Ik had enorm veel last van maagzuur tijdens de bevalling dus rennies! En geloof me, aan dingen zoals labello denk je echt niet tijdens het persen en puffen...ha ha...zelfs daarna als je frisgewassen op de kraamafdeling terecht komt kan je het allemaal niets schelen. Je zit notabene met een enorm verband in je broek dus je durft sowieso geen stap te zetten in geval van doorlekken...ha ha. Nee hoor, maar dingen zoals veel schone onderbroeken en pyama's (ik had het steeds maar heel warm) en gewoon een kam en wat dagcreme. Kleertjes voor je kindje krijg je vaak ook in het ziekenhuis. Tja en iets te snoepen en te lezen voor manlief????wanneer dan? na de bevalling willen de heren (vanzelfsprekend natuurlijk) alleen maar liefdevol glunderen naar de kleine hoor dus lezen komt wel een andere keer . Veel succes meiden! Charlie
tussen de weeen door kan hij toch trek krijgen in iets. Neem aan dat je als vrouw ook aan je vent denkt toch en hem niet ook op dieet zet zolang je aan het bevallen bent. Ik heb dextro gehaald voor de extra energie. Zal kijken of vriendlief nog iets mee wil hebben voor het geval dat. Mijn mp3 speler kan ik er ook wel in doen met extra power aan batterijen. Labello heb ik in mijn handtas en die mik ik gewoon in de vluchttas als we weg moeten. Al met al hoop ik dat hij gewoon op z'n plek blijft staan en dat het pakje enzo er uit moet worden gehaald voor de kleine.
Vind het leuker als mijn kindje zijn eigen kleertjes aankrijgt en niet die van het ziekenhuis... Wat dacht je van TIJDENS de bevalling? En dan bedoel ik de weeën. Wat dacht je als jij bijvoorbeeld een ruggeprik krijgt of andere pijnstilling, en dat je dan in slaapt valt. Dan willen de mannen ook wel iets anders te doen hebben dan bijvoorbeeld neuspeuteren. Ik was heel erg in mezelf gekeerd tijdens de weeën, kon geen aanraking of iets verdragen, manlief mocht op het begin mijn hand niet eens vasthouden. Ik ben 3 dagen bezig geweest en manlief was erg blij dat hij iets te snoepen en te lezen bij had. Zelf heb ik ook onwijs veel rollen dextro energy naar binnen gewerkt.
ik had een hutkoffer mee naar het ziekenhuis en heb nodig gehad dextro en schone kleding en een flesje drinken! en de babykleding natuurlijk...
Vergeet ook niet de batterijen van je fototoestel, filmcamera en mobieltje op te laden vantevoren! En zorg dat er een leeg kaartje in de camera zit, anders kun je op het moment suprême niet eens foto's maken
Wij hebben ook de oplader van het fototoestel erin zitten. Die batterij was een paar weken geleden wel vol, maar over een paar weken miscchien wel half leeg. Of wij maken dan zoveel foto's dat íesnel leeg raakt .
Toch maar goed dat ik een vluchttas had ingepakt meiden want halverwege de bevalling moest ik toch richting ziekenhuis!! Niet dat ik alles erin had zitten want ik ben eerder bevallen dan gepland dus........zorg ervoor dat je tas optijd klaar is anders moet manlief dat nog gaan doen Hij was gelukkig niet vergeten om shampoo en zeep enzo mee te nemen, heerlijk om na de bevalling lekker schoongewassen naar huis te kunnen
Volgens mij als je kindje langer in het ziekenhuis moet blijven (bv bij keizersnede) krijgt hij/zij kleertjes van het ziekenhuis aan, pas als je naar huis gaat de eigen kleertjes. Anders heb je kans dat je eigen kleertjes in het ziekenhuis blijven en dat wil je denk ik ook niet.
Ik had ook een goed gevulde vluchttas mee naar het ziekenhuis (met tips van dit forum), maar het enige wat ik miste was een leeg flesje (halve liter). Na de bevalling wordt het aangeraden te spoelen met lauw water na het plassen en ik kreeg daar een bekertje voor. Meestal ging er meer water naast dan dat het op de goede plek terecht kwam. Maar met zo'n half literflesje (en zo'n handig dopje wat je open en dicht kan klikken) is het veel makkelijker te spoelen. Kan je tenminste mee richten....
Jesper en ik hadden na mijn ks 5 dagen in het ziekenhuis gelegen en heeft ook alleen maar zijn eigen kleertjes aan gehad hoor.
Gewoon eigen kleertjes baby. Ze hebben bij ons alleen geadvisseerd om geen witte kleding mee te nemen om de kans te verkleinen dat het in de was gaat. Bij ons heeft elk kindje zijn eigen nachtkastje, en daarin wordt alles bewaard. Zelf merkte ik dat je na de bevalling erg gaat zweten. Je zweet dan je zwangerschapshormonen eruit Veel schone shirts is dus aan te raden. Verder had ik nog geen tijd om mijn vluchttas klaar te zetten en ik heb me ook goed gered hoor!