Wat ga jij doen op Koningsdag 2021?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Friesin, 19 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik vrees dat ik ga werken, ook al is het een vrije dag. Ik kom echt om in het werk momenteel en heb vrijdag een zware deadline. Gisteravond ook al tot half 10 doorgegaan.

Vorig jaar waren wij een weekje op vakantie en heb ik zelf een soort koningsspelen voor onze kinderen georganiseerd. Was wel leuk om te doen, maar nu hebben ze het op school al gedaan.

Volgens mij wordt er hier verder ook niks georganiseerd, dus het is gewoon een vrije dag. Wij gaan ook niet op tv kijken hoe de koning moet koekhappen of zo.

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.804
    4.585
    113
    Is het goed als ik mijn kids nu vast breng? Kunnen ze wel bij jou overnachten toch ;)

Wel ideaal en fijn zeg. Wij hebben altijd KinderVakantieWerk... Dat is in de zomervakantie zo een week.

Friesin vindt dit leuk.
  3. Taartjes

Taartjes Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.190
    433
    83
    Wij gaan een tulpenroute rijden.
    Hopelijk volgend jaar weer een ouderwets gezellige Koningsdag!

Friesin vindt dit leuk.
  4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.959
    15.598
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ga (hopelijk met niet al te veel pijn) nog ff bijkomen van het poli-operatief laten verwijderen van een mariske de dag ervoor :)

5. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Wij hebben samen met de buren een springkussen gehuurd, daarbij ook buurkinderen/ vriend(innet)jes uitgenodigd... Muziekje erbij, pannenkoeken bakken...

De ouders/ kinderen reageerden super enthousiast, lijken blij dat er iets georganiseerd word... Dochter heeft er zin in!

highenergy, Magnolia29 en Friesin vinden dit leuk.
  6. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Wij zijn op een vakantiepark... Hopelijk heeft de animatie daar wat leuks voor de jongens ;)

Onze oudste wil heeeeel graag met een kleedje z'n speelgoed verkopen, vorig jaar is dat zo in de mist gegaan met marktplaats (helemaal niks verkocht en een verdrietig mannetje) dat ik ervoor wilde zorgen dat het dit jaar gewoon niet eens kon! ;)

Friesin vindt dit leuk.
  7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.630
    1.443
    113
    Bij ons in het dorp wordt een stoepkrijtwedstrijd georganiseerd. Oudste vindt dat niet terug helaas. Ik hoop de jongste wel. Verder een lekker gebakje eten en ik hoop op mooi weer. Misschien een leuke speurtocht doen met de kinderen dan (die ik dan nog eerst moet uitzetten;) )

Friesin vindt dit leuk.
  8. Sonjahh

Sonjahh Lid

11 okt 2016
    76
    15
    8
    Wij gaan dat ook doen. Wij zetten een tafel en een kleedje vol met speelgoed op onze oprit. Doen een aankondiging via marktplaats en via de lokale verkoophoek van Facebook. Elk uur zetten we opnieuw ons kraampje op Facebook. Via een pb kunnen ze ons adres vragen. Zo weten of, wie en wanneer iemand langs komt. Vorig jaar toch nog voor zo'n 100 euro verkocht.

highenergy, Friesin en bulakgirl vinden dit leuk.
  9. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Mijn man en ik willen dinsdag weer eens de Elfstedentocht rijden (met de auto), maar de kinderen willen graag naar het bos :roflmao:
    Misschien kunnen we het combineren :p

Friesin vindt dit leuk.
  10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.330
    10.295
    113
    Er is een fietstocht in de buurt. Geen idee wat ze onderweg gaan doen maar het is speciaal voor de kinderen. Ach anders hebben we mooi een stukje gefietst.

S middags wat lekkers eten.

Friesin vindt dit leuk.
  11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.630
    1.443
    113
    Wij hebben onze plannen aangepast. Zoon wilde niet stoepkrijt.. haha
    We gaan een fietstocht maken in onze oranje kleding.

We willen hem nog een beetje koningsdag-proof maken door onderweg spelletjes te gaan doen.
    Iemand nog een leuk idee wat makkelijk onderweg kan tijdens de fietstocht?
    En wellicht ook ter inspiratie voor anderen?

We hebben nu: koekhappen, lepel met bal wedstrijdje lopen, spijkerpoepen, iets met het koningsdagliedje nog verzinnen.

Wat zijn nog andere spelletjes?
    Afsluiting zaklopen in de tuin ofzo haha.

Friesin vindt dit leuk.
  12. tuc

tuc Niet meer actief

Met de opvangkinderen vieren we vandaag ook koningsdag, een heel programma vandaag:
    We hebben al een slinger gemaakt en fruit gegeten in koningsdagstijl.
    Vanmiddag knutselen we nog een kroon en bakken we knakworst in bladerdeeg in kroon vorm en koningsdag whoopies.

DSC_0956.JPG

IMG_20210426_102121_194.jpg

aicirtap, highenergy, Emilie69 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Leuke bezigheden allemaal!!!

@RoGiJuLi veel beterschap gewenst:)

Wij gaan het uiteindelijk toch alleen met het gezin vieren! Gezien we vlakbij een strand wonen gaan we even lekker naar het strand. Uiteraard gaan we ook oranje tompoucen, én zoenen, eten

Hier wordt helaas ook niet zoveel georganiseerd voor de kinderen. Het enige is een soort vrijmarkt maar dan op een kleed voor het huis. Er wordt dan via een fb pagina doorgegeven welke adressen mee doen.

14. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Hier ook andere plannen!

Ik heb heel spontaan een midweek weg geboekt met de kinderen :rolleyes: Dus morgen zijn we bij Koos Konijn :D In de middag hebben ze een route met allerlei spelletjes verspreid over het park (Kingsparade) en mijn ouders komen op bezoek en nemen oranjekoek en tompoucen mee :thumup:

Friesin en tuc vinden dit leuk.
  15. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.486
    2.601
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zometeen controle bij de verloskundige, daarna even wat oranje-lekkers scoren en een 1/5e koningsstraatje kopen haha.

Friesin vindt dit leuk.
  16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Waarschijnlijk een middagje speeltuin en vanavond barbecuen.

Friesin vindt dit leuk.
  17. tuc

tuc Niet meer actief

Gister koningsdag met de opvangkinderen, vandaag met zn vieren.
    We hebben veel oranje gebak en oranje eten in huis:roflmao:

De kinderen willen hun fiets versieren en een rondje ermee door de wijk.
    Ik heb koningsdagprops geregeld waarmee we gekke foto's gaan maken:D
    Verder misschien naar buiten, en anders spelletjes doen, wat de kinderen graag willen.

Friesin vindt dit leuk.
  18. Ienemine

Ienemine Fanatiek lid

20 feb 2018
    1.514
    853
    113
    Vrouw
    Hier leeft het heel erg! Dorp is mooi versierd (zijn prijzen te winnen) om 10.00 is het uit je voordeur wilhelmus zingen en daarna zijn er op dorp overal spelletjes, springkussens etc opgezet. Kinderen vermaken zich vandaag wel vanmiddag begint de vossenjacht door dorp( mijn man is ook vos)

Roosje35 en Friesin vinden dit leuk.
  19. tuc

tuc Niet meer actief

Jammie!
    IMG_20210427_111914_777.jpg

Friesin, Nougat en Armina vinden dit leuk.
  20. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.877
    5.168
    113
    Home
    Hier spelen de kinderen allemaal in de straat een oud Hollands spelletjes parcour gemaakt door wat andere kinderen
    Zelf moest ik werken maar zit ziek binnen

Friesin vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina