Wat gaat bij jullie voor, sporten/clubjes of verjaardagen/feestjes

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door mausi, 22 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.922
    9.438
    113
    Gelderland
    #21 Luna86, 22 aug 2020
    Laatst bewerkt: 22 aug 2020
    Dit idd.
    Afgelopen jaar hebben we er zelfs weekendjes weg voor gelaten. Dit jaar gaan we daarvoor wel een keer een wedstrijd afzeggen maar dan nog probeer ik het zo te plannen dat 1 van de twee kids al vrij heeft van voetbal.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Hier ook zo. Zoon speelt ook in een selectieteam, ik vind het dan helemaal niet kunnen (en hij zelf wil ook liever niet mee dan) en dochter heeft weinig spelers in haar team, dus ook dan zeg je niet zomaar af

mausi en Luna86 vinden dit leuk.
  3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.717
    27.354
    113
    Vrouw
    Ik wou ook als kind liever paardrijden, maar mijn ouders vonden t sociale aspect belangrijker dus moest ik voor feestje gaan.

Ik zou zelf zeggen: belangrijkste vriendjes gaan voor sport, maar de 'ik vind hem aardig maar speel niet vaak ermee' kindjes, sport voor feestje.

Ik zeg zelf ook voor verjaardag sport etc af als diegene mij heel dierbaar is.

mausi vindt dit leuk.
  4. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    S2 heeft ook 2 jaar paardrijles gehad, dat kon je zo verschuiven net met een appje. Was privéles.

5. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Teamsport gaat sowieso voor.

Individuele sport kan eventueel verzet worden. Helemaal als er niks van afhangt. (Wedstrijd ofzo)

Het is maar net wat je prioriteit heeft natuurlijk. Ieder heeft zijn eigen mening daarin natuurlijk.

6. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.159
    408
    83
    Paardrijden is hier soort van heilig ;)
    En voetbaltraining maf afgezegd maar een wedstrijd alleen als het ECHT niet anders kan

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.903
    113
    Ligt er helemaal aan... Ze hebben hier geen tig feestjes per jaar op zaterdag, dus die ene keer dat het voorkomt gaat dat feestje wel voor. De meeste kinderen zijn veel vaker niet bij een wedstrijd, dan mogen de mijne er ook wel een per jaar missen... (Al zitten ze niet meer op een teamsport, dat scheelt. ;) Maar de sport was voor mij aardig heilig, daarom waren ze er in principe altijd. ;) Wij gingen bv. geen weekendjes weg in het seizoen ed.)

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.879
    113
    Dat ligt er echt aan welke sport en welk niveau, wedstrijden of trainingen.
    Er zijn hier sportclubs waarbij je in het selectieteam maar een x-aantal keer mag missen/afzeggen en anders kom je in een ander team.
    Mijn kinderen doen individuele sporten, trainingen mogen ze gewoon missen van me, wedstrijden moet ik per keer bekijken.

Neuzeke vindt dit leuk.
  9. Dettol

Dettol Bekend lid

12 apr 2020
    896
    418
    63
    Wij laten onze kinderen zelf kiezen

10. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Sporten in teamverband gaat sowieso voor.
    Bij individueel sporten en feestje mocht ik zelf kiezen (en zal dat hier straks ook zo gaan wat mij betreft).

11. tuc

tuc Niet meer actief

Een feestje gaat hier altijd voor op een training. Wedstrijden liever niet. Er zijn nu 11 wedstrijden in het najaarsseizoen, ik vind het bv niet kunnen als je er daar al 5 van zou missen. Dat is een afspraak die je aan gaat op een teamsport.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  12. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Vind ik knap van je moet ik zeggen. Hier gaat voetbal het hele jaar door met uitzondering van rond de kerst. Ik vind het dan wel lastig om nooit weg te gaan. Bovendien is hij 5 en voetbalt onderling bij de Kiddy's dus dat is dan wellicht ook nog wat vrijblijvender. Wellicht dat het in de toekomst anders is maar nu vind ik het ook best belangrijk om eens weg te kunnen.

13. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.523
    3.772
    113
    Kinderen mogen zelf kiezen. Wedstrijden doet zoon sws aan mee tenzij ziek.

14. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.947
    5.930
    113
    Sporten gaat voor. Mijn zoon wil ook echt geen training of wedstrijd missen voor een feestje. Anders mocht hij wel een keer een training overslaan. Wedstrijden niet.

15. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.035
    293
    83
    Vrouw
    Hier mogen ze zelf kiezen als het om trainingen gaat, zoon 1 kiest dan vaak voor sporten en zoon 2 kiest eerder voor een feestje.
    Voor wedstrijden vind ik sport voor gaan. Je kiest voor een teamsport, dan moet je er in principe ook staan bij de wedstrijden.

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.172
    8.903
    113
    Hier was er best wel eens een weekend zonder wedstrijd, met goed plannen is het altijd gelukt. :) Ik heb zelf altijd teamsport gedaan en ik vond het zelf ook belangrijk en bovendien fijn om er altijd te zijn. Ik ging in principe alleen niet als ik ziek was. Mijn ouders hielden ook rekening met weekendjes weg ed, omdat ze wisten hoe belangrijk het voor mij was.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Dat mogen ze zelf kiezen. Kinderfeestjes gaan in principe altijd voor sport, deels omdat mijn kinderen zelf geen feestje willen missen en deels omdat ik het heel sneu vind voor het jarige kind als uitgenodigde vriendjes niet komen. Gewone verjaardagen zijn altijd wel om sport heen te plannen, en anders is het aan de kinderen zelf, ik kan prima ergens zelf een bakkie koffie en hapje taart eten, terwijl zij over de atletiekbaan racen. :D

18. Eefia

Eefia Actief lid

14 aug 2020
    136
    59
    28
    Vrouw
    Winkel
    Zuid Nederland
    Als het niet elke keer het zelfde clubje of dezelfde sport is die afgezegd wordt, mag er bij ons heus wel eens voor een feestje een sportdag afgezegd worden. Die kids “moeten” al zo veel in het leven. Feestje is natuurlijk hartstikke leuk en nodig af en toe :). Tenzij het kind zelf aangeeft echt liever te gaan sporten. Dan is’t iets anders. :thumup:

Deel Deze Pagina