mijn baby heeft al 210cc gedronken en het lijkt alsof hij nog honger heeft, hij wil niet slapen hij heeft door de dag niet zo veel gedronken maar ik weet niet of het goed is om hem nog drinken aan te bieden, normaal drinkt hij maar 120-150 s'avonds
Je moet even kijken hoeveel hij heeft gedronken over de dag maar kan hij niet gewoon een beetje zuigbehoefte hebben of gewoon geen slaap? Niet alles is 'honger' max 30 schepjes in 24 uur.
geen zuigbehoefte, speen wil hij niet als ik met het lege flesje aankom wil hij wel zuigen. hij heeft wel net zijn sprongetje gehad, misschien ander ritme? normaal leg ik hem in bedje en ik ben nog niet goed beneden en hij slaapt nu begint hij te huilen zodra ik zijn kamertje verlaat hij mag meer hebben als ik het bekijk in 24u maar zou dat niet teveel zijn in een tijdsbestek van max anderhalf uur?
Het lijkt mij een ander ritme of gewoon iets anders wat er niet lekker zit. Ik kan me niet voorstellen dat een kindje van 5 maanden meer wil drinken dan 210 ml in 1 keer. Dat is ook echt niet goed voor het maagje. Gewoon bij je pakken en platknuffelen.
Anders probeer je nog 60+2? Is maar heel weinig en als hij vandaag minder heeft gehad dan normaal kan dat echt geen kwaad.
hij is nu op mn schouder in slaap gevallen, nou half dan toch ik leg hem dadelijk nog eens in bedje en als hij nog niet in bedje wil slapen bied ik hem meer aan in het algemeen is hij een slechte drinker daarmee mijn vraag, dadelijk ontploft zijn buikje nog hij heeft gemiddeld 80-90cc meer dan normaal in 1 keer gedronken, of in heel korte tijd (heb 2 x 30cc bijgemaakt)dus 210 ipv maximaal 150 (drinkt hij meestal niet op) pfft lamme arm
Hier wil Xavi ook wel eens 'direct' na een papfles verschrikkelijk huilen. Eerst dachten we ook 'hij kán geen honger hebben', maar inmiddels hebben we geleerd dat een half flesje (of iets wateriger) nét datgene is wat hij nodig heeft. Met andere woorden: honger = drinken. Eens een keer boven het maximale uit is geen probleem, zolang het maar niet structureel wordt. En onze mr. X. gaat écht niet slapen als hij nog maar een beetje trek voelt.
En als je het aanbiedt en hij zou niet willen, dan gaat hij het vast niet drinken als ik jou zo lees over dat hij soms de 150 al niet opdrinkt Hopelijk slaapt hij lekker door zometeen!
hij ligt in bedje hij viel ineens zo snel in slaap op mijn schouder,....in bedje gelegd en hij slaapt nu lekker, hoewel ik binnen nu en een uur waarschijnlijk nog even naar boven moet want meneertje sliep zo vast dat ik zijn speentje niet in het mondje kreeg ik was een beetje in paniek, vriend is even weg en hij vond het daarstraks ook al raar dat we nog voeding konden bijmaken ik kan mn mannetje ook niet laten huilen, het enige wat goed was was ofzel drinken of op mn schouder hangen en rondjes lopen (pijn aan mn arm van dat klein dikkertje) ik heb nog nooit tot zelden slaapprobleempjes gehad (met inslapen s'avonds) ik wou niet dat hij buikpijn zou krijgen als ik hem nog meer zou aanbieden daarmee snel mijn vraag hier gesteld het is opgelost maar nu weet ik het wel voor de volgende keer als het nog eens voorkomt heel erg bedankt allemaal en nog andere meningen zijn ook welkom
hebben jullie dat ook niet? als je hier een iets dringendere vraag stelt lijkt het alsof die babytjes dat weten want dan stoppen ze onmiddellijk
Haha dan ga ik nu een topic openen over mijn ketende dochter in bed die eigenlijk lekker zou moeten slapen!! Klein eigenwijs ding
normaal gezien is hij vanaf 17u wat slechter gezind, dat had hij vandaag niet, had vanmorgen ook tot 8u geslapen (normaal 6.30-7u) en vandaag bijna de hele dag buiten geweest, dat speelt misschien ook allemaal mee, ander ritme aan het krijgen en buiten? kijk hoe lief
Nee, erger nog! Toen ze nog in mijn buik zat, bewoog ze soms niet, belde ik de vk en net aan de telefoon begon ze te bewegen. En nu ook "Oh, ze heeft nog niet gepoept vandaag" 2 minuten later... Of "Hmm, ze slaapt nu al 9 uur, zal ik haar wakker maken.." 10 minuten laten: wakker. "Oh, ze laat nu 3.5 uur tussen haar voedingen, hoera! Misschien halen we de aanbevolen 4 uu....Nope." Maareuh, ik woon in de UK en hier is t: voed op demand. Ik moet haar laten drinken tot ze vol is, en ze mogen best over 1 liter per dag zitten. Ze zit nu aan de 180/6, 5 keer per dag (ze mag dit met haar gewicht hebben hoor ) maar soms wilt ze er nog 1 van 100-120 (dus een 6e van 4/120) en soms drinkt ze in 1 keer 210/7 maar dan drinkt ze bij een volgende fles 150/5, ze regelt het zelf, is vrolijk en komt goed aan en groeit goed, nu zit ze in haar 8 weken sprong en eet ze wat meer dan normaal, maar ze komt nooit over de 1 liter heen (meeste is 980..Close call, maar hier dus geen probleem)