Ervaringen Puddle jumper???

Discussie in 'De lounge' gestart door Nenanena, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met het zwembandje Puddle Jumper?

Mijn dochter is 20 maanden en heeft nu met zwemles de gewone oranje bandjes (nog wel de kleinste 00) omdat ze 12 kilo is.
    Ze heeft hier altijd wondjes van onder haar arm, rode striemen op krasjes op haar wangen van de scherpe bovenrandjes. Daarnaast beperkt het echt haar bewegen die grote flappen aan haar armen.

Ik zag vorig jaar op vakantie kinderen spelen in de Puddle jumpers en het zag er echt comfortabeler uit. Mijn dochter red zich prima in het water maar heeft eigenlijk met zwemles nog kurkjes nodig (maar dat is op een of andere reden afgeschaft bij zwemles), en bij de puddle jumper zit dit er aan vast.

Mijn vraag dus: wie kent ze? wat is jullie ervaring? waarom zou je het wel of niet doen?

2. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    niemand????

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik kende ze niet...
    Maar voor jou kindje toch helemaal.niet geschikt nog die dingen zijn vanaf 15 kg wat ik begreep.

Hier zwemt onze oudste (nu 27 maand) met een swimtrainer of zwemvest...

4. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met de swimtrainer neemt dl echt geen genoegen meer. Daar kan je helemaal niet in spelen in een peuterbadje.
    Is zo'n zwemvestje niet gevaarlijk met vallen/verdrinken en dan niet meer om kunnen draaien omdat het drijfvermogen ook op de rug zit? of werkt dit anders?
    Over die 15 kilo grens ga ik nog even nadenken.. zit wat in.

5. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Wij hebben puddle jumpers. Vorig jaar nog iets aan de grote kant. Kindjes waren nog net geen 2,5.
    Dit jaar passen ze waarschijnlijk perfect!

Ik zou ze voor 20 maanden dus niet adviseren.

6. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie macy.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zit je kind met 1,5 jaar al op zwemles? Of mis ik iets haha?

Ze hebben soms ook wel van die hele smalle bandjes of van die vestjes met kurk, is dat niet iets?

8. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    ouder/kind zwemles :) vervolg op babyzwemmen. Hier noemen ze ouder/kind zwemles. Maar daar leren ze al van een 'vlot' af duiken in de duikhouding, door een gat heen zwemmen en de beenbewegingen doen.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Hier is dat zonder bandjes. Bij mijn dochter op zwemles heenweg ze om hun armen grote platte ronde schijven maar ik weet niet hoe die heten en ook niet of die verschillende maten van de armgaten hebben.

10. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.208
    1.265
    113
    Centrum België
    Yep, wij hebben ze voor onze meisjes. IDEAAL! Sinds hun 1,5 "gooien" we ze in het zwembad en ze voelen zich veilig, peddelen op rug en buik, draaien rondjes... In theorie zouden we hen de hele dag kunnen laten ronddobberen zonder om te moeten kijken, omdat ze niet kopje onder gaan (maar we blijven er natuurlijk altijd bij ;) )Op vakantie komen ze met hun bandjes in de hand vragen om ze aan te trekken en dan is het sito presto richting bad :)

11. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ziet er leuk uit maar ben bang dat ik voor onze ondernemende peuter een schijnveiligheid tov water ga creëeren..

12. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben de delphin zwemschijven. Deze kunnen vanaf een jaar oud tot maximaal 60 kilo. Is van foam, dus geen afgeknelde armen en krassen etc meer. Naarmate de kindjes beter kunnen zwemmen kan je minder schijven om de armen doen.

Hier afgelopen zomer voor het eerst gebruikt, en zoontje is helemaal enthousiast. Hij wil ze zelfs graag om hebben ;)

13. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Delphin, daar kan ik ook nog naar kijken.

Wat betreft schijnveiligheid: je moet altijd bij je kinderen In de buurt zijn als er water is. Sowieso is mijn ervaring dat je ze geen seconde alleen kan laten (binnen en ze zitten op de tafel, buiten spelen in het zwarte zand of plukken je bloemen) :D ik denk niet dat ik anders zal handelen met gewone bandjes, zwemvest of puddle jumper.

Fijn dat er ook positieve geluiden zijn. Ik kan natuurlijk altijd 1 bestellen en kijken of het wat is, en anders in de kast voor volgens jaar :)

14. lyza

lyza Actief lid

24 okt 2011
    239
    0
    16
    Vrouw
    Wij hebben afgelopen zomer de puddle jumper gebruikt bij zoon ( was toen ongeveer 16 maanden en ongeveer 10kilo) op de kant aan de grote kant maar in het water een perfect bandje. Hij kon er goed zelfstandig mee zwemmen en sturen en bleef prima boven water. Aankomende zomer past hij vast beter. Bevalt ons veel beter dan de swimtrainer en losse vleugels.

15. Maud85

Maud85 Actief lid

14 aug 2011
    343
    0
    16
    Wij hebben de puddle jumper ook gebruikt voor ons zoontje van 2 jaar (13 kilo). Ik vond zelf wel dat hij nog erg diep in het water lag, hij moest echt goed zijn best doen om geen water in de mond te krijgen.

Maar misschien komt dat toch omdat hij officieel nog 2 kilo te licht is en zal het later beter gaan.

16. Super ding! Alleen heeft onze zoon wel altijd een rode plek op zijn rug vd sluiting. Zomers doe ik er vaak zo'n UV pak onder tegen het schuren.

Deel Deze Pagina