testen jullie iedere maand?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door proudmother, 2 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmother

proudmother Actief lid

22 aug 2009
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi dames..

wat mij opvalt in het lezen van alle onderwerpen is dat er vaak de vraag word gesteld 'wanneer mag je testen"?
    testen jullie iedere maand standaard op je NOD dan?

wij gaan nu van start voor een 2de kindje, maar ik heb bij mijn dochtertje 1x getest en dat was in de maand dat het raak is! (daarna wel 3 testen uit ongeloof)
    nou was het wel in de 2de ronde raak, maar kan me niet voorstellen dat ik als het nu wat langer opzich laat wachten iedere maand standaard op mijn NOD ga testen!
    ik heb met mezelf afgesproken dat als ik een paar dagen overtijd ben een testje ga wagen... ik heb ze ook niet in huis, pas als mijn gevoel zegt ga een test halen dan haal ik hem in huis! (mijn gevoel van het is raak was namelijk bij de 1ste erg groot).
    ben bang dat ik zo mezelf iedere maand helemaal gek ga maken, en misschien doe ik het ook wel uit zelfbescherming!!

ben gewoon benieuwd hoe jullie dat doen?
    liefs

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik test ook alleen als ik een paar dagen over tijd ben.
    ben bang dat ik mezelf anders helemaal gek ga maken.
    mn cyclus is helaas een beetje vaag op het moment en dat zorgt wel voor wat onzekerheid.
    maar ik houd me in en test pas een paar dagen na nod.

liefs doris

3. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Wij hebben er bij de 1ste 2,5 jaar over gedaan om zwanger te raken en ik heb in die 2,5 jaar 1 keer getest(die keer dus dat ik zwanger was). Ik heb toen nog 5 dagen na mijn NOD gewacht met testen.

Ik werd altijd helaas al binnen 2 weken na mijn eisprong ongesteld (meestal na 11 of 12 dagen) dus wist al eerder of ik zwanger was of niet.

Veel liefs
    Nataly

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    In het begin testte ik wel vaker, maar nu wacht ik gewoon af tot ik ongesteld wordt. Ik houd mijn temp bent en ben dus ook nooit echt overtijd omdat ik van mijn temp uit ga en niet van een bepaald aantal dagen

5. Chessertje

Chessertje Niet meer actief

Nee ik test alleen als ik overtijd ben, dat is pas 1 keer geweest. Verder gewoon wachten op ongi.
    Groetjes
    Jolanda

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb in april (2008 ) een test gedaan omdat mensen om me heen riepen, ben je zwanger?! Maar was negatief! Maand er op deed ik een test want ik was overtijd.. En toen was het raak! Vanaf januari was ik gestopt.. Heb niet elke maand getest lijkt me ook niet nodig..

7. droombeebje

droombeebje Bekend lid

7 jun 2009
    713
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook alleen getest als ik overtijd was. Meestal een dag og twee. De eerste keer was het vals alarm en de tweede keer was het raak!

8. Christy79

Christy79 Actief lid

14 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoi!
    Bij m'n zoontje had ik eerst 2 dagen voor NOD getest omdat ik naar de sauna zou... Toen was 'ie negatief. Dus dacht, lekker, gaan we toch heen. Dinsdags moest ik ongi worden, niet gebeurd, dus woensdag licht posi getest...
    Heb nu wel eens een keertje getest omdat ik me "anders" voelde en dan op NOD... Daarna alleen bij overtijd zijn, maar dan was m'n cyclus ineens langer. We proberen te wachten totdat ik overtijd ben, met uitzondering van deze maand ivm hystero in Hoofddorp.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Alleen als ik 5 dagen voor mijn NOD nog geen tekenen van ongi heb.

Ik ben erg regelmatig en als ik dus geen bruinverlies heb 5 dagen voor de NOD dan kan ik wel een test proberen.

10. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    ik zelf ben pas met ronde 1 bezig en ga ook absoluut niet elke maand testen, kost ten eerste onnodig veel geld, vooral als ze negatief zijn.

11. nummer 4

nummer 4 Bekend lid

28 jan 2009
    774
    0
    0
    huismoeder
    noord-holland
    ik test wel elke maand,,omdat ik medicatie gebruik die ik gelijk moet stoppen als ik zwanger ben!!wil het dus zo vroeg mogelijk weten,,,al weet ik ook wel dat ik mezelf GEK maak met als dat testen:(:x
    misschien dat ik nu gewoon maar wacht totdat ik overtijd ben 2 dagen!dan kan ik alsnog gelijk stoppen;)
    is een dure hobby al 11 maanden testen,,zonder resultaat!.

12. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is mijn 1e ronde dus ik ga deze keer wel testen.
    Alle volgende rondes ga ik proberen te wachten om in elk geval een paar dagen overtijd te zijn voordat ik ga testen. En ik zeg dus bewust proberen want ik weet het zo net nog niet of ik dat kan.
    'zucht'..want ik wil het zo graag en ik ben zo'n ongeduldig persoon:D

13. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik heb 1x getest omdat ik op zakenreis ging. Ondanks dat ik wist dat het niet raak was, wilden ik dit wel graag zien.
    Daarna getest toen ik zwanger was. Om 1 of andere reden had ik een voorgevoel en heb ik 2 dagen voor NOD getest en vervolgens 4 dagen achter elkaar getest.
    In 7 maanden was ik zwanger.

14. hellie

hellie Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik test alleen als ik overtijd ben, vind die testen veel te duur en heb geen zin om met "twijfeltesten" in mijn handen te zitten:)

15. layla26

layla26 Bekend lid

24 aug 2009
    646
    0
    0
    Zorghulp in een verpleeghuis ( CVA )
    Drenthe
    hellie, voor mij hetzelfde.
    Ik wacht toch ik paar dagen overtijd ben, heb toch ook nog geen regelmatige cyclus.
    En ze zijn erg duur, en tis beter voor de teleurstelling.
    Moet er niet aan denken elke maand negatief te moeten testen.

16. dina88

dina88 Fanatiek lid

7 nov 2008
    2.360
    235
    63
    Vrouw
    Arnhem
    Ik test ook niet elke maand, nu heb ik wel eens getest omdat ik dacht dat het echt raak was, 1x overtijd geweest, maar nog nooit een positieve test gehad, dus nu wacht ik ook gewoon totdat ik een paar dagen overtijd ben.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Ik heb beide keren alleen getest toen ik echt overtijd was. Eerste keer zelfs meer dan een week overtijd (waren op vakantie op NOD en wilde daar geen testjes kopen); tweede keer al op de 2e dag na NOD. Maar ik heb nog nooit vóór m'n NOD getest.

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Deed ik eerder altijd wel (net voor NOD testen). Als het negatief was, dan wist ik dat ik mijn ongi weer kon verwelkomen (en was de teleurstelling iets minder groot).

Maar nu niet meer. Ik heb zelfs geen testjes meer in huis. Ik koop nu pas een testje als ik overtijd ben.

Scheelt me een hoop geld op deze manier :D.

Deel Deze Pagina