buren plegen geen onderhoud aan huis,wat kan ik doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 19 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Wij wonen nu sinds augustus in dit huis en hebben toen met een flinke regenbui gemerkt dat de dakgoot van de buurman overloopt.
    nu is het zo dat die dakgoot niet aan ons huis grenst want er loopt een gangetje tussen.
    maar ik kan geeneens achter eruit met de kids want als ik de poort uitga worden we kliedernat,ook loopt het ons tuintje in en loopt het onder ons huis in de ventilatie gaten.
    we hebben al een keer of 5aangegeven dat het zo niet meer kan.
    maar er word niks mee gedaan
    het huis is nu verhuurd aan een stichting maarja ik kan hun ook niet erop aanspreken natuurlijk.
    ook de klusjesman die daar bezig was in opdracht van de eigenaar belooft steeds ernaar te kijken.....maar het zijn loze beloftes..
    wat kan ik verder nog doen?

2. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Tsja jullie lijden momenteel geen directe schade, vooral ongemak zoals ik het hoor. Je zou er een juridische zaak van kunnen maken ivm wateroverlast... Maar dat kost allemaal heel veel geld, tijd en energie.

Wat moet er volgens jullie dan aan het dakgootje gebeuren? Misschien zijn de kosten wel zo laag, dan zou ik er serieus over nadenken om er zelf een loodgieter voor aan te schaffen.

3. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.673
    1.432
    113
    Hier staat er geregeld (ieder half jaar ongeveer) een bedrijf aan de deur dat dakgoten schoonmaakt kosten wel 15-20 hele euro's ik zou dus gewoon het zelf schoon laten maken en bij de buren het geld gaan halen :D. En betalen ze niet nouja dan is het niet anders ga ik er ook vast niet falliet op ;).

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik had het zelf gedaan. Briefje door de bus wanneer je hun dakgoten laat schoonmaken.

5. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Je zegt dat het huis is verhuurd aan een stichting maar hen er niet op kunt aanspreken. Waarom niet? Als het huis hun eigendom is, hebben zij er zeker wel belang bij dat het huis in goede staat verkeerd en blijft. Je kunt in ieder geval aangeven dat je er last van hebt en de buurman er al meerdere malen op hebt aangesproken. Wellicht manen zij de buurman aan het binnen een bepaalde tijd te doen of doen ze het zelf.

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Wij hebben zelf al gekeken en er ligt niks in de dakgoot.
    er moet echt iemand bijkomen die er verstand van heeft.
    trouwens alle dakgoten zijn ook vertot.
    ik ga vanavond als de leiding er is (begeleid wonen) wel even vragen over hoe en wat.
    maarja hun huren het weer van een ander.(de eigenaar)
    maar er is zeker wel meer dan overlast.
    het water loopt onder ons huis....en wij krijgen zo vochtproblemen onder de vloer.
    terwijl wij al 1,5 jaar ons huis aan het opknappen zijn.
    de kamer waar het water onderloopt is va januari aan de beurt.
    alles word gestript en nieuwe balken onder de vloer (houten vloeren) gelegd.
    wij steken er tijd en veel geld in.
    wil niet weer alles laten verotten ofzo.

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Mischien handig om erbij te vertellen het zijn huizen uit 1910 oud dus,en het gaat niet over een gootje maar om zo,n ouderwets houten dakgoot .

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Als jullie wel echt schade ondervinden en hun weigeren er iets aan te doen dan zou ik toch echt rechtsbijstand inschakelen. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

9. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ja we zijn goed verzekerd

10. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.046
    2.914
    113
    't Gezellige Brabant
    Die willen ze vast niet vervangen door een moderne zinken exemplaar. Wij hadden ze ook op ons vorige huis, ze zijn heel mooi (mits goed bijgehouden uiteraard). Maar wat wij hebben gedaan is een gewone moderne goot er in gelegd. Zie je niets van vanaf de buitenkant, want de originele goot was veel groter. Misschien kun je dat voorleggen aan de eigenaar.
    Misschien is er ook wel meer aan de hand. Als er water overheen loopt zou de pijp bijv. wel eens verstopt kunnen zijn of de goot zelf loopt niet genoeg af waardoor er water blijft staan. Als ze zo volhardend niet mee willen werken, zou je misschien eens kunnen laten vallen dat je dan maar advies in gaat winnen bij je rechtsbijstand. Maar probeer het eerst onderling op te lossen. Dat voorkomt ook voor de toekomst een hoop narigheid als er weer wat anders zou spelen.

11. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    De stichting kan er wel zeker naar laten kijken en dan de gemaakte kosten van de huur aftrekken.

12. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Lief of stoer: de goot is ook helemaal verrot valt bijna van ellende uit elkaar.
    ik denk trouwens ook dat de pijp verstopt zit.
    morgen gaan we bij de buurtjes vragen van hoe en wat.
    vanavond was er een kerstborrel

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.031
    3.851
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan, maar als je lid bent van de vereniging eigen huis, zou je ze eens kunnen bellen voor advies.

Wij hebben hier het probleem dat ze een aantal huizen verderop muizenoverlast hebben en af en toe migreren die beestjes. Nu hebben we dus een doorlopend contract met een ongediertebestrijder om te zorgen dat die migrerende beestjes het hier niet naar de zin hebben. Een kat of hond in huis nemen is geen optie, daar is mijn vriend allergisch voor.

Het is voor ons een kip en ei verhaal, alleen als het een muizenplaag wordt, en we dat kunnen aantonen, wordt er met heel veel moeite misschien iets door de gemeente aan gedaan, maar zo ver laten we het uiteraard niet komen.

Deel Deze Pagina