Dag dames ik heb even een vraagje... Ik ben vandaag precies 35 weken zwanger. Heb erge steken en krampen in mijn buik. Ik weet dat het niets hoeft te betekenen, maar nu vroeg ik mij het volgende af.. Stel dat ik nu weeen krijg. Wat gaat er dan gebeuren? Ik neem aan dat je onderzocht wordt, maar krijg je dan ook weeen remmende middelen? Of iets anders? Wie heeft er ervaring mee of kan mij dit vertellen? Alvast bedankt.
Als je kindje gewoon groot genoeg geacht wordt zal het geboren worden... Is in de meeste gevallen het geval... Wordt er gedacht dat het kindje toch nog beter even kan blijven zitten, zullen ze kijken wat ze kunnen doen om het kindje nog even te laten zitten.. Dit kan zijn dat je ineens bedrust krijgt of idd. weeënremmers...
Inderdaad na 34 weken laten ze het gewoon komen.. Ik zou voor de zekerheid gewoon even laten kijken, dan weten ze ook dat het rommelt.. en is geuststellender voor jezelf. dus even vk bellen.
Ik heb na 34 weken nog weeënremmers gehad. Dus het zal er inderdaad van afhangen hoe de conditie van het kindje is.
Daar hangt het ook vanaf hoor Angelie.. Het is niet vanzelfsprekend dat je na 34 geen weeënremmers krijgt... Meestal dus niet meer... Maar als bij de conditie van je kindje toch meer gewenst is krijg je ze nog wel...
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik was er erg nieuwschierig naar! Maar nog even een vraagje dan.. Wat wordt er bedoeld met de conditie van je baby. De hartslag en de grootte van de baby e.d.?
Kan vanalles zijn... Soms is het beter dat ie nog even wat extra gewicht op doet idd... Maar dit komt niet vaak voor hoor meid... Maar ik ben zo dat ik liever alles meld zodat mensen voorbereid zijn en aangezien je er naar vraagt...
als je kindje groot genoeg is (sterk genoeg) om het buiten de baarmoeder goed te redden dan laten ze het meestal gewoon komen. Meestal gaat ie dan nog wel even in de couveuse om op te warmen want dat kunnen ze vaak zelf nog niet.
Ik had met 30 w en 6 d gebroken vliezen en weeën. Ik kreeg toen weeënremmers. Ze hebben me steeds verteld dat ze daarmee zouden stoppen als ik 34 weken was. Ik heb echt de dagen af liggen tellen, want ik was me een partij beroerd van die remmers... Zeggen ze doodleuk een dag voordat ik 34 weken was: je doet het zo goed op de remmers, we gaan gewoon nog even door, hoe langer de kleine in je buik zit hoe beter. Ik baalde...uiteindelijk is Sander 2 dagen later geboren omdat ze de weeën niet meer konden tegen houden.
Hier kwam ik met 33 wk en 6 dgn in het ziekenhuis met voortijdige weeën. En jawel hoor, dan remmen ze nog. Als ik een dag later in het ziekenhuis was gekomen dan niet meer.
ik ben onlangs bevallen bij 35 wken..en inderdaad ze eremmen dan niet meer... baby deed het goed en ze lieten de natuur zijn gang gaan. uiteindelijk heeft ze 3 dagen in een couveuse gelegen en daarna nog 6 dagen in een bedje.. toen kwam ze mee naar huis. Ze doet het verder erg goed en er is niets meer te zien dat ze 5 weekje ste vroeg is geboren!