Kort middagslaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JetZwolle, 26 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JetZwolle

JetZwolle Lid

4 jul 2008
    77
    0
    0
    Hee allemaal,

Mijn dochter (1 1/2) doet een kort middagslaapje, in vergelijking met veel andere kindjes die even oud zijn als zij.
    Ze slaapt ongeveer een uur, als het 2 uur is ben ik heel blij en weet ik van verveling niet wat ik zal gaan doen :)
    Ik hoor zoveel van kindjes (ook ouder!) die zeker 2 en vaak 3 uur slapen.
    Ook is de lengte van het slaapje erg verschillend, het kan zomaar 40 minuten zijn en de dag erna 2 uur, dan weer 1 uur etc.
    Zijn er andere moeders die hier ervaring mee hebben? Hoe laat leg je je kindje eigenlijk in bed 's middags? Ik rond half 1.
    Kun je dit op één of andere manier beinvloeden of is het gewoon pech?
    Overigens slaapt ze wel van 7 tot 7 's nachts en dat is al heel mooi!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hmmm, nou ik heb geen vaste tijden eigenlijk, mijn meisje is ook ruim 1 en slaapt alleen nog ´s middags, de ene keer een uur en de andere keer 2 uur, ik leg haar meestal ook rond half 1 op bed en ze slaapt van 18.30 uur tot 7.00 uur (als ik niet hoef te werken).
    haha, ik moest wel lachen dat je je om 2 uur begint te vervelen, :D

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Naja ik zou er geen punt van maken zolang ze snachts lekker doorslaapt... heb jetenminste wat aan je dag :D

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    eeeeeh die van mij is nu 8 maanden en die slaapt van 12 tot 2 (hooguit) en dan heeft ze het wel gehad.

Kylian was ook zo rond de 1.5 toen het middagslaapje steeds korter werd en meneer steeds moeilijker in bed te krijgen was 's middags.
    Na een paar weken "vechten' ben ik ermee gestopt en sindsdien geen slaapjes meer overdag.

Groetje sAnita

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het was hier rond de anderhalf ook redelijk kort. Toen was hij nog niet zo lang over van 2 korte slaapjes (elk 45-90 min), naar 1 slaapjes van max 90 minuten..

Maar een paar maanden later sliep hij opeens 2,5 uur. En doet dat nu nog elke dag. Dus het is ook gewoon even aankijken misschien?

Deel Deze Pagina