Salaris weer eens te laat...

Discussie in 'De lounge' gestart door Linda76, 5 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ik stoom! En niet van de warmte! Mijn man werkt bij een klein bedrijf, waar het loon handmatig elke maand door de baas wordt overgemaakt. We zouden het rond de 1e moeten krijgen en daarop zijn al onze financiën (afschrijvingen, grote aankopen ed) afgestemd. En nu voor de tigste keer is nog steeds het geld niet gestort. Net met de bank gebeld... en nee, inderdaad werd het door hun ook nog eens bevestigd wat ik ook al via de saldofoon had gehoord. Ik ben zoooo verschrikkelijk kwaad en heb de website die ik heb gemaakt voor het bedrijf en ook onderhoudt, nu zojuist volledig er af gegooid waardoor ze nu geen website meer hebben! Ze stikken er maar in. Ik pik dit al 2 jaar en ik ben er klaar mee. Mijn man en ik hebben nooit ruzie, maar als we ruzie hebben gaat het altijd ruzie om dat rotloon van hem en dat het niet is gestort. Ik heb nu in mijn telefoon ingeprogrammeerd dat ik zijn baas een sms stuur een paar dagen voor de eerste, dat hij het geld dan maar handmatig moet geven. Dan help ik 'm gewoon elke maand wel herinneren. Zal blij zijn als mijn man een andere baan heeft. Hij houdt zijn ogen en oren wel open, maar ja, het is wel de bedoeling dat ie weer een baan vind die hij net zo leuk vind als deze baan.

Nou, ik ben mn agressie na dit relaas gelukkig al een heel stuk kwijt. Bedankt voor het lezen en mochten jullie tips voor me hebben hoe ik het beste met deze situatie kan omgaan (ik kan wel een muur in elkaar rammen, zo kwaad ben ik), dan hoor ik het graag van jullie!

Groetjes Linda

2. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    probeer er geem ruzie met je vriend over te maken. hij kan er ook niks aan doen.
    bij kleine bedrijfjes gaat dat vaak zo.
    ik weet niet of je de baas van je vriend goed kent maar het lijkt mij niet echt handig om je er mee te bemoeien straks wordt je vriend ontslagen of zo... daar zitten jullie ook niet op te wachten.
    ik snap heel goed dat je heel boos wordt dat het altijd te laat gestort wordt.
    je kan ook proberen om de dingen die automatisch worden afgeschreven te verzetten een paar dagen.. zodat je nooit rood komt te staan als dit al 2 jaar zo gaat kan je het beter een paar dagen op laten schuiven... dat lijkt me een beter oplossing als altijd maar boos te worden... je kan er niks aan veranderen...bij kleine bedrijfjes zijn ze vaak afhankelijk van het geld wat binnekomt en als hun inkomsten later binnekomen kunnen ze hun salaris van hun werknemers niet eerder uit betalen.maak je niet te druk met dit weer is niet goed voor een mens.. ik wens je veel succes.

3. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Er is genoeg geld wordt altijd door de baas gezegd. Als er niet genoeg geld is en het een paar dagen later wordt, prima, maar zeg het dan. Hij geeft ook niet aan dat het beter uitkomt om het de 5e of 10e over te maken. Hoe dan ook is hij met betalen niet concequent, er daar baal ik van. Ik kan nu nergens op bouwen. Als we de 5e of 10e zouden zeggen zouden we het ook pas de 15e of 20e krijgen.

En die sms... was even in mijn woede. Dat zal ik niet doen, lijkt me niet verstandig idd. Maar het is een erg informele sfeer, ik ken zijn baas goed dus wat dat betreft valt het met ontslaan nog wel mee.

Heb net mn man aan de lijn gehad. Vraagt of ik voor hém de website weer online wil zetten. Het is zo'n dubbel gevoel allemaal. Ik baal me dood, en heb de website de afgelopen 4 jaar al in beheer. Ik krijg er niets voor en heb het gewoon met veel liefde gedaan. Maar dat doe ik ook voor zijn baas. Dan vind ik het minste wat zijn baas kan doen is op tijd het loon geven. Daar heb je ten eerste recht op, en ten tweede doet mijn man (en ik met de website) ontzettend veel voor hem, waar we niets extra's voor krijgen.

Mn man heeft zn baas net gesproken en afgesproken dat het elke maand wordt gegeven. Mijn man zal hem dan helpen herinneren dat het bijna de eerste van de maand is :S Hij was het vergeten zegt ie.......

:cry:
    Linda

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Wat een zak. Ik zou m, als het nog eens gebeurt, een aantekende brief schrijven en rente eisen over alle keren dat het te laat betaald is. Jouw man moet ook op tijd aanwezig zijn en zich aan de regels houden. Dat moet de werkgever ook!

5. sammie01

sammie01 Actief lid

3 apr 2006
    390
    0
    0
    ff niks
    oke heel goed dat je dat smsen niet doet...
    is het wel zo handig dan dat zijn baas het zo geeft. ik neem aan dat je handje contantje bedoeld?
    kom je dan niet in de problemen.. ivm belasting enz enz.. ik zou zeggen dat je wat minder voor zijn baas doet.. moet wel leuk blijven en als daar tegen over niet eens het salaris optijd betaald kan worden zou ik met die aardige vrijwillige dingen stoppen.. laat het hem maar even voelen...
    je vriend heeft ook zijn rechten..... dus gebruik die ook dan.
    succes

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoi Linda,

je verhaal klinkt zoooo bekent en ik maakte tot voor twee jaar ook iedere maand ruzie met mijn man terwijl hij er ook niets aan kon doen. Iedere maand moest ik weer bij mijn ouders aankloppen voor geld omdat er niet op tijd uitbetaald was. De onzekerheid was voor mij slopend en voor mijn man geen bezwaar. Je kunt je er druk om maken, maar mijn man wilde ook graag de goede sfeer binnen het bedrijf bewaren want hij moet er immers iedere dag werken. Ik dreigde ook z'n baas te bellen, maar je schiet er niets mee op. Het enige dat kapot gaat is je relatie. Oh ik weet zo goed hoe je je nu voelt. Ruzies gaan bij ons ook altijd om het geld. (pikant detail is dat zijn baas tig huizen heeft en 3 mercedessen voor de deur heeft staan, dus die bulkt van het geld, naar mijn idee over de rug van zijn medewerkers)

Uiteindelijk ging de zaak op de fles en bij de doorstart is de administratie naar Deloitte&Touche gegaan. Nu wordt het salaris op de dag gestort en hebben we er nooit meer ruzie over

7. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Is je man geen lid van de bond? Dan kan je via hen afdwingen dat er op tijd wordt betaald. Of het is laksheid, of er is ernstig geldgebrek. Daar kom je op zo'n manier achter, want dan moet hij zijn gegevens overleggen. Straks gaat hij ineens failliet en dan moeten jullie een poos wachten voor je je faillissementsuitkering van het UWV krijgt. Nog meer problemen. Ik zou er werk van maken, via de bond kost dat niks als je lid bent of wordt.

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja, wat Lin zegt klopt wel, wij hebben inderdaad het gehele circus doorlopen. Maar mijn man had ook wel argumenten om NIET naar de bond te stappen. HIJ moet er iedere dag werken, als je naar de bond stapt wordt je er niet geliefd op en áls het bedrijf op de fles gaat ben je de LAATSTE die ze opnieuw in dienst nemen bij een doorstart. Hij is niet naar de bond gestapt terwijl hij wél lid was. Het bedrijf ging zoals ik voorspeld had over de kop, maakte een doorstart en hij kon gelukkig mee. De bond is niet altijd de oplossing al dacht ik dat vroeger ook altijd. (ja mijn opa had een hoge functie binnen het FNV, de bond is bijna heilig bij ons thuis)

9. Niet meer actief

Ik hoop dan dat jij de eigenaar bent van de website, want ben je dat niet en ben je slechts bouwer en beheerder, kun je behoorlijke troubles krijgen.

Anyways zou ik de eerste de beste baan pakken en vanuit daar verder gaan zoeken.. dit wil je toch niet.

10. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Maar natuurlijk, ten eerste zou ik niet weten hoe ik een site moet hacken. En ten tweede ben ik inderdaad de webmaster van de site, heb 'm zelf volledig gemaakt en onderhoud de site zelf ook. Heb de site sinds gisteren weer netjes online gezet trouwens.

11. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ Linda: maar ben je ook de eigenaar (staat de website op jouw naam en betaal je de hostingkosten?)? Want als je "webmaster" bent dan heb je een probleem denk ik!

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    er zijn website's die gratis zijn mijnimeel :)

maar herken je relaas maar al te goed Linda hier is het ook zelfde liedje
    voorheen altijd de 22ste toen werdt het 24ste en ze zitten nu al op de 29ste van de maand ggrrr kan me er ook over opwinden maar ja ik kan er niets tegen doen
    ga me kereltje zijn baas niet in zijn vaarwater zitten , tis al zon zeikerd ;)

maar snap heel goed hoe je je voelt

13. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    @ Deb: dat is waar ook ja!

14. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ik heb de gehele site in beheer en de volledige vrijheid. Een probleem heb ik niet. Maar goed, de site staat sowiso allang weer online dus waar hebben we het over. Einde verhaal denk ik 8) Maar bedankt voor je meedenken. Groeten Linda

15. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Jeetje als jij boos bent...arme man van je zeg. Die moet het vergelden. Alsof hij er wat aan kan doen, hij staat toch ook machteloos omdat zijn baas dat in de hand heeft?

16. Linda76

Linda76 Actief lid

4 jun 2006
    377
    0
    0
    Ik heb nu wel weer genoeg commentaar gehad. Bedankt voor het meedenken allemaal maar deze discussie is bij deze gesloten!

Moderator, kan deze discussie evt gesloten worden of verwijderd worden? Bedankt alvast. Linda

Deel Deze Pagina