Mijn oudste zoon heeft vandaag uitslag gekregen van de selectie voor een universitaire opleiding. Hij staat op plaats 249 ( van de 1100 inschrijvingen, dus ik ben heel trots op hem!), maar er mogen maar 225 studenten starten. Er zouden dus nog 24 aankomende studenten af moeten vallen, wil hij er toch nog bij zitten. Ik vraag me af hoe reëel die kans is. Iemand ervaring mee???? Hij heeft overigens een hele leuke tweede keus, maar het zou helemaal fantastisch zijn als hij deze studie mag gaan doen.
Het ligt eraan om welke studie het gaat natuurlijk maar bij bijvoorbeeld geneeskunde worden er ook plekken gereserveerd voor uitzonderingsgevallen. Als deze niet worden opgevuld kunnen er dus studenten met een nummer hoger dan 225 starten. Zie https://www.decentralegeneeskunde.nl/ervaring-decentrale-selectie-geneeskunde-universiteit-utrecht-uu-umcu-2017-2.html voor een ervaringsverhaal!
Dat geeft de burger al een beetje moed. Het gaat om diergeneeskunde, maar de procedure lijkt hetzelfde. Er zijn 25 plaatsen voor studenten die bijv dit jaar niet halen. Nu maar hopen dat er dus heel weinig uitzonderingen zijn.
Zou super zijn als hij mocht starten! Leuk diergeneeskunde Volgens mij valt altijd wel een deel af, maar bij een decentrale selectie is dat denk ik maar een klein aantal en er is maar 1 uni die het in NL aanbiedt... hoop dat er toch nog een hoop voor een tussenjaar oid gaan