Ben Rhesus negatief en gisteren is er bij mij een missed abortion vastgesteld op 12.2 weken - vruchtje was ongeveer 8 weken. Moet ik nu een injectie anti-D krijgen of is dat pas van toepassing bij een zwangerschap van 10 weken of meer?
Hoi Kari, We zitten in dezelfde situatie, met 10 weken erachter gekomen dat het hartje gestopt was op 8 weken. Dit was ons eerste kindje. Dezelfde avond dat ik op de spoed was heb ik nog een injectie gekregen. Ik ben Rhesus negatief en vriend is positief. In principe kan dit geen problemen opleveren bij een eerste zwangerschap, wel bij een tweede en volgende zwangerschap. (heb ik mij laten vertellen). Als de baby die overleden is bvb positief was, dan heb je inderdaad een probleem. Het is dus zeer belangrijk dat je deze spuit krijgt vooraleer je verder gaat met zwanger worden.
Woon in het buitenland en het is hier niet zo makkelijk om met een verloskundige telefonisch consult te houden helaas. Moet volgende week terug op kontrole...zal het dan zeker vragen en hoop dat dat dan niet te laat is.
Ik was 10.4 weken zwanger toen ik een miskraam op moest wekken (vruchtje was veel kleiner) en volgens de gyn had ik die injectie niet nodig. Wat de precieze afspraken hierover zijn weet ik helaas niet. Heel veel sterkte!
ik heb hetzelfde meegemaakt. ook ma bij 8 weken. afgelopen week curettage gehad. ik heb na curettage meteen die prik gehad. ik ben ook rhesus negatief.