Ik heb een speciale regeling met mijn werk voor het salaris. Ik kan namelijk momenteel niet het werk doen dat ik normaal doe. Ik zit dus met 60% van mijn salaris thuis vanaf week 26. Nu blijkt dat ze me febr en maart toch 100% hebben betaald. Voor de maand april hebben ze nu mijn volledige salaris ingehouden en moet ik ook nog eens meer dan 400 euro binnen 10 dagen terug betalen. Dit kreeg ik te horen via een brief. Er stond niet eens een excuus in. Dus dit alles zonder met mij te overleggen of een regeling te treffen. Ben er behoorlijk van geschrokken en heb er echt de zenuwen van. Heb het niet in de gaten gehad, ik krijg mijn salarisstrook niet thuis, maar moet ik opvragen via de site van mijn werk. Verder gaat alles automatisch. Ik heb er verder geen verstand van en weet dus niet of ze dit zo maar kunnen doen! britt
Hoi Britt, als jij thuiszit vanwege zwangerschapsklachten krijgt je werkgever dit vergoedt door het UWV (nederland). Je krijgt dan gewoon je eigen salaris en daar mag ook niet op gekort worden. Ik zou er snel achteraan gaan, want dit klopt niet. Karin
Ja inderdaad, als het zwangerschapsgerelateerde klachten zijn dan moeten ze je 100% doorbetalen! En ik vind het zowiezo niet kunnen dat zij die fout maken en dan vervolgens jou zo'n brief sturen dat je binnen 10 dagen moet betalen! Belachelijk! Als ik jou was zou ik er dinsdag direct achteraan gaan! Misschien dat je eerst het UWV kan bellen, zodat je weet wat je rechten zijn. Dan sta je sterker in je schoenen. Succes!
Ik zit niet thuis met klachten, maar ben stewardess en op een gegeven moment mag je niet meer vliegen. Dan krijg je de keuze of 40 uur op kantoor of thuis met 60%. Daar heb ik voor gekozen. Nu hebben ze me dus toch 100% betaald. Is toch niet mijn fout! Vind het echt belachelijk dat ze nu mijn salaris van april inhouden zonder te overleggen en me ook nog eens een ander bedrag zonder regeling terug te laten betalen.