Wat ga jij verkopen op koningsdag?

Discussie in 'De lounge' gestart door Brinsa, 11 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Wij verkopen niks, maar als ik een kraampje had dan zou ik kinderkleding en speelgoed verkopen.

Ik ga altijd op zoek naar puzzels, boekjes en kinderkleding om in te kunnen ravotten voor het bos of kinderboerderij etc.

2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Haha dat is gevult met helium, lachgas is wat anders hoor :eek::roflmao:

Brinsa vindt dit leuk.
  3. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.015
    3.670
    113

Spoelen ze wel weg met de koffie :roflmao::o::cry::p

Chocolat en Whysteria vinden dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.043
    16.551
    113
    Nee jij hebt het Vondelpark geclaimd, als de rest nou ook nog meld waar ze gaan staan met de balonnen kunnen alle kinderen lekker veel winst maken.
    En dan doen we ipv een openhuizendag een rondje ZP Koningsdag. :roflmao:

DastyQueen en Chocolat vinden dit leuk.
  5. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ja, ik vind dat onzin. En dat is mijn mening.
    Met jouw neerbuigend opmerking sabel je zowel de hele koningsmarkt--traditie neer als ook alle en iedereen die daar spullen verkoopt of koopt. (Want allemaal zooi). Niet netjes en onnodig om alles over 1 kam te scheren.

Dan ga je gewoon niet naar zijn markt maar laat iedereen die dat wel wat of doet gewoon in zijn waarde.

brit76 vindt dit leuk.
  6. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.666
    5.701
    113
    Ik vind het een super leuke traditie, kijk er nu al naar uit om rond te struinen. Meestal koop ik niks want er is inderdaad ook veel zooi. Maar dat zijn vaak oude mannetjes die met de zelfde meuk elk weekend op een rommelmarkt zitten, jaren lang. Juist de ouders met kinderen hebben leuke dingen voor nog leuke prijsjes. Je moet natuurlijk niet te laat komen want dan is al het leuke en goede weg. En je moet goed zoeken voor duplo enz want dat gaat toch tegenwoordig via mp. Maar zoals nu wil ik op zoek naar een peppa pig tasje voor mijn dochter. Zag er laatst een op een kleine kledingbeurs maar had geen geld bij mij.

En vind je het niks ga je toch lekker niet heen :) Ik vind het gewoon gezellig, het heeft gewoon wat.

Om op de vraag terug te komen, ik wil ooit een keer zitten met bijv de kinderkleren/speelgoed van onze dochter. Maar aangezien ik nog een grote kinderwens heb nu nog niet. Maar kijk er wel na uit, ik stond vroeger altijd op de jaarlijkse rommelmarkt toen ik een jaar of 10 was. Het had als kind zijnde gewoon wat, heel vroeg op, je spullen uitzoeken voor de verkoop en dan je best doen om de boel te verkopen. Om vervolgens van het geld weer troep te kopen :p

7. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Voor het eerst gaan wij op de markt staan, een kleedje voor de kinderen en het geld is voor hun.
    Maar wat niet verkocht wordt gaat naar de kringloop ik heb echt geen zin om die boel weer thuis te hebben.
    Zelf mogen ze 1 ding uitzoeken anders ligt het weer vol.

8. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    ik ga altijd voor boeken! hahaha.

Verkopen doen we niet.

9. Melief

Melief Niet meer actief

Ik hou van Koningsdag, de sfeer, lekker slenteren! Vorige jaar hebben we echt toffe dingen gescoord!
    Dit jaar lig ik in het kraambed met de mooiste score ;)
    Mijn man gaat wel met dochter!
    Ik ga overigens niet zelf zitten, dan heb ik wel een scheithekel aan dat gemeut en afdingen :roflmao:

brit76 en Chocolat vinden dit leuk.
  10. Winter30

Winter30 Niet meer actief

Afdingen doe ik bij kinderen ook nooit. Ik zeg altijd dat dat het mooiste is wat ik op de hele markt heb gezien en daar betaal ik graag het volle pond voor.

esklessebes, mamabri en Chocolat vinden dit leuk.
  11. p1982

p1982 Niet meer actief

Ga met de meiden staan als het goed weer is
    Hebben zelf het volgende:
    - kinderkleding
    - speelgoed
    - kinderschoenen
    - woonspullen
    - boeken
    - kleding van ons zelf

Van vriendin gekregen met eigen winkel:
    - woonspullen
    - sieraden

Allemaal nieuw en winst voor de meiden

Staan ondertussen al 7 verhuisdozen klaar en komt nog veel meer bij

12. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Mijn vriend had vorige jaar een regenpak aan en een zwembril op en dan kon je voor 25 cent per stuk eieren op hem gooien. Hadden zijn neefjes bedacht, zwager deed ook mee. Hilarisch!

Ysabella, Miszy en Brinsa vinden dit leuk.
  13. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Hier is het op bevrijdingsdag. En nee ik ga niet zitten op een kleedje. Ik ben een paar keer over de rommelmarkt geweest en dat is ook precies wat er verkocht wordt, rommel. Wij moeten sinds een paar jaar ook nog eens gaan betalen voor de ruimte die je in beslag neemt met je kleedje. Aan het eind van de dag wordt er een grote container neergezet waar je je overige rommel in kan gooien. Daar staan dan ook weer mensen in te graaien. Maar toch ga ik elk jaar heen voor het geval ik wel wat leuks zie.

14. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Niks. We zijn ook dit jaar weer met Koningsdag op vakantie.
    Vind het wel jammer dat we die dag missen. Het heeft altijd wel wat

15. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    #55 Debaky, 13 apr 2018
    Laatst bewerkt: 13 apr 2018
    Het is dat ik niet naast de deur woon anders was ik zeker even naar het Vondelpark gekomen. Altijd leuk om Zp dames te '' ontmoeten '' ;)

Top idee trouwens met die ballonnen, echt super leuk!

OT: Geen idee wat ik ga kopen, zal vast wel weer wat klein speelgoed zijn wat de kids zelf willen hebben. Verkopen doe ik niet, zit liever met de kids lekker op het terras of in de natuurspeeltuin waar ze lekker kunnen spelen met alle spelletjes en ik lekker in het zonnetje zitten ;)

DastyQueen vindt dit leuk.
  16. tuc

tuc Niet meer actief

Wij verkopen niks.
    Ga wel op zoek naar hetzelfde elk jaar: boeken boeken boeken:)

17. lolu

lolu Actief lid

3 apr 2017
    187
    75
    28
    Hier doen we het nu al een heel aantal jaren en inmiddels staan er al voldoende spullen klaar, ik moet wel zeggen dat de spullen wel steeds minder worden aan speelgoed.

Speelgoed, ben alles al aan het schoonmaken en in dozen aan het stoppen, wat grote auto's little tikes en dat soort dingen.
    boeken voor volwassenen alleen maar wat grotere titels. (in mijn nieuwe inrichting wat geen plaats meer voor een mooie boekenkast) ;)
    Boeken voor de kinderen eerste leesboeken voor jongens (2e is een meid en wil nu al niets lezen over draken enzo)
    Wat puzzels voor volwassenen
    Puzzels en spellen voor kinderen.
    Dit ligt tot nog toe al klaar.
    vast nog wel wat leuke kledingstukken. en ik heb een doos boerenbont gevonden met opruimen van de zolder. Wellicht neem ik hier ook nog wel wat van mee.
    Wat doen we van het geld, tsja de kinderen nemen vaak weer net zoveel troep mee naar huis ;)
    en vorig jaar zijn we een dagje naar een pretpark geweest met zijn 4 restant in de spaarpotten.

18. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.276
    25.746
    113
    Ik verkoop alleen maar op mp, en als dat niet de moeite waard is, geeff of gooi ik het weg. Geen zin om al vroeg in ochtend in de kou te gaan zitten :oops:
    Maar misschien ga ik dit jaar wel even op zoek naar speelgoed voor mijn zoon. Ik hoop iig wat autootjes te scoren en misschien wat peuterboekjes.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Verkopen doe ik niet, ik vind het veel te leuk om op de rommelmarkt te struinen. Echt waar: ik vind het de leukste dag van het hele jaar en kijk er dus ook altijd naar uit!

Ik sleep altijd van alles mee; leuke kleding, verkleedkleren voor de kinderen, leuke beeldjes, potjes of pannetjes. Heeeeeeeeeeeeeeeel veel boeken. Noem het maar op. Ik ga altijd bepakt en bezakt weer naar huis. En ook mijn kinderen vinden het geweldig. Ze krijgen een x bedrag van ons en daar mogen ze van alles mee kopen (uiteraard in overleg). Maar dan nog: als ik zelf nog iets leuks zie voor ze koop ik het nog buiten hun eigen geld om.

Helaas moet ik waarschijnlijk dit jaar werken en daar baal ik enorm van!

Brinsa vindt dit leuk.
  20. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Niks maar ga wel even struinen.. Koop nooit wat maar het is altijd wel gezellig! :D

Deel Deze Pagina