Bezorger PostNL tekent in mijn naam

Discussie in 'De lounge' gestart door mama079, 10 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik kwam zojuist thuis nadat ik de kinderen uit school had gehaald en er lag een briefje in de bus dat ik de bezorger had gemist. Er stond op geschreven dat hij zo terugkwam. Hij is nu een uur later nog niet geweest, maar prima. Wat mij wel verbaast is dat in de app staat dat het pakket is bezorgd met een handtekening. Ik gok zo dat de bezorger dit heeft gedaan. Keurig dag hij terugkomt, maar ik hou er niet van dat hij namens mij heeft getekend. Wat nu als er toch iets misgaat? Ik zou dan het pakket wel hebben ontvangen. Ik neig ernaar het tegen hem te zeggen, maar waardeer aan de andere kant dat hij terugkomt. Ik ben straks weer weg en wat nu als ik hem dan weer misloop. Wat zouden jullie doen?

2. Lill

Lill VIP lid

24 aug 2008
    10.219
    6.893
    113
    Vrouw
    Ik zou er wel wat van zeggen maar op een vriendelijke manier

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou er ook wat van zeggen maar wel zo dat het duidelijk is voor de bezorger dat jij er niet van gediend bent dat hij/zij jou handtekening vervalst/zet.

4. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Ik heb hem net bedankt dat hij de moeite heeft genomen om weer terug te komen, maar dat ik het niet prettig vind dat hij namens mij ondertekent. Het was wel onze vaste bezorger en dat lijkt me wel een goede gozer. Heb het daar maar bij gelaten

Aszz, Lill en Fuddey vinden dit leuk.
  5. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    En wat zei hij dan? Ik vind het echt heel vreemd hoor dat iemand dat doet... Stel je kent hem niet goed, hij tekent en verkoopt je spullen door? En dan staat er in de app dat je spullen bezorgt zijn... Ik vind het een vreemd verhaal...

6. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Wij hebben dat ook aan de hand gehad (ook met PostNL trouwens, ook al zijn wij van BE, die leveren tot bij ons). In ons geval was er enige verwarring doordat er dezelfde dag een pakje bij de buren was geleverd door DHL en hij een briefje had ingestoken dat hij "naast het huis" oid had geleverd. Uiteindelijk bleek hij dus ons pakket door de spijlen van de poort aan de zijkant gestoken te hebben. Gelukkig was de inhoud plastic (ballen als verpakking voor doopsuiker) dus helemaal goed gekomen, maar iets dat niet regenbestendig was, had het op die manier niet overleefd. Ik vond dat ook niet fijn dat hij in onze plaats getekend had (met zijn eigen handtekening) en sindsdien probeer ik bezorging die mogelijk door PostNL is te vermijden bij alle online aankopen. De BE post levert via een postpunt als je niet thuis bent, dat is gewoon lokaal in een winkel en dan haal je je pakje daar op (droog bewaard, en veilig) en klaar.

Zusterke vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Heel irritant idd, gebeurd heel vaak hoor. Ik hoor het om mij heen ook genoeg.

8. Neilia

Neilia Niet meer actief

De bezorger tekent hier regelmatig.
    Onze vaste bezorger mag dat ook van mij aangezien ik hem binnen een paar minuten gevonden heb ;) (vriend van een familielid) en hij zet het pakket dan in de achtertuin of geeft het af bij de buren.

Als er een ander komt gebeurd het ook regelmatig. En daar zeggen we dan ook wat van.

9. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Volgens postnl is het niet verplicht dat de ontvanger zelf tekent voor ontvangst,het mag ook de buurman ofzo zijn als er maar getekend is....heb hier zelf een tijd geleden een flinke discussie over gehad met ze.

10. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Onze vaste bezorger doet dat ook gewoon. Niet dat hij het pakket ergens achterlaat, maar dan geeft hij mij het pakket en tekent hij bij het teruglopen naar de auto. Maar wij hebben goed contact, hij loopt er al jaren. (en zo kan hij sneller, tel uit je winst op een slecht betaalde pakket bezorgen dag)

Ik heb daar geen problemen mee eerlijk gezegd.

Ik heb 1 x met een bezorger van ups gehad dat hij het naast mijn deur heeft gezet, en dat accepteer ik dus niet!
    Afleveren is afleveren, en niet dumpen..

11. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dus je vind het vervalsen van een handtekening prima? Dat is gewoon strafbaar.
    Ts zelf zou ik diegene niet alleen aanspreken maar ook melden dat ik er een klacht over in dien. Of hij nou wel of niet vaak aan de deur komt, handtekening vervalsen is gewoon nooit ok.

Caithy vindt dit leuk.
  12. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik zie het niet als vervalsen van een handtekening. De ontvanger zet een paraaf, in ons geval met pakketjes meestal een kruisje.. Nou laat hem dat lekker zetten, zit ik niet mee inderdaad.
    Hij maakt mijn handtekening of paraaf niet na.

Jolna vindt dit leuk.
  13. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Waarom vind je het een vreemd verhaal? Het gekke was dat hij me alsnog liet tekenen. Toen ik zag dat hij de bezorger was heb ik het kort aangegeven. Ik wilde er in zijn geval gewoon ook niet meer van maken omdat hij altijd super vriendelijk is. Hij reageerde er verder niet echt op en gaf aan dat hij al dacht dat ik de kinderen aan het ophalen was. Feit blijft dat het niet kan natuurlijk

14. mama079

mama079 Fanatiek lid

30 apr 2010
    1.065
    30
    48
    Dat is dan ook geen ramp, maar in dit geval had ik mijn pakket nog niet. Soms rijden hier ook wel onbekende bezorgers en wie had mij gegarandeerd dat ik mijn pakket nog had gekregen

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Bij een vriend van ons een keer een flatscreentv van 65 inch gewoon in de voortuin gezet. In Almere.

Het was een wonder dat hij er nog stond. Was er ook door de bezorger getekend. Stel je voor dat ie gejat was. Dag 1600 euro.

16. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Inderdaad als ze je pakket niet afleveren zou ik het ook op jouw manier hebben aangegeven

17. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Zoiets ik inderdaad niet accepteren. Zoals ik aangaf is het bij ons alleen tijdens afleveren.

Bij jullie vriend zou het heel simpel zijn geweest :is niet zijn paraaf of handtekening geweest.. Die pakket bezorger had bij mij een uitdaging gehad in elk geval ;) hebben ze het ook aangekaart bij het bedrijf?

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jazeker. Maar je kent POSTNL he.. die doen geen reet met klachten

19. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Dat is ook weer waar :(

20. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Had ik ook een keertje, ik was thuis en belde niet aan maar had wel getekend.
    Kreeg het pakketje pas 3 dagen later, ik vermoed dat hij het gewoon zelf wilde hebben... was nogal waardevol en je kon aan de doos haast al raden wat het was.
    Heb het pakje gelukkig wel gekregen, maar wel melding gemaakt bij postnl.

Deel Deze Pagina