vandaag met mijn zoon bij de KNO arts geweest, hij krijgt buisjes en zijn neusamandelen worden geknipt omdat hij altijd verkouden is en vocht achter zijn trommelvliezen heeft. Hij vroeg alleen ook, of mijn zoon erg snel blauwe plekken heeft. Mij is opgevallen dat hij van kleins af aan heel snel onder de blauwe of zelfs zwarte plekken zit op zijn benen en laatst ook in zijn gezicht. Dus mijn antwoord was ja. Maar nu puzzelt mij nog de vraag, wat dit te maken kan hebben met zijn verkoudheid en oorontstekingen. Heeft iemand enig idee? Bedankt vast.
Was dit toen hij in de Neus keek..? kan me voorstellen dat hij veel "gesprongen adertjes" ofzo zag.... en dan ivm de bloedplaatjes...
Seth, dit was wel na het onderzoek. Hij zei toen ik ja zei 'oké, dan gaan we ook bloedprikken'. Maar omdat mijn zoon dus overstuur was, moest ik hem troosten en kwam ik er niet meer bij om te vragen waarom hij ernaar vroeg.
oké... hmmm ik dacht meteen toen ik in de auto zat namelijk, straks denkt hij aan een enge ziekte zoals Taai slijm of iets in die richting...
CF is erfelijk, dan zou jij het ook moeten hebben of je man/vriend. Taaislijm merk je heus wel, geloof me.
Waarschijnlijk wil hij dit weten ivm de bloedstolling. Nogal van belang als ze hem gaan "opereren". Taai slijm ziekte heeft niets te maken met blauwe plekken, dus dat zal zeker de reden niet zijn.
bedankt, dan ben ik al wat gerust gesteld. Hij vroeg ook naar roggelen en hij heeft een keer een vermoedelijke longontsteking gehad, dus dan passeren alle rapscenario's direct de revue bij mij. Beetje neurotisch aangelegd zullen we maar zeggen. Het zal inderdaad met de operatie te maken hebben.
bij onze jongste is toen ook bloedgeprikt voordat de operatie plaats vond ook neus amandel eruit en buisjes erin. nu worden beide jongens maandag geopereerd (liesbreuken) en hoeven ze niet te bloedprikken weet niet waarom hij dit vroeg, idd misschien dat ze de bloedstolling onderzoeken
Fokje, veel sterkte met de operaties. Het is me even ontgaan in het oktobertopic en bedankt voor de reactie.
Ik denk dat het te maken heeft met de nabloeding. Hier is mijn zoontje vorig jaar eraan geopereerd. Hij was als eerste aan de beurt en mocht pas als laatste weg! Hij bleef bloeden na de operatie echt 2 uur lang!! Wisten wij veel niemand had wat verteld moest wij daar blijven voor controle enz.. Alles was daarna goed maar er is een reden dat dit niet te lang mag gebeuren (weet even niet meer precies wat ben het vergeten) en waarschijnlijk heeft jou zoontje hier ook meer kans op dan een ander kind. Ook de mijne heeft snel blauwe plekken met stoten enz. Ik zou mij er niet te druk om maken anders had de arts wel meteen gezegd waarom
@Veronique, dat is ook niet waar je op hoopt. Is al vervelend genoeg zo'n ingreep. Het is maar een routine ingreep maar toch kijk ik er niet naar uit en ben ik best zenuwachtig. Is het uiteindeijk wel goedgekomen en heeft de ingreep goed geholpen? @Snoopy, bedankt.
@Luna: het heeft gelukkig wel goed geholpen en is goed gekomen zelden nog maar verkouden maar de schrik voor je kind en als ouders zijnde Nu had meneer afgelopen week ineens de amandelen behoorlijk ontstoken als dit niet overging moest ook dat verwijderd worden was al bang ervoor maar gelukkig gaat dit beter. Ik zou lekker je kleintje heerlijk vertroetelen na de operatie maar hoe dan ook je zult als moeder zijnde het wel even zwaar krijgen. Ikzelf wilde absoluut mijn zoontje zelf naar de OK brengen en was absoluut niet van plan te huilen. Ik kom terug en daar was in de groep (wij moesten met alle ouders en kinderen daar wachtten totna de operatie) ook een maatschappelijk werkster bij zij komt op mij afgelopen en ineens begin ik spontaan te huilen had het er heel zwaar mee toen ik mijn zoontje moest achterlaten. Operatie zelf is gelukkig heel snel maar daarna is het weer wachtten en bij ons was dan nog eens de nasleep die bloeding erbij. Gelukkig hele lieve dokters en verpleegsters maar het is o zo moeilijk om je kindje daar te zien liggen Ik kan er al niet tegen als de kleine een spuitje krijgt dus vriendlief moet altijd mee haha Ik wens je veel succes alvast! Wanneer is de operatie bij jou?
Vreemd, hier beide kids er aan geholpen, maar nog nooit is mij gevraagd of ze snel blauwe plekken hebben
hier dus ook niet.... (zoontje..) hier trouwens ook geen nabloeding gehad... EN trouwens... zoontje heeft ook geen bloed hoeven laten prikken van te voren.... Ikzelf ben trouwens aan mn amandelen geopereerd toen ik 12 was... 5 dagen in het ziekenhuis ivm nabloeding... en toen ik thuis was, kon ik weer met ambulance terug... Bij zoontje (toen, 2.7 jr),was het even rot toen hij net uit de ok kwam (wat moest ik janken zeg), maar hij was later die dag alweer aan t spelen....
Voor de meiden die zeggen dat dit niet gevraagd is; zijn julie wel naar een pre-operatieve screening geweest? Dus langs de anesthesist? Want dan heb je een lijst ingevuld waar deze vraag tussen stond! Hier volgende week voor de 2e keer buisjes erin! Eerste keer ging dit in combi met de neusamandelen! Prima gevraagd en de vraag naar blauwe plekken/nabloeden is routine Succes TS