen. Vennebos was ook leuk, maar het indoor gedeelte minder voor de kleintjes en bij de huisjes was een leefkuil, niet erg handig met jonge kindjes.
     
  16. Rostie

    Rostie Actief lid

    23 jun 2014
    199
    0
    0

    nee wij gaan volgende maand weer, wil je nog meer foto`s van het zwembad?
     
  17. fayenne

    fayenne Bekend lid

    3 sep 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Lommerbergen.
    Zo een ontzettend leuk park en vooral voor de kinderen genoeg te doen.
    Wij zijn afgelopen jaar naar het vennebis geweest maar dat was het net niet.
    Volgend jaar weer vennebos
     
  18. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.509
    497
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Deze twee parken wilde ik ook net noemen. Hoog Vaals heeft vrij nieuwe huisjes en ze hebben er net een grote vernieuwingsslag gedaan (nieuwe bedden, modernere inrichting etc)
     
  19. aardbei1707

    aardbei1707 Fanatiek lid

    20 aug 2012
    3.921
    558
    113
    Ja leuk!! :) wat voor huisje hadden jullie?
     
  20. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij vinden de Lommerbergen erg leuk en zijn er al meerdere keren naar terug gegaan:)
     

Deel Deze Pagina