Heel lang geleden heeft hier het recept voor plaatkoek/plaatcake gestaan. Heb hem zo vaak gemaakt maar nu weet ik toch niet meer hoe het moet Wie kan mij helpen? Weet nog wel dat er geen boter in ging
Bedoel je deze? Recept vanille plaatkoek: 2 eieren 140gr suiker 160gr zelfr.bakmeel snufje zout 2 zakjes vanille suiker Klop de eieren met suiker, vanillesuiker en het zout. Roer daarna met een lepel steeds beetjes van het bakmeel erdoorheen. (dit mag dus niet met de mixer) Doe dit mengsel op een bakplaat met bakpapier. Ik schat zo'n 12min. op 200graden. Het moet iig beetje lichtbruin worden. Uit de oven nemen en gelijk in stukken snijden. Als het afgekoeld is, haal je de stukken eraf.
Jaaa, dat recept heb ik toen geplaatst. Blijft lekker. Ik heb er ook al meerdere variaties op gemaakt. Leuk dat je hem morgen gaat maken.
Heb hem eerder heel vaak gemaakt maar om een of andere reden wist ik het even niet meer haha Had er nu ook een gemaakt maar achteraf dus te veel bakmeel dus veel te stug/vast/weet even niet hoe ik het noemen moet. Met sinaasappel likeur erin. We eten hem wel bij het ontbijt morgen ipv brood Heb je een paar variaties voor mij?
Oei, gevaarlijk lekker ontbijt haha. Lijkt me lekker met sinaasappellikeur. Waar haal jij dat? Ik heb hem eens gemaakt met kokos erdoor. En een variant met stukjes witte chocola. Mss ook wel lekker met amandel aroma van dr oetker. Je kunt ook ipv een plaatkoek koekjes van maken. Gewoon met een lepel hoopjes beslag op bakpapier. Je hoeft het dan niet meer plat te drukken. Dat gaat vanzelf in de oven. Wel wat ruimte tussen de hoopjes laten omdat het uitzet tijdens het bakken. Die koekjes zijn ook erg lekker omdat de buitenkant wat harder is dan het midden. Vind ik zo lekker haha. Vooral als ze 1 of 2 dagen langer liggen. Koekjes hoeven minder lang in de oven dan zo,n plaatkoek. Voor de kinderen heb ik die koekjes laatst gemaakt met smarties.
Die likeur hadden ze een keer bij de lidl Wat een leuk idee idd koekjes, lekker O ja het was trouwens een lekker ontbijt idd haha met aardbeienjam erop mmmmm Ben dol op kokos dus dat zal binnenkort ook vast een keer erin komen Was een tijd geleden een hele hype hier vandaar dat ik hier om suggesties vroeg.