Wat gebeurde er bij jullie bij het provoceren?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door RoAn1981, 28 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ons meisje krijgt nu 5 weken Pepti op verdenking van kma. Ook krijgt ze Ranitidine tegen reflux. In overleg met de kinderarts moeten we nu gaan provoceren met koemelk. We mogen dit thuis gaan doen. Volgens hem blijkt 95% uiteindelijk geen reactie te vertonen, dus geen kma. Ik zie zelf erg op tegen het provoceren; we hebben heel wat afgetobt met ons meisje voor de Pepti. Overstrekken, huilen na de fles, veel krampen, en algehele onrust. Geen uitslag overigens. Na 2 weken Pepti ging het veel beter. Dus om nu wellicht terug te moeten naar die ellende van eerst, daar kijk ik niet naar uit..

Wat zijn jullie ervaringen; inderdaad geen reacties en dus toch geen kma? En hoe pakten jullie het provoceren aan? Wij geven 3x 150 cc en 2x180 cc op een dag. Doe je dan de ene fles Pepti en de andere Friso (de voeding die we eerst hadden), of meng je de poeders?

2. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    Wij moeten vrijdag in het ziekenhuis dubbelblind provoceren! Dan weten wij niet wat voor melk ze krijgt en kunnen ze haar reactie beter zien..

3. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Bij ons doen ze dat alleen als er thuis reacties waargenomen worden door de ouders, omdat dat zo vaak niet gebeurt, volgens onze ka.

4. pinklady77

pinklady77 Bekend lid

31 jul 2009
    671
    0
    16
    OK, ons meisje kreeg ineens eczeem terwijl we pepti gaven. Nu krijgt ze nutramigen en willen ze die test gaan doen.
    Volgens mij kan je het best 50/50 mengen en dan zien wat de reactie is.
    Succes in iedergeval!

5. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Bij het thuis provoceren gaf ik een fles met 1 schep oude voeding (omneo) en de rest nutramigen (4/5 scheppen). Hij kreeg binnen 1,5/2 uur alweer eczeem op zijn gezicht en toen ben ik ook meteen weer gestopt. Later kreeg hij nog wat buikpijn, dus was blij dat ik niet meteen een hele fles met omneo heb gegeven! Wij hebben geen dubbelblinde provocatietest gedaan daarna, maar gewoon een machtiging gekregen voor de nutramigen.

Succes! Wanneer ga je provoceren?

6. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Bij ons gebeurde er niks met blind provoceren. Momenteel zitten we weer op koemelkvoeding, maar alle klachten zijn weer terug bij haar. onrust, overstrekken, veel huilen, spugen (ondanks nutriton), darmklachten. A.s maandag moeten we weer naar de kinderarts.
    Met de nutramigen was ze veel rustiger en zat beter in haar vel.

7. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Daar ben ik dus ook bang voor...Dat er aanvankelijk niets gebeurt, maar een paar dagen later gewoon weer feest. Zie er zo enorm tegenop..

8. Aislin

Aislin Actief lid

2 dec 2010
    280
    0
    0
    NULL
    Westervoort
    ik moest gisteren op het bureau een klein beetje van de oude voeding geven. daar 3 kwartier blijven zitten om te kijken of er direct al reactie kwam. ze had nergens last van. dus thuis de volgende fles weer gewone voeding (gemengd met pepti)
    en tot nu toe gaat het goed.
    de verpleegkundige vertelde dat er binnen 24 uur een reactie zou moeten komen als het KMA is. dus nog even tot vanmiddag afwachten en als er niks is dan kunnen we gewoon over op de oude voeding.

9. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Jeetje wat moet je snel provoceren zeg.
    Zou eerst haar kleine lijfje wat rust gunnen.
    Ik zou gewoon zeggen dat ze erop reageerde en als ze willen provoceren in het zhs dan weiger je dat.
    Zeg je dat je nu eerst rust voor je meisje wil.
    Wij hadden gelukkig een ka die aan ons meisje dacht ipv de portomonnee van de zorgverzekering en zijn met 6 mnd overgegaan van Neocate op Pepti 2 en dat krijgt ze nu nog steeds.
    Ben altijd voor eerlijkheid maar ik vindt dit een beetje onredelijk van je ka en je meisje is uiteindelijk de dupe.

10. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Oh ja, zee heeft vanaf 6 weken tot 6 maanden Neocate gehad

11. Fas30

Fas30 Bekend lid

18 jun 2012
    841
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij moeten ook gaan provoceren maar weet ook niet goed hoe ik dat moet doen. De HA zegt dat we ineens weer helemaal over moeten stappen op friso 1 en als het weer slechter gaat ook weer gelijk terug naar de pepti, alleen lees ik heel veel dat je langzaam aan over moet op de oude voeding dus weet niet goed wat ik nou moet!

12. Suus84

Suus84 Niet meer actief

ik had hier ook gereageerd. Bij ons kwam niks uit de provocatie, maar de klachten bleven. Nu blijkt onze kleine meid niet tegen lactose (melksuikers) te kunnen. We zitten nu op sojamelk en alle klachten die ze had zijn verdwenen :).
    Tijdens de provocatietesten gebruikte ze bij beide testen nutramigen. Alleen in het ene zat het protifar(koemelk) en de ander niet. En in nutramigen zit ook geen lactose, waardoor ze die klachten niet had. De voedingen in de winkels zit wel overal lactose in. Behalve dan de soja.
    Voorlopig moeten we door gaan met de sojamelk en over 2 maanden weer terug naar de arts om verder te kijken ernaar.

Deel Deze Pagina