Misschien vinden sommige dit een vraag die eigenlijk niet kan. Maar waar moet ik zometeen vanuit gaan wat we iedere maand kwijt zijn aan kosten. We willen gewoon heel graag dat ik thuis blijf als de kleine geboren word maar ja dat moet finacieel toch natuurlijk ook moeten. Dus vandaar mijn vraag.
tsjah ...wat zowiezo extra is ...zijn luiers ( maar je kan ook katoen) doekjes ,voeding ( als je geen borstvoeding geeft).. maar ik denk dat je je leventje er heel makkelijk op aanpast op extra kosten ..want veel dingen gaan met de wekelijkse boodschap
Wij houden, nu de kleine er is, de aanbiedingen wat meer in de gaten. Verder proberen we ook wat meer merkloze dingen uit (qua eten en drinken) Wat je precies kwijt benr zou ik niet kunnen zeggen.Hangt van je uitgaven nu af.
Ik vind het opzich wel mee vallen de kosten hoor! Kijk je kan alles wel nieuw kopen qua meubeltjes maar 2e hand en het mooi opknappen is ook heel leuk hoor! En de kleertjes bij de zeeman, wibra en hans textiel zijn ook heel leuk en betaalbaar, en voor het gaat rafelen ofzo zijn ze er al uitgegroeit! Die kleine eet gewoon met ons mee dus daar zijn we ook niet zoveel extra's aan kwijt! Ik denk dat je het zo duur kan maken als je zelf wil... Succes!!
Ik heb op die site gekeken voor de uitzet van een baby, vind het wel schandalig veel geld, maar daarmee hebben wij wel veel geluk!! Wij zijn druk bezig met een baby maken , en hebben 2 oppasskindjes waar we straks alles van over kunnen nemen omdat die geen kindjes meer mogen krijgen!!! Dus wel kunnen alles overnemen voor 500 euro kamer en alles veel leifs winnie 1984
T is ook zo duur als je het zelf maakt he... Kleertjes kun je bv bij de zeeman kopen, maar ook allemaal bij Mexx of weet ik veel. Nou, de kleertjes die ik heb van merken heb ik allemaal cadeau gekregen, koop zelf alleen bij de zeeman en de hema enz. Voordat je het weet zijn ze er toch uitgegroeid! De babykamer hebben we 2e hands, bedje en commode voor maar 35 euro en de kast hadden we nog... En zo zijn er wel meer dingen, zoals luiers: A-merken of gewoon huismerk? Scheelt ook veel... T is maar welke vorm je het wil geven!
Nou met de luiers kochten wij in het begin ook kruidvat luiers maar we merkten dat de billetjes daar nog zo goed tegen konden, dus kwamen alsnog op de pampers uit. Dat is maar net hoe het kind op bepaalde producten reageert, soms kan het huidje er gewoon niet tegen en ja dan ben je iets duurder uit maar dat moet je ervoor over hebben denk ik. En dan besparen op andere dingen!!
Ik kan je wel vertellen hoeveel ik kwijt ben.. Onze uk heeft pampers en dat is nu nog de kleinste pak en daar doettie ongeveer 3 dagen mee dus laten we uitgaan van 2 a 3 pakken p.w en die zijn 5,- per pak. Dan de luierdoekjes daar heb ik zeker ook 3 pakken van nodig in een week. En die zijn van zwitsal 2.85 ongeveer. Dan de voeding heb namelijk geen borstvoeding gegeven.. We hebben nutrilon en met 1 bus doe ik een week. En die kost zo'n 10,-. Dus dan kom je op 32,- p.w. Maar het ligt er ook maar aan met luiers hoeveel je kindje doet en de ene keer doe je een luier om en die plast hij/zij direct onder en vooral in het begin gaan er nog wel eens wat luiers doorheen Ik hoop dat je hier wat mee kunt
precies het is voor iedereen anders ik heb altijd vol verbazing naar dat soort berekeningen gekeken en gedacht whaaaaaaa zo duur om je de waarheid te zeggen sluipen de uitgave's in je vaste lasten en pas je je heel snel aan en om nou te zeggen dat het centjes slurpers zijn nah nee een hondje kost ook denk ik dan maar en dat doen er toch ook vele nee het is idd net zo duur als jij het maakt , kindjes kunnen ook goed met anti merk produkten mits ze er tegen kunnen natuurlijk daarom valt allemaal best mee hoor tis hoe duur jij het maakt
Houd je een kasboek bij? Dan kun je precies zien heoveel je nu overal aan uitgeeft en kun je dan berekenen hoeveel de baby gaat kosten (alles op een rijtje zetten wat je wil aanschaffen en wat je nodig hebt/denkt te hebben). Kun je meteen zien of het past of niet en waar je ev.op kunt bezuinigen.
Het licht er idd aan hoe duur je het zelf maakt en je weet voordat je aan kinderen begint dat het je meer geld gaat kosten. Als je rekening houd met aanbiedingen enz valt het allemaal mee Tis zo duur als je het jezelf maakt!!
hallo, ik had luiers van de lidl (7.zoveel per pak) en daar kon ik een week mee doen. verder gebruikte ik similac melk, en dat is de goedkoopste, (6 zoveel per bus, maar je gebruikt minder poeder, dus doe je er langer mee.) luierdoekjes van de lidl (hebben ook voor gevoelige huid) en kleding allemaal tweedehands, maar daar moet je wel een winkel voor in de buurt hebben... de kinderkamer hadden we bij de eerste twee niet, nog geen verfje op de muur. dat is geen aanrader, kan er nog om janken(hormonen?)maar wat er niet is , is er niet. gelukkig wel een wieg van vroeger, en een gekregen bedje. duurste vind ik de schoenen, want twee met moeilijke voeten... je komt een heel eind met kinderbijslag. de extra's maken het vaak duur. babyzwemmen bv. is gewoon niet te betalen. och, het is allemaal best te doen, maar je moet je even aanpassen, en dat is het moeilijkst. het meeste geld gaat hier eigenlijk op aan eten. Groente en fruit..., maar die uitgave heb je gok ik al. meestal ben je je salaris al kwijt aan een creche. succes, groetjes, lidwina
Er staat een kinderwagen voor E280 Was laatste met vriendin zp'n ding gaan halen en die was meer dan E800........Over de meubels maar te zwijgen. Je kunt het dus zo duur maken als je zelf wilt. Dat blijkt wel weer.
Nog een budgettip: tweedehands kleertjes via internet kopen. Het is echt prima kleding (veel merkkleding) en kost bij wijze van spreken geen geld. www.aiseenaapje.nl www.fairys.nl http:kleding.famdewilde.nl Scheelt een boel geld en het is allemaal schoon en netjes. Pim
Ik ben van mening dat je leeft naar wat je hebt. Wij gingen voordat Lars er was 1 keer in de week uiteten en deden alles wat we wilde. Toen lars kwam ben ik veel minder gaan werken en konden we ook niet meer zoveel sparen. Dus we gaan veeeeel minder uit eten. Je komt altijd wel rond. Even je weg zoeken en dan weet je precies wat je kan missen iedere maand.
das idd waar zeg ik was voor mezelf aan het kijken voor zwemmen en kwam het heel toevallig tegen pffff nietnormaal man! maar het is idd net hoe je het zelf indeeld en wat je te besteden hebben. ik gebruik luiers van de kruidvat ik had een paar proef monsters gekregen in zon box en vond ze perfect werken. dan heb je een pak van 92 voor 13 euro ofzo en daar doe je best een tijd mee! verder gebruik ik ook simulac omdat mn CB dat aanrade die zijn ook niet schrewend duur. verder hebben wij de kamer over genomen van iemand dus dat scheelt ook een hoop en je hoeft niet heel de kamer te verven wij hebben 1 muur roze geverfd en de rest een leuke band aan de boven kant. en een leuke clamboe voor een paar euro doet het vaak ook al goed. xxx