Rijstebloem in de Dr Brown fles: help!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door RoAn1981, 23 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Sinds gisteravond geven wij bij de laatste fles (19.30) twee schepjes rijstebloem. Het begin van de fles gaat prima maar de laatste 50 cc kreeg onze dochter er niet uit, omdat het papje achter het ventiel bleef hangen. Aan de speen lag het niet, we gebruiken een driestandenspeen, ik zag dat het niet eens in de speen terechtkwam. Wie heeft dit ook en heeft de oplossing?

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Sem krijgt ook rijstebloem, alleen maar 1 voedingsschepje en dit gaat prima door de dr. Brown fles.
    Dit is natuurlijk wel minder dik als 2 scheppen..

Wat wij wel doen is regelmatig de fles schudden tussendoor..

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Deed ik ook. Iedere 10/15 slokken even omschudden:) dan zijn de laatste slokken ook niet zo heel dik.

Voor de 8 mnd pap heb ik een andere fles gepakt. Ik werd helemaal gek van het feit dat die granen er niet door lijken te passen!

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gwoon lepelen!

5. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Voor de pap gebruik ik nu de difraxfles, want ik werd er stapelgek van dat de pap steeds bleef hangen in de dr brown. Ook al had ik het niet zo dik, ik vind pap in dr brown niet een ideale combinatie.

6. baby01

baby01 Actief lid

6 dec 2009
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik ook de dr. Brown fles met speen Nr. 2 met rijstebloem van het merk Nestlé deze bevalt prima en blijft ook na afkoelen gewoon dun! Rijstebloem van het merk Bambix is veel dikker door de grotere vezels en word snel dikke pap waardoor het in de ventiel blijft hangen.

7. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Ik heb ook de Dr brown flessen. Ik doe meestal 2 scheppen rijstebloem. Maar dan krijgt ze ook nog 4 schepjes nutriton. Ik gebruik dan speen nr 3. Speen 4 (papspeen) gaat veels te snel. Bij het laatste deel doe ik de fles dan een beetje heen en weer wiebelen en zakt de rest er ook doorheen.

Deel Deze Pagina