Zijn er hier mensen die meer verstand , dan mij hebben van politiek?

Discussie in 'De lounge' gestart door RosaLynn, 8 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Dat moet haast wel aangezien dat van mij echt beneden de 0 is...;)

Maar ik moet een verslag en meningen hebben over de ZORG punten van de partij PVV.

hun standpunten zijn ,
    PVV standpunten zorg.

- Geen verhoging eigen risico.

Als het eigen risico voor een zorgverzekering verhoogd word, op dit moment is je eigen risico €350,-.
    Betekend dat dat de mensen die een chronische ziekten hebben, hier het meest de dupe van worden.
    Zij zijn dan verplicht om de eerste paar honderd euro zelf te betalen voor dat hun medicijn door de verzekering vergoed word.

- Kleinere zorginstellingen, stop zorggiganten.

- Agema-gelden houden (12.000 extra zorgmedewerkers)
    - Eenvoudige ziekenhuistaken door huisarts laten overnemen.
    - Verzorgingshuizen moeten blijven bestaan om te voorkomen dat ouderen thuis verkommeren en vereenzamen.
    - Zorginstellingen regelarm of regelvrij.
    - Geen verplicht EPD (elektronisch patiëntendossier)
    - WWNV wordt niet ingevoerd en geen bezuinigingen op de sociale werkplaatsen (WSW).
    - De Wajong blijft toegankelijk voor volledig duurzaam arbeidsongeschikten.
    - AOW leeftijd blijft 65 jaar. Keuze voor eerder of later met korting of opslag.

Wie kunnen mij verder helpen bij de gevolgen van het invoeren van deze regels?
    zoals bij de eerste "verhoging eigen risico" ik hem zelf al heb ik kunnen vullen, maar zo moet de rest ook gedaan worden.
    En via google.nl krijg ik zo veel antwoorden en afkortingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie!

en daarbij ook graag de mening van jullie , voor of tegen deze regels.

(geen ruzie graag)

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    - Geen verhoging eigen risico.
    Mee eens dit kan haast niet anders er zijn mensen die nu al aan de zorgverzekering failliet gaan.
    - Kleinere zorginstellingen, stop zorggiganten.
    Niet helemaal mee eens samenwerken en facaliteiten delen helemaal goed maar hou het kleinschalig voor de mensen die zorg moeten hebben zij een goed overzicht hebben.
    - Agema-gelden houden (12.000 extra zorgmedewerkers)
    Ja helemaal goed ik werk zelf in de zorg en ik merk dat je door de bezuinigingen steeds minder tijd hebt voor de mensen. En met meer mensen/uren in de zorg krijgen de mensen weer wat meer aandacht. En daar ben je tenslotte voor de zorg in gaan het contact en aandacht met/voor anderen.

- Eenvoudige ziekenhuistaken door huisarts laten overnemen.
    Nee huisartsen hebben het nu al veelste druk dit zal de zorg zeker niet ten goede komen.
    - Verzorgingshuizen moeten blijven bestaan om te voorkomen dat ouderen thuis verkommeren en vereenzamen.
    Helemaal mee eens er zijn dan te veel bejaarden die in de problemen gaan komen omdat ze tussen de wal en het schip vallen en er dan ernstige ongelukken gaan gebeuren.
    - Zorginstellingen regelarm of regelvrij.
    Verminder regels maar nooit regelvrij dit is niet een optie zeker niet omdat regels er ook zijn om veiligheid vast te stellen.
    - Geen verplicht EPD (elektronisch patiëntendossier)
    Helemaal mee eens ik wil niet dat allerlei instanties mijn medischdossier kan inzien en dat gaat zeker gebeuren met dit elektronische patiëntendossier.
    - WWNV wordt niet ingevoerd en geen bezuinigingen op de sociale werkplaatsen (WSW).

- De Wajong blijft toegankelijk voor volledig duurzaam arbeidsongeschikten.
    Helemaal mee eens zeker voor de mensen die ernstig ziek zijn die moeten aanspraak kunnen maken op een uitkering ziek zijn aanzich is al een rot iets laten we mensen daar niet financieel op straffen.
    - AOW leeftijd blijft 65 jaar. Keuze voor eerder of later met korting of opslag.
    Helemaal mee eens mensen moeten op een gezonde leeftijd nog van hun vrije tijd kunnen genieten en niet helemaal af gedraaid met pensioen gaan want dan heb je ook niets meer aan je vrije jaren. Mijn persoonlijke motto is je werkt om te leven je leeft niet om te werken en dat laatste word steeds meer de tendens momenteel.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoorden hebt heb 1 vraag niet beantwoord simpelweg omdat ik daar het antwoord niet op weet.

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Hoi,

Volgens de regels zijn topics over politiek niet toegestaan:

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina