Ik heb een speciale regeling met mijn werk voor het salaris. Ik kan namelijk momenteel niet het werk doen dat ik normaal doe. Ik zit dus met 60% van mijn salaris thuis vanaf week 26. Nu blijkt dat ze me febr en maart toch 100% hebben betaald. Voor de maand april hebben ze nu mijn volledige salaris ingehouden en moet ik ook nog eens meer dan 400 euro binnen 10 dagen terug betalen. Dit kreeg ik te horen via een brief. Er stond niet eens een excuus in. Dus dit alles zonder met mij te overleggen of een regeling te treffen. Ben er behoorlijk van geschrokken en heb er echt de zenuwen van. Heb het niet in de gaten gehad, ik krijg mijn salarisstrook niet thuis, maar moet ik opvragen via de site van mijn werk. Verder gaat alles automatisch. Ik heb er verder geen verstand van en weet dus niet of ze dit zo maar kunnen doen! britt
Hoi Britt, als jij thuiszit vanwege zwangerschapsklachten krijgt je werkgever dit vergoedt door het UWV (nederland). Je krijgt dan gewoon je eigen salaris en daar mag ook niet op gekort worden. Ik zou er snel achteraan gaan, want dit klopt niet. Karin
Ja inderdaad, als het zwangerschapsgerelateerde klachten zijn dan moeten ze je 100% doorbetalen! En ik vind het zowiezo niet kunnen dat zij die fout maken en dan vervolgens jou zo'n brief sturen dat je binnen 10 dagen moet betalen! Belachelijk! Als ik jou was zou ik er dinsdag direct achteraan gaan! Misschien dat je eerst het UWV kan bellen, zodat je weet wat je rechten zijn. Dan sta je sterker in je schoenen. Succes!
Ik zit niet thuis met klachten, maar ben stewardess en op een gegeven moment mag je niet meer vliegen. Dan krijg je de keuze of 40 uur op kantoor of thuis met 60%. Daar heb ik voor gekozen. Nu hebben ze me dus toch 100% betaald. Is toch niet mijn fout! Vind het echt belachelijk dat ze nu mijn salaris van april inhouden zonder te overleggen en me ook nog eens een ander bedrag zonder regeling terug te laten betalen.
Ja dat inderdaad erg min. Kun je dinsdag niet bellen om toch een regeling te treffen? Een maand zonder loon én terug betalen! Je moet toch kunnen eten?
Hun schuld inderdaad......... Maar helaas heb je geen recht op het geld en zul je terug moeten betalen, dat kan niet anders.
Ik zou ook even dinsag bellen of je wat kunt regelen. Aan het terug betalen ontkom je denk ik niet, maar er zijn altijd meerdere wegen die naar rome gaan. Kwebbel
Nee idd dat ik moet terug betalen is normaal, maar ze hadden dit ook wel anders kunnen aanpakken. Ga dinsadg wel even bellen. Moet woensdag naar de VK omdat ze mijn bloedruk in de gaten willen houden. Nou dit helpt er niet echt bij.
Ik zou ze het bedrag min 15 euro terugbetalen (dit zeggen natuurlijk als je ze belt). Voor die 15 euro ga je zelf maar een bosje bloemen kopen
Het is wel hun schuld, maar ja de meeste mensen merken toch wel als ze 40% meer salaris krijgen. Dus je zal het gewoon terug moeten betalen.
lijkt mij ook dat je het wel moet merken 40% extra loon, het gaat niet om een paar euro. dus eigenlijk ook al is het hun fout je had kunnen weten dat ze te veel hadden overgemaakt toch? als ze zeggen dat je 60% krijgt en je beurt gewoon normaal had jij ook meteen kunnen bellen en die extra 40% appart kunnen houden.
Het is de fout van je werkgever, maar zij kunnen ook stellen dat jij zelf verantwoordelijk bent om dingen aan te geven als het niet goed is gegaan. Het meest schappelijk zou zijn als ze dit gemeld hadden en een voorstel hadden gedaan om het over x aantal maanden te verrekenen met je. Suc6 Cindy
Ik heb het geld ook nog wel...en vind het ook de normaalste zaak van de wereld dat ik het terug moet betalen. Mij gaat het alleen over de manier waarop zoiets wordt gedaan. Was benieuwd of iemand wist of ze zo zonder te overleggen een heel maand salaris mogen in houden. Bel gewoon dinsdag even. Ze hebben nl nu voor april ook 60% berekend, terwijl ik in mijn verlof weer 100% zou verdienen.
Tsssss, schandalige manier om met je personeel om te gaan ! Dat je moet terug betalen is wel duidelijk, maar de manier waarop dat tegen jou gezegd/geschreven wordt, is wel erg onaardig....
Gewoon voet bij stuk houden. Je werkgever krijgt een vergoeding van de kosten bij het UWV, dus hij heeft geen enkele reden om je op je salaris te korten. Groetjes, Josien