hier krijgt ze gewoon lekker kruidnootjes, en een klein stukje chocola 1 zo'n muntje. tis maar 1 x in het jaar sinterklaas. en voor de rest krijgt ze zo af entoe pasta op dr brood dus neej ben dr niet zo moeilijk in.. we gaan gewoon lekker hapjes eten en daar smult ze lekker van mee cadeautjes doen we hier rond half 6 6 uur
Chocolade etc vind ik niet nodig nog dus dat hebben we hier ook niet op tafel. Pepernoten wel en die heeft ze ook al geproeft dit jaar, vind ze wel erg lekker hoor! Maar ik ben geen zoetekauw en dochterlief ook niet, maar zo een keertje, moet kunnen vind ik.
Toen de oudste anderhalf was bakte ik zelf kruidnootjes (i.v.m. KEA), en hij vond het helpen en deeg proeven fantastisch! We hebben er een traditie van gemaakt, het wordt dit jaar al de elfde keer dat we het zo doen. Als je voorzichtig moet zijn i.v.m. allergie, maak dan de dingen die op tafel komen zelf. Dan weet je dat je kind gewoon kan meesmullen. Zelfgemaakte kruidnootjes bevatten maar weinig waar je je druk over zou kunnen maken.
Mijn gekochte kruidnootjes bevatten tarwebloem, tarwestroop, omgehard palmvet, speculaaskruiden, zout en water. Niks raars aan.
Alles waar "té" voor staat is niet goed, dus een paar kruidnootjes en een beetje chocola kan geen kwaad...juist lekker toch? Tuurlijk moet je opletten dat je kindje niet "te"veel snoept en "te"veel zout binnen krijgt, maar op speciale dagen zoals feestdagen en verjaardagen mag het best naar mijn mening. Mn dochtertje is 14 maanden en heeft van het weekend lekker meegesnoept van een stukje taart toen oma jarig was Gewoon doen dus zou ik zeggen!
Mijn zoontje is gek op kruidnoten. Die zullen hier op tafel staan en daar mag hij er best een paar van. En ik heb een zwartepietentaart besteld bij de Hema, daar krijgt ie ook een stukje van. Hij eet sinds kort ook pizza mee en patatjes. Eens in de zoveel tijd, ik vind dat dat moet kunnen. En een koekje of een stukje chocola eet ie ook wel eens. Maar da's natuurlijk aan iedereen om zelf te beslissen, ook alle respect voor ouders die dat niet doen hoor!
Hier is ze ook gek op kruidnootjes. Ze kreeg laatst 2 van zwarte piet en vroeg gelijk om ´meer´. Toen ik thuis vroeg of ze pepernootjes had gehad, vroeg ze mij ook om ´meer´. Af en toe krijgt ze wat in een schaaltje. Wij vieren zaterdag sinterklaas bij m´n schoonzus met al m´n schoonfamilie. Ik neem dan wel even voor de zekerheid zelf wat voor D. mee ivm allergieen maar voor zo een keer mag ze lekker meesnoepen.
kruidnootjes, mandarijntjes, taaitaai en voor de rest gewoon de dingen die ze heel het jaar door lekker vinden. Of het nou sinterklaas spul is of niet maakte die van ons niet uit.