Kolf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Biny, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hoi dames,

Na een 'mislukte' borstvoedingspoging van de 2e wil ik deze keer opnieuw weer beginnen met borstvoeding.

Wat mij dus bij het volgende brengt.. een kolf.

Een tijd geleden was er in een topic een kolf genoemd die nog niet zo bekend was maar er waren er een aantal ontzettend enthousiast over.
    Heeft een gesloten motor en ik dacht dat het iets met ZH in de naam had...:)

Hebben jullie misschien enig idee?

En tips voor andere goede kolven zijn uiteraard ook meer dan welkom!:D

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier een medela Freestyle. Dubbelzijdig en met een batterij die het letterlijk weken volhoudt, maar ook wel een dure grap. Wel héél tevreden van.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    ja is inderdaad wel een hele dure grap, beetje te duur voor een laatste kindje en als het net zo beroerd gaat als vorige keer dan zal ik m max 2 maanden gebruiken, dat vind ik dan zonde

Ik hoef ook niet perse een dubbelzijdige hoor, enkelzijdig is ook gewoon prima :)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik heb voor de jongste tot 10 maanden dagelijks gekolft op mijn werk. En dat ging het snelst en het makkelijkst met een handkolf, van Medela. Het was in het begin een beetje stuntelen maar daarna liep het als een trein. Heb ook een enkelzijdige met batterijen van Difrax, maar dat duurde echt veel langer.

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Kan je voor zo'n korte periode niet beter huren bij je mutualiteit? Ik weet niet of dat in Nederland kan, maar hier in België is dat twee maand gratis.

6. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Ik heb een Ameda, superding, superprijs. Gaat nu al 2 kinderen mee.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Krijg je er geen kramp van in je hand?:p
    Lijkt me zo'n gedoe?

En of ik iets kan huren.. ik heb geen idee zal eens kijken of ik dat kan uitzoeken :)

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Nee handkolf is niet aan te raden als je echt vaker wil gaan kolven!

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nee, eigenlijk niet. Ik was ook binnen 15 min klaar en dan had ik gemiddeld 400 ml uit twee borsten.

Hij deed het wel echt goed na pas 5 maanden, ik denk dat als de BV nog in de opstartfase zit, een iets krachtiger kolf aan te raden is. Maar die kan je idd ook huren.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik had een medela symphony gehuurd via een borstvoedingswinkel. Die kolfmachines hadden ze ook in het ziekenhuis.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ligt eraan wanneer je ermee begint, denk ik. Ik heb van 5 tot 10 maanden dagelijks gekolfd (in het begin 2 keer per dag) met een handkolf. En dat ging echt supergoed. Hij is nu wel aan vervanging toe, maar nu voor de derde ga ik het weer met een hanfkolf proberen.

12. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik heb een aantal weken fulltime gekolfd en gebruikte hiervoor de Ardo Calypso. Deze kan je zowel enkel als dubbelzijdig gebruiken. Door een koppelstukje te plaatsen kan je zelf kiezen of je 1 of 2 slangetjes op de kolf aansluit.
    Momenteel gebruikt m'n zusje hem en is er ook erg tevreden over. Zij vind hem een stuk prettiger dan de Medela Symphonie die ze in het ziekenhuis had.

13. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zal me eens gaan verdiepen in jullie suggesties! :)

14. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb ook de ardo calypso. Ook erg tevreden over en heeft me deze keer in de kraamweek ook al super geholpen mijn productie op peil te krijgsn. Ook erg compleet te kopen.

15. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik had een simpele handkolf van avent. Liters heb ik ermee gekolft 2 a 3 dagen in de week. Prima ding. Vond het vooral fijn om zelf het kolfritme te bepalen.

16. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Deze had ik ook gehuurd.

17. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Ik heb een enkelzijdige van avent, heel tevreden, gaat nu al twee kinderen mee (ruim 1,5 jaar). Ik vond de medela's echt te duur persoonlijk. Dit was nog goed te doen..

Deel Deze Pagina