Niet volledig in staat om te werken na bevalling

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door LenO, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LenO

LenO Nieuw lid

11 feb 2014
    1
    0
    0
    Hierbij mijn vraag.

Graag zou ik willen weten hoe het zit en wat ik moet regelen als ik nog niet volledig in staat ben om te werken na mijn bevallingsverlof.

Een aantal gebeurtenissen tijdens bevalling:
    Ingeleid door hypertensie Onderdruk van 120
    Pre-eclamsie
    Bevallen ging geweldig.
    Na bevalling ruim 2 liter bloed verloren.
    3 dagen ZH opname
    Bloeddruk verlagende medicatie

Nu 7 week later ben ik nog erg zwak en kan ik thuis nog niet goed functioneren. Is het ook mogelijk om het werk op te bouwen?

Alvast bedankt.
    LenO

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste LenO,

Erg vervelend dat je rond de bevalling veel problemen hebt gehad.

Je bent nog niet in staat volledig te werken na je bevallingsverlof. Je vraagt of het ook mogelijk is om het werk op te bouwen.

Heb je een werkgever?
    Kun je na het zwangerschaps- en bevallingsverlof nog niet werken? Meld je hiervoor ziek bij je werkgever. Je werkgever betaalt dan je loon door. Is je ziekte het gevolg is van de zwangerschap of bevalling? Je werkgever kan dan een Ziektewet-uitkering bij UWV aanvragen. Je wilt in jouw geval het werk opbouwen. Ik adviseer om dit te overleggen met je werkgever.

Heb je geen werkgever?
    Ben je ziek na de laatste dag van je zwangerschapsverlof? Meld je dan ziek via UWV Telefoon 0900-9294. UWV beoordeelt dan je aanvraag voor een Ziektewet-uitkering. Wordt je Ziektewet-uitkering toegekend? In dit geval kun je re-integratie overleggen met de medewerker van UWV.

Actuele informatie over ziekte rond zwangerschap of bevalling vind je hier. http://bit.ly/12eqClb

Ik wens je veel sterkte en succes met je werkhervatting.

Met vriendelijke groet,

Doménique
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina