soesjes bakken

Discussie in 'De lounge' gestart door mama aes, 24 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    We gaan tweede kerst dag met fam kerst vieren.
    Iedeen maakt dan wat Ik was van plan om hartigge soesjes te maken (lekker goed koop).
    Ik heb nu wel een recept voor soesjes deeg maar lijkt me erg moeilijk. Zijn er hier ook meiden die wel eens zelf soesjes gebakken hebben en misschien tips hebben.

2. mamautrecht

mamautrecht Niet meer actief

Het leek mij ook erg moeilijk maar het is echt simpel om te doen. Gewoon recept volgen en het komt goed ;)

3. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.303
    0
    0
    Amsterdam
    Heel makkelijk, de soesjes zijn heel makkelijk te vullen als ze uit de oven komen (wachten tot ze koel zijn!) Niets moeilijks aan!

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Om ze luchtig te krijgen tijdens het bakken vind ik nog wel eens lastig. Maar voor de rest een eitje! sucses meid.

Janna

5. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Ik heb veel recepten ervan geprobeerd maar vaak smaakte ze nog erg naar ei ik heb nu 1 recept met bakpoeder erin en die lukt wel altijd goed.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Heel makkelijk. De bloem moet je echt lang genoeg garen. En dan van het vuur in andere kom doen en dan de eieren er pas doorheen roeren. En na de baktijd inprikken en nog minuutje of 3 erin terug om de binnenkant goed te garen. Wanneer de bloem niet gaar genoeg is zullen ze niet voldoende reizen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zag net een YouTube tutorial over soesjes. Als ik had geweten hoe gemakkelijk het is om te maken; had ik niet 2 bakken ijs meegenomen van de supermarkt voor eerste kerstdag.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

9. mama aes

mama aes Bekend lid

10 dec 2005
    684
    16
    18
    nou gelukkig dat het niet moeilijk is. Ben ik weer gerust gesteld.
    bedankt voor jullie reactie s

10. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    de soezen maken valt reuze mee een paar dingen waar je rekening mee moet houden is dat je alles goed doorgelezen hebt voor je begint. De bloem goed gaar laten worden het moet een bol zijn die je makkelijk door het pannetje kunt duwen. Laat het wel een beetje afkoelen voor je het ei er door doet anders stolt het en krijg je roerei.

Wanneer je de soezen spuit moet je in 1 keer door spuiten tot de juiste grote anders krijg je een tussenlaag wat weer lastig vullen is. De puntjes die je hebt met een natte vinger plat duwen anders verbranden ze.
    wanneer je ze makkelijk van de plaat af kunt halen zijn ze gaar, goed afkoelen op een rooster.

Ik vul ze zo kort mogelijk (wat mij uitkomt) anders worden ze zo zacht (of je moet daar van houden.

Succes!:)

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hmm, misschien morgen maar eens wat soezen maken. Lekker!

Deel Deze Pagina