Wat gebeurd er met eigen ei bij cryo tp in natuurlijke cyclus?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Juffie26, Jan 29, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik vroeg me af....wat gebeurd er met mijn ei die nu gesprongen is deze cyclus. Ik heb vrijdag of zaterdag een cryo terugplaatsing van een blastocyst maar wat doet mijn lichaam met het ei wat nu gesprongen is?
    Lost dat gewoon op of iets?

Bedacht het me opeens kon op Google niets vinden.
    Hier is vast wel iemand die dat wel weet :)

Fijne avond nog dames en bedankt voor de reacties alvast.

2. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Als je het thuis gezellig heb gemaakt heb je kans dat deze bevrucht raakt. Anders wordt ie idd opgenomen in het lichaam

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Met gezellig maken wordt ik niet zwanger helaas vandaar de cryo tp komende week.
    Maar ik vroeg me dus af nu ik dus een cryo tp krijg wat doet mijn lichaam dan met mijn eicel die nu gesprongen is?

4. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Volgens mij hetzelfde als wat je lichaam iedere periode doet met het ei dat niet bevrucht is, weer opnemen. Het is overigens niet onmogelijk dat naast de TP ook je eigen ei tot een zwangerschap leidt, je zou de eerste niet zijn hoor die verrast wordt. Maar die kans is natuurlijk miniem bij ons zoals al vele vele cyclussen gebleken is.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ik weet heel zeker dat ik niet zwanger wordt van dit ei dat is bij ons echt niet mogelijk helaas.

6. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik denk niet dat ts voor haar zere grote teen in de medische molen loopt en een cryoterugplaatsing krijgt.
    Beetje gevoelloze reactie.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

Aug 1, 2016
    38,191
    45,331
    113
    Dit is toch niet gevoelloos? Het zou in principe kunnen. Alles kan, je hoort zo vaak dat er tijdens 'pauzerondes' ineens vrouwen zwanger worden. Je lichaam is geen wiskunde, er zijn altijd uitzonderingen.

Ikzelf loop ook in de mmm maar ik lees deze reactie niet als gevoelloos ;)

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Bij mij kan het echt never nooit spontaan gebeuren dat weet ik 100% zeker.

9. Esta2017

Esta2017 Lid

Jun 16, 2014
    6
    0
    0
    Tja, dit vroeg mijn man ook na de vorige tp. Wat gebeurd er nu met het eitje van je natuurlijke eisprong bij een tp? Ik ben er vanuit gegaan dat je geen bloeding krijgt van je eigen eitje als je tp gelukt is, maar wat er dan wel mee gebeurd weet ik ook niet zo goed...
    Ik zal het eens vragen bij de volgende poging.

10. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ja maar het eitje wordt toch gewoon opgenomen in je lichaam en de bloeding is het opgebouwde slijmvlies. Toch...? Of gooi ik nou alles weer door elkaar? 🤔

11. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Ik ben ook wel benieuwd.. Bij ons hetzelfde trouwens; kan 100% zeker niet zwanger worden van gezellige nachten :p

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113

Nee helaas was het maar zo'n feest...

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Pardon Buitenleven???

Ik geef antwoord op de vraag wat er met de eicel gebeurt. Ik heb zelf 2 icsi kindjes maar een natuurlijke zwangerschap is bij ons nooit uitgesloten, en bij heel veel stellen in de mmm niet.

Ik ken ts d'r verhaal niet, dus gaf enkel antwoord op de vraag. Heeft niets met ongevoelloos te maken maar met feiten.

Dat het bij Ts onmogelijk is kan ik niet ruiken.
    Bij heel veel stellen die icsi gebruiken is het wel mogelijk en gebeurt het ook regelmatig

14. Lafayette

Lafayette Fanatiek lid

Oct 13, 2012
    1,385
    1,568
    113
    Ach 99,9 procent zeker zijn dat het niet lukt is ook niet echt een feest moet ik zeggen. Iedere maand blijven hopen, hoe klein de kans ook is, is ook best wel slopend.

15. xmayx

xmayx Actief lid

Nov 12, 2016
    331
    7
    18
    Female
    Denk ook niet dat ze het slecht bedoelde hoor. Zijn idd zat mensen die wel gewoon zwanger kunnen raken maar de kans erg klein is zoals byv mijn man en mij. Maar ik ken ze wel hoor, de winder baby's. Kennis van mij zou met ivf beginnen, en dan nog maar een kleine kans hebben. Toen spontaan zwanger en 1.5 jaar later spontaan ongepland weer...

16. Dit inderdaad. Je krijgt geen bloeding door een niet bevruchte eicel, je krijgt een bloeding omdat er geen bevruchte eicel (oftewel een embryo) is die zich ingesteld heeft, waardoor je progesteron daalt en het opgebouwde baarmoederslijmvlies, weer af wordt gebroken. Dát is vervolgens je menstruatie. Als er wél een embryo (of cryo, komt op hetzelfde neer natuurlijk) innestelt, wordt je baarmoederslijmvlies in stand gehouden en volgt er dus ook geen menstruatie. Dat eicelletje wordt dan inderdaad gewoon weer opgenomen door je lichaam. Of, wat Staffie zei en wat helemaal niet gevoelloos is, want zoiets kán in heel, heel, heel uitzonderlijke gevallen natuurlijk gebeuren, die eicel raakt ook bevrucht.

Ik ga er trouwens vanuit dat Staffie dat zei voor de volledigheid (anders zijn er straks mensen die denken dat een twee-eiige tweeling absoluut uitgesloten is omdat er maar één embryo of cryo wordt teruggeplaatst), niet om iemand te kwetsen :) Het mag dan heel, heel, heel erg onwaarschijnlijk of zelfs onmogelijk zijn (mijn man is onvruchtbaar dus hier kan het ook echt, echt, écht niet ;) ), maar tja..

17. Jane1981

Jane1981 VIP lid

Sep 21, 2008
    7,451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Je weet nooit wat het verhaal achter iemand is en waarom ze icsi nodig heeft dus ja ik vindt het ook een niet passende opmerking...

Juffie, je ei wordt opgenomen door je lichaam.
    Ik heb geen eileiders meer maar wel een eierstok, eitje zal dus nooit in mijn baarmoeder komen maar wordt gewoon opgenomen.

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Bedankt voor de reacties.
    Mijn eigen ei van nu wordt dus gewoon opgenomen, weten we dat ook weer.

- de reden dat wij echt niet zelfs niet perongeluk zwanger kunnen worden ooit is dat mijn man helaas onvruchtbaarheid is.

19. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Je weet toch nooit waardoor iemand in de mmm zit? Als je daar zelf in hebt gezeten, zou je kunnen weten dat je daar meestal niet zit voor je grote teen. Ik vind en blijf dat een gevoelloze opmerking vinden.

20. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Dan verschillen we van mening

Feit blijft dat een eigen eicel ook bij icsi bevrucht kan raken mits er toegankelijke eileiders en minstens 1 zaadcel aanwezig zijn.

Share This Page