Vanaf begin in stuit

Discussie in 'De bevalling' gestart door Angie86, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angie86

Angie86 Actief lid

19 okt 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Mijn meisje ligt vanaf het begin af aan eigenlijk al in een stuit. Vanaf dat ik haar voelde trappen is dat eigenlijk alleen maar bij mijn blaas geweest. Nu was ik bij de vk die zei: maak je niet druk 98 procent draait voor week 35 goed.
    Prima allemaal, maar ze is al die tijd nog geen een keer gedraaid, dus waarom nu wel? Ik heb niet heel veel vruchtwater (medisch gezein genoeg) dus ben er bang voor dat deze dame lekker blijft liggen;)...

Zijn er nog meer dames waarbij de baby gedurende de hele zwangerschap in stuit lagen uiteindelijk toch nog gedraaid zijn? Of zijn ze eigenwijs lekker blijven liggen?:D

2. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Mijn dochtertje heeft vanaf het begin in stuit gelegen. Nooit gedraaid en werd een geplande keizersnede. Mijn zoontje heeft tot een week of 30 in stuit gelegen en toen zelf gedraaid... het kan alle kanten op maar hoe later ze nog in stuit liggen hoe lastiger het draaien wordt natuurlijk...

3. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Zoon lag vanaf begin in stuit en hij is niet meer gedraaid. Draaipoging met 36 weken is mislukt en hij is geboren dmv een geplande ks.

Dochter lag tot 32 weken in stuit en zij is wel zelf gedraaid.

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook een baby die altijd in stuit lag en nu nog....

De kans dat hij draait is niet zo groot meer mede ook omdat hij geen kleine jongen is. De kzsnede staat gepland ;)

5. Pip84

Pip84 Actief lid

18 mrt 2013
    448
    2
    18
    NULL
    NULL
    Mijn baby lag met de 30 weken echo nog in stuit. Daarna is hij rond week 33 gedraaid en pas met week 37 ineens ingedaald! er is nog hoop ;)

6. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn oudste dochter heeft tot 36 wkn bij iedere controle in stuit gelegen. Daarna spontaan gedraaid, net voor ik naar gyn moest.

Mijn jongste dochter ging 'all over the place' en lag met 36 wkn dwars. Toen wel naar gyn gemoeten, maar toen toch ook spontaan goed gaan liggen met 37 wkn.

7. wonderbaby

13 jun 2010
    70
    1
    6
    Mijn eerste lag al vroeg in juiste positie. Nu de 2e heeft tot 35 weken in stuit gelegen. Ik maakte mij ook zorgen of het zou draaien maar nu met 37 weken ligt het goed en ook ingedaald.

8. Samba2013

Samba2013 Bekend lid

27 jan 2013
    693
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste heeft altijd in stuit gelegen en is ook nooit gedraaid.
    Draaipoging heb ik niet gedaan, ik dacht dat als ze altijd zo lag er mischien een reden voor was. Ze is geboren met een keizersnee

9. mappel

mappel Niet meer actief

Tot 36 weken altijd in stuit! Ik geloofde er ook niet meer in, maar met 36 weken toch spontaan gedraaid:)

10. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    hier beide zwangerschappen baby dwars in de buik. eerste met 37 weken draaipoging gehad draaide toen ik buiten stond weer terug en met 38 weken voor de allereerste keer in hoofdligging. volgende dag ingeleid.

Tweede heel de zwangerschap dwars/stuit in de buik. de nacht voordat ik een keizersnede zou krijgen is ze goed gedraaid en ben ik meteen ingeleid. ik was toen 38+6. dus je baby kan nog goed gaan liggen.:)

11. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Die van mij lag tot dinsdagnacht ook heerlijk in stuit en had weinig zin om anders te gaan liggen. Maar 's nachts wakker van een heftige beweging in mijn buik en ja hoor woensdag bij controle bleek ie toch gedraaid. Wel lastig te voelen maar aan zijn bewegingen te voelen denk ik het wel. Maandag een echo voor de zekerheid.

12. Sunny2012

Sunny2012 Actief lid

26 nov 2012
    139
    0
    0
    Zuidoost Brabant
    Mijn meisje ligt sinds t begin in onvolkomen stuit (sinds 16 weken gezien op de echo's en heb erg veel echo's gehad).
    Moxa geprobeerd, voetreflex en met 35.3 een draaipoging laten doen in t Catharina ziekenhuis in Eindhoven. Ze ligt vast met een reden zo want draaien doet ze niet ;) in theorie kan t nog maar de vk en gyn schatten dat op 1%. Er staat nu een keizersnede gepland voor 38.6. Ben benieuwd of ze stiekem toch nog draait nu ik dat zo lees haha

Deel Deze Pagina