Flesvoeding klaarmaken.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sara1988, 22 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Ik maak de fles klaar door eerst de hoeveelheid water warm te maken en daarna poeder erbij, roeren en klaar.
    Mag je ook eerst water, dan poeder erbij en dan warm maken of is dat beter van niet?

2. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Als het water verwarmt is voordat je de voeding erbij doet, mengt het makkelijker. In koud water blijft er altijd een soort van raar laagje op staan is mijn ervaring. Ben ik dus zelf niet zo kapot van, maar je zou het eens kunnen proberen om de fles op beide manieren klaar te maken, dan zie je het verschil:)

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Poeder mag niet in de microgolfoven.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Poeder lost niet goed op in koud water. Daardoor krijg je kleine bolletjes poeder in de fles. Als je dat opwarmt in de magnetron kun je hotspots krijgen. In het allerergste geval kunnen de bolletjes poeder ontploffen, in een minder erg geval kan door de hoge temperatuur in de holletjes de eiwitstructuur veranderen. En je kind kan de mond branden.

Eigenlijk hoort het op de volgende manier, poeder oplossen in water dat net van de kook is en dan koelen.
    http://www.who.int/foodsafety/publications/micro/pif_guidelines.pdf

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Onze beide kraamverzorgsters (2009 en 2013) zeiden eerst klaarmaken dan pas opwarmen. Maar op de verpakking staat duidelijk eerst water warm maken en dan pas poeder toevoegen.

6. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    idd eerst water warm maken en dan pas poeder erbij. ik kreeg hier anders ook klodders erin wat niet oplost en vast blijft zitten in de speen... lastig lastig haha

ik deed altijd in de magnetron warm maken en als die niet bij de hand was half waterkoker(thermosfles) en half koud water

Deel Deze Pagina