Vliegen met baby van 9 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjubidoe, 11 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjubidoe

Sjubidoe Actief lid

12 mei 2012
    361
    1
    16
    Iemand ervaring met vliegen als je baby 9 maanden is?
    Ik moet nu beslissen of ik in september het aandurf om een reis van in totaal 14 uur te maken met overstap.

Graag hoor ik ervaringen van mensen die dit gedaan hebben!!

2. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    heb het nog nooit gedaan en zou het ook niet doen..

vind vliegen met zulke kleintjes gewoon zielig!
    voor de kindertjes zelf omdat het stijgen en dalen hartstikke zeer kan doen aan de oortjes en voor de medepassagiers als zon kindje 14u gaat zitten brullen...

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Onze dochter was 10 mnd, toen we naar spanje vlogen. Dat was 2,5 uur. Ging hartstikke goed, geen last van haar oortjes gelukkig.
    Maar 14 uur? No way!

Ik zou dat niet geregeld krijgen hoor.. Je kindje moet bij jou op schoot.. nja ik kan wel nog aardig wat nadelen opnoemen. Onze dochter vond 2,5 uur echt max. Toen werd ze al vervelend.

X

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Bij ons was 2 uur (zuid spanje) meer dan genoeg.
    Ik zou het zeker geen 14 volhouden. Of je moet een hele goede reden hebben, maar voor een vakantie of bezoek zou ik het je kindje, jezelf en je medepassagiers echt niet aandoen.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vaak genoeg gedaan, vanaf baby van 6 weken tot en met (nu) beginnende pubers.
    Gewoon doen, voldoende afleiding en eten meenemen, door blijven ademen en niet te veel zorgen maken!

Ze werden nooit vervelend, vermaakten zich wel en sliepen veel (als baby gewoon in bassinet). Als je gewoon borstvoeding geeft is het wel veel relaxter.

6. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Als het niet noodzakelijk is.... niet doen.
    Behalve dat het strontvervelend is voor je kindje is het ook vervelend voor de medepassagiers.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat is er dan vervelend aan voor andere passagiers? Heb net vlucht van 20 uur acjter de rug, zaten zat baby's en kinderen aan boord, wat zou daar voor mij als passagiers vervelend aan zijn?
    Behalve natuurlijk dat ik stikjalors ben dat zij wel een mooie knuffeltijger krijgen en ik niet?:D

8. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wat vervelend kan zijn voor je medepassagiers??
    opgesloten zitten in zon grote metalen kist met een krijsende baby??? 14 uur lang????;)

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Alsof alle baby's krijsen...

10. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    als hun oren net zo zeer doen als die van mij bij het stijgen en dalen, ja, dan krijsen ze wel!
    ik zie niet in waarom je met zon kleintje zo lang zou moeten vliegen..
    voor vakantie?? center parcs in eigen land is net zo leuk voor zulke kleine kindjes!

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Wauw dus jullie gaan er al van uit dat kindjes 14 uur achtereen zullen gaan gillen.

Toen onze zoon net een jaar was hebben we een vlucht van 13 uur gemaakt (zonder overstap). En dat ging prima ondanks dat hij alleen bij mij op schoot wilde. Er was zoveel te kijken b.v de tv :D die mama dus niet uit kon zetten ;)

Op de momenten dat we geen seatbelt om hoefden mocht je gewoon rondlopen met je kindje. We hadden wat nieuwe kleine speledingentjes meegenomen wat een groot succes was.

12. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Mijn baby was geen 9 maanden, maar 6 maanden en toen zijn we naar new york gegaan. Ik zou het zo weer doen, en een langere vlucht ook wel. Was ideaal, en ik geef geen bv ;). Ik had gewoon heel veel poedertorentjes gevuld en steeds een klein flesje gegeven. Zeker de terug reis ging top, ze heeft alleen maar geslapen. Tja, en die mede passagiers, net of alle baby's gaan krijsen inderdaad. En verder tja, ook baby's leven in deze wereld, dan doen ze die 14 uur maar lekker oordopjes in. Ik had overigens wel een ergonomische draagzak mee, daar kon ik met haar rondjes mee lopen.

De stewardessen vonden haar ook heel lief en zijn super behulpzaam geweest. Vooral niet te druk maken, en inderdaad, blijven ademen :)

13. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Om andere pasagiers zou ik ook niks geven, zij weten ook dat er baby's bestaan en ja jammer dan voor hun! Als je je van anderen wat aan moet trekken, kom je nergens.

Het zou heel fijn zijn als je kindje dan nog in zo'n bedje past, zou dat ff navragen! Drinken tijdens stijgen dan hebben ze er niet veel last van.

14. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Wij hebben wel een uurtje gevlogen - dat ging goed en onze dochter had gelukkig geen last van d'r oortjes. Nu moest ik van de week beslissen of we naar India gaan in Oktober en daar heb ik nee op gezegd. Het is geloof ik een uur of 9 en dat vind ik net te lang. Ik denk wel dat het ook een beetje aan je baby ligt.

15. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Ik zou het persoonlijk niet doen. Zo lang 'opgesloten' zitten met zo'n kleintje.
    En vind ook dat je wel degelijk rekening mag/moet houden met medepassagiers. Waarmee ik niet zeg dat alle baby's krijsen, maar als ze dat wél doen is het strontvervelend voor de andere passagiers.

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zie al dat je geen ervaring hebt met lange-afstandsvluchten. De tijd tussen stijgen en dalen is dan minstens een halve dag! En in die grote cabines voel je de drukverschillen veel minder.
    Oorpijn is vaak wat aan te doen:
    Voor boarden paracetamolletje en neusspray zodat de verbinding tussen neus en oren vrij is
    Tijdens stijgen en landen sabbelen of drinken, dus aanleggen, fles of speentje geven
    Als ze tijdens de vlucht nog last hebben, nog wat pijnstiller geven
    Huisarts kan ook oordruppeltjes voorschrijven

17. MamaPeetje

Bij mij wel, heb nog nooit een vlucht gehad zonder krijsende babies.... En je kan het ze niet kwalijk nemen want het IS nu eenmaal vervelend.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind vliegen helemaal niet vervelend! En gut hoor wel eens een baby, maar mer m'n platinum frequent flyer kaart heb ik nog nooit meegemaakt dat een baby het echt 16 uur volhieldqua huilen hoor!

19. MamaPeetje

Okee Dirksmama jij weet het beter! Ik kan natuurlijk niet tegen een vaakvlieger op :)

Ik vind het asociaal van die ouders die dat doen, punt. ;) In de meeste letterlijke zin van het woord. Niemand kan voorspellen of je baby zich voorbeeldig gedraagt of niet. Dat weet je pas als je in de ijzeren vogel zit en dan is het te laat om uit te stappen dus bezorg je anderen met een beetje pech een heleboel overlast.

Dus als je niet tegen boze blikken van andere mensen kan, doe het niet ;)

20. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.256
    4.486
    113
    Mijn ervaring is dat ik meer overlast ervaar van volwassenen dan van de kinderen.

Deel Deze Pagina