Hoi, ik moet ernstig rekening houden met een geplande keizersnede, ivm voorliggende placenta. Wie had ook zo'n 'geplande keizersnede'? En hoe gepland was die eigenlijk? Het verschilt volgens mij per ziekenhuis of ze een datum prikken of het natuurlijke moment afwachten. En hoe hebben jullie je erop ingesteld en voorbereid? Ik vind het nog steeds een teleurstellend idee, ookal weet ik het al een paar weken. Zien jullie achteraf ook positieve kanten? Tuurlijk zijn er zoveel babies die met een keizersnede worden geboren. Altijd jammer natuurlijk, als er een spoedkeizersnede aan te pas komt. Maar het lijkt me anders (misschien nog wel erger) dan wanneer je het al maanden van te voren weet. Nou, ik hoor graag ervaringen.
Bij de 2de wist ik dat het een ks zou worden, al voor ik zwanger werd was dat zeker. Ik heb een te nauw bekken dus ook een evt. derde en vierde komen met een ks. Ik hoorde met ong 35 week dat ik een ks zou krijgen op 16 feb. dat was met bijna 39wk maar 8 dagen voor de 16de braken mn vliezen dus was het toch nog een verrassing eigenlijk. Hij is de achtste geboren. Voordeel vond ik dat ik niet zo vermoeid was. Bij de eerste had ik eerst 40u een gewone bevalling gehad incl weeënstorm voor ik de ks kreeg en nu heb ik maar een paar uur weeën gehad dus het voelde voor mij als appeltje-eitje. Stond ook na 16u weer naast mn bed en wandelde rond. Grootste nadeel voor mij blijft dat het toch voelt als een groot gemis dat ik niet zelf mn kids heb kunnen baren maar dat had ik bij zowel de eerste (wel een spoed) als bij de 2de.
Ik heb ook een geplande KS gehad omdat Lola dwars lag, ook nog na drie draaipogingen. Om eerlijk te zijn was het wel makkelijk dat ik een datum had. Ik kon mooi vaarwel zeggen tegen mijn enorme buik en het leven in mij, dat heb ik als zeer positief ervaren. Ik heb alle ervaringen als een spons in mij opgenomen, wilde niets missen. Ik was bang dat ik anders geen gevoel van bevallen zou hebben. Dat heb ik gelukkig wel! Heel veel suc6! Groetjes, Mirelle.
Ik krijg donderdag een geplande keizersnee. Ons kleintje ligt al heeeeeel lang dwars en is absoluut niet van plan te draaien. Twee draaipogingen zijn dan ook uitgelopen op niets. Ik moet zeggen dat ik het gevoel heb me wel goed voor te kunnen bereiden, vooral ook omdat het kindje al vrij vroeg dwars lag. Maar om heel eerlijk te zijn, vandaag zijn de zenuwen toch wel begonnen. Heb de hele dag al buikpijn en er komt niks uit mijn handen... En ik ga dat gezellige gewiebel in mijn buik ook wel heel erg missen! Manytroubles