Hoe kan ik er voor zorgen dat mensen die niet in mijn vriendenlijst staan, me ook geen bericht kunnen sturen? Ik word al een paar dagen lastig gevallen door een ex van mijn vriend en als ik haar blokkeer dan stuurt ze gewoon met een ander account berichten...
Bij de instellingen kun je het zodanig instellen dat iedereen die geen vriend van je is, je geen bericht kan sturen (zowel publiek als prive berichten). Weet zo niet precies waar, maar zo heb ik het zelf ook ingesteld.
Edit: Rechts boven in beeld staat een slotje. Als je daar op klikt komt er een lijstje met dingen. Middelste: who can contact me? Daarop klikken en dan kun je kiezen tussen basic en strict filtering. Laatste selecteren. Daaronder staat ook nog hoe je kunt voorkomen dat iemand je lastig valt, zou je ook aan kunnen passen.
Naast het slotje staat een rond dingetje daarop klikken. Privacy instellingen Dan staat er een kopje wie kan er contact met mij opnemen. Dan heb je 2 opties! Van welke afzender moeten de berichten in mijn postvak IN worden gefilterd? Postvak IN filteren met: Basisfiltering · Aanbevolen Voornamelijk vrienden en mensen die je kent Strikte filtering Voornamelijk berichten van vrienden weergeven. Berichten van mensen waarvan je wat wilt horen kunnen in de map Overige worden geplaatst.
TS, deze optie wellicht? Zie plaatje, Weet niet of je 'm al had geprobeerd. Oeps, beetje klein. Dit is de tekst: Als je iemand blokkeert, kan die persoon niet meer zien wat je op je tijdlijn plaatst, je niet meer taggen, je niet meer uitnodigen voor evenementen of groepen, geen gesprek meer met je beginnen en je niet meer toevoegen als vriend. Opmerking: dit geldt niet voor apps, games of groepen die jullie beide gebruiken of waarvan jullie beide deel van uitmaken.
Haar blokkeren heb ik gedaan, maar dan stuurt ze met een ander account. Dat heb ik nu ook geblokkeerd. K heb de berichten ook gemeld bij FB, dus ik hoop dat het nu stopt. FB heeft onlangs zelf instellingen veranderd, waardoor ik nu weer makkelijker gevonden kan worden. Daarvoor kon je mij niet vinden als je mijn naam intypte, vond dat toch beter...