ideeen voor hapjes J word 1 !

Discussie in 'De lounge' gestart door DeBJjJ, 5 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    J word 1 aankomende dinsdag en nou komt mijn familie over uit zaandam , een jaar niet gezien en ik wil uitpakken 1 probleem ik ken echt niet koken!

ik heb een aantal hapjes die ik al ga maken:
    -Zalm bieslook bladerdeeg en kruidenboter
    -muffins voor de kinderen met een leuke topping (moet nog kijken of het lukt haha)
    -en een fruit bowl wil ik gaan maken (tips welkom!)

Iemand een idee wat makkelijk lekker en simpel is , en wat jullie als hapjes zouden neerzetten?

Tevens wat doen jullie met avondeten op een verjaardag?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Meestal niet avond eten met alle visite

Hapjes...zoals tortilla's ( zalm et cetera)...je kunt ook iets met de chips maken

Een recept van iemand hier van het forum...legendarisch

ik kijk even op ik het ergens heb. Dat is namelijk makkelijk en geweldig voor een verjaardag

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Hebbes:

Mexicaanse ovenschotel met kip en tortillachips
    2 kipfilets
    3 paprika's (rood, geel, groen)
    1 ui
    1 teentje knoflook
    1 blikje mais
    zakje fajita kruiden
    halve zak tortillachips
    geraspte kaas
    klein bekertje creme fraiche

Ovenschaal invetten. Paprika's, ui, knoflook en kip in blokjes snijden. In 1 pan de paprika's roerbakken, in andere pan de kip met ui en knoflook aanbraden, daarna de fajitakruiden toevoegen met een klein beetje water. Paprika en mais toevoegen en goed roeren. Mengsel in ovenschaal verdelen. Creme fraiche eroverheen smeren. Helft van de geraspte kaas over het mengsel, daarover een laag tortillachips en daaroverheen de overige geraspte kaas. In de oven op 185 graden de kaas in 10 minuten laten smelten.

Te lekker en makkelijk voor te bereiden

4. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

29 dec 2012
    1.968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Blokjes monchou in een plakje ham gerold. Heerlijk! En verder gewoon lekker simpele kaas-worst-augurk prikkertjes, olijfjes, toastjes met verschillende kaasjes, etc. Valt altijd in de smaak en kan niks aan mislukken :)

En qua avondeten.... Zou ik niet moeilijk doen en een grote pan soep maken met broodjes :) Maar denk niet dat je dat feestelijk genoeg vindt!

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Eten met een kinderverjaardag is hier 'wat de jarige' lekker vind. Mijn zoon is gek van macaroni dus is dat het geworden. Ik kijk absoluut niet naar de gasten mbt avondeten (hier eten alleen ouders mee en die lusten bijna alles). Houd wel rekening met allergie oid maar mijn zoon eet op zijn verjaardag wat hij lekker vind.

Hapjes zijn hier;
    Wraps met zalm/kipfilet oid
    Tomaatjes en komkommertjes met dip (eten kids ook graag)
    Kaasje/druifje en andere variaties
    Knakworstjes of knakworsten in bladerdeeg
    Tomaat mozzarella brood in reepjes warm als hapje

Tips voor de cupcakes;
    Ik heb een uitsteek nummer 1 gekocht en marsepein in het blauw en rood. De benodigde cijfers 1 uitgestoken. In een schaaltje disco dip gedaan en de nummertjes 1 (beetje nat gemaakt aan 1 kant met suiker water) er in gedipt zodat de 1 helemaal is bedekt met spikkels. Verder had ik voor de basis rondjes/sterren/3hoekjes uitgestoken in een andere kleur.
    Vervolgens doe je een basis figuur op de cupcake (bijv ster) en hier plakte ik de gespikkelde 1 weer op.

Zag er erg leuk uit en kon de avond van te voren gemaakt worden!

6. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Toen Roos 1 werd hebben wij ook flink uitgepakt en voor het avondeten hebben we een uitgebreid Chinees buffet laten komen. Mensen,wat een succes was dat!

7. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik maak standaard altijd verse kruidenboter en aioli
    ALtjd turks brood, komkommer tomaat, verder nog bijv hummus, auberginesalade of bijv bruschetta, maiskoekjes, ini mini pizza achtige dingen, wraps zalm etc, mini sandwiches ( 3 laagse driehoekjes)

Had bij de jongste qua zoetigheid nog cakepops gemaakt, dan is er natuurlijk taart enz...
    Voor feestelijksheid zijn mini negerzoentjes bijv bovenkant gedipt in spikkels....of simpele koekjes stukje dopen in chocola en dip...

Dadels met monchou gevuld ook superlekker

Brocolli/camenberttaart ook succes

Avondeten heb ik tot nu toe nog niet gedaan, wil het mss wel bij oudste met 3 jr doen, wordt dan iets halen en zelf erbij maken ( bijv bami oid en dan kip en rijst oid zelf erbij maken of nog groente gerecht)

8. Koon

Koon Niet meer actief

Op welke.nl staan ook veel leuke gerechten/hapjes! Veel plezier!

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Amuses doen het hier altijd goed...

- opeen amuse lepel, carpaccio met,aas en pijnboompitten
    - in een glaasje, garnalen met sla en saus
    - in een glaasje op een schoteltje, spiesje met kip, pindasaus en een stukje kroepoek
    - gamba gebakken aan een spiesje
    - stukje rucola, cherrytomaatje en zo'n feta kaasje

Minipizza maken, kaassticks maken...

10. Ruby1987

Ruby1987 Fanatiek lid

24 mei 2012
    1.114
    0
    0
    student: bedrijfs administratie
    Almere
    Toastjes met geitenkaas pijnboompitten en honing.

Ik had voor al mijn boodschappen, de taart/cup a cakes en het avondeten 450 uit gegeven. Ik heb alles laten maken maar niet zomaar eenvoudige dingen.

Ik vierde ook de verjaardag van mijn oudste die 3 werd en mn jongste die 1 word.

11. DeBJjJ

DeBJjJ Fanatiek lid

13 mei 2012
    1.050
    0
    0
    thuismoeder/Post
    oldenzaal
    Bedankt voor de tips! , met sommige ga ik echt wat doen! :D , ik hoop dat iedereen een beetje tevreden is die dag , maak me zo ontzettend druk hahah :cool:

12. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    kijk ook eens bij mijn laatste topic, staan ook heel wat receptjes in ;)

13. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik maak altijd wraps met zalm, sla en kruidenkaas. Wraps met tonijn en sla. Met kipfilet en pesto is ook lekker. Verder turks brood, knoflooksaus of tzatziki, kaasjes (brie geitenkaast etc), wat tapenades. Gevulde pepers, olijven. Wat knakworstjes voor de kids. Meer is eigenljk niet nodig en iets anders probeer ik niet uit, want dit doet het altijd goed op een verjaardag bij ons. Spiesjes van mozzarellabolletjes met zongedroogde tomaat is ook lekker.

Voor de avond hadden we dit jaar de bbq aan gezet en broodjes hamburgers gemaakt. Normaal doen we geen avondeten. Maar dit jaar hadden we 3 verjaardagen tegelijk.

Deel Deze Pagina