Vraagje...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Maine Coon cats, 5 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maine Coon cats

Maine Coon cats Nieuw lid

5 jul 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Maine Coon cats, 5 jul 2016
    Laatst bewerkt: 5 jul 2016
    Hello iedereen! Ik zit met een beetje een onzeker gevoel...
    Allereerst wil ik zeggen dat de symptomen die ik ga beschrijven, ook door andere dingen kunnen verklaard worden. Daar ben ik me van bewust en daarom heb ik een afspraak met mijn huisarts deze week. Mijn vraag is echter of zwangerschap een mogelijkheid KAN zijn, om mij voor te bereiden op het doktersbezoek en omdat hier dames aanwezig zijn die hier veel meer van kennen ;)

Ik ben net 30 geworden, en vorig jaar in juni werd er de ziekte van Crohn bij mij vastgesteld. In het begin heel moeilijk, maar nu gaat het echt stukken beter. Ik neem al jaren de pil, yasmin. Driekwart mei had ik een zwaar ontstoken wonde op mijn been, waarvoor ik antibiotica moest nemen. Omdat ik de bijsluiter zo gefocust op de Crohn gelezen heb, heb ik het stuk gemist waar staat dat antibiotica een invloed kan hebben op de pil. Dit was een fout van mij, dat geef ik eerlijk toe. Ik kan er nu echter weinig aan veranderen...
    Op 29 mei schrok ik mij een hoedje toen ik 's avonds naar het toilet ging: in mijn onderbroek zag ik (mijn excuses voor de ietwat plastische uitleg die nu volgt) een slijmerige afscheiding met daarin een streep/klodder helder rood bloed. Op dat moment had ik nog ongeveer een week te gaan met mijn pil (voorbije maanden gewoon stopweek gehad), en ik schrok dus omdat ik dacht dat ik ongesteld ging worden. Echter, daarna heb ik niks maar dan ook niks meer gehad van bloedverlies. Ik heb mijn pil gewoon uitgenomen en een normale stopweek met bloeding gehad.
    Ik was dat alles al bijna vergeten, tot ik twee weken geleden plots allerlei symptomen kreeg die ik raar vond. Allereerst mijn maag, last van brandend maagzuur en misselijkheid die allebei plots opkomen. Verder moe, dat ik soms gewoon niet verder kan. Gespannen borsten (niet perse pijnlijk, maar ze voelen niet aangenaam aan. Als ik een bh aanheb voelt het niet fijn), meer witverlies en een vage pijn in mijn onderbuik. Omdat ik er ondertussen achter was dat de antibiotica een invloed konden hebben op mijn pil, heb ik donderdag 30 juni een test gedaan die ik in de Match supermarkt had gekocht. Deze was negatief (met ochtendurine). Ondertussen heb ik ook gemerkt dat ik duidelijke groene aders op mijn borsten heb, ook aan de zijkant naar de tepel toelopend. Verder nog steeds dezelfde symptomen, met vooral mijn maag en ongemakkelijke borsten als grootste klachten.

Nogmaals, deze symptomen kunnen ook veroorzaakt worden door iets anders en daarom ga ik ook naar de huisarts. Mijn vraag is echter voor de meer ervaren dames, of ik toch zwanger kan zijn ondanks de negatieve test?

Sorry voor het lange verhaal, maar het deed eens deugd om het op te schrijven ;) ik lees graag jullie gedachten over mijn verhaal ;) moest er nog iets onduidelijk zijn, vraag maar.

Groetjes,

Saar

2. Duimpje86

Duimpje86 Niet meer actief

Ik zou er nog een restje tegen aan gooien. Dan weet je het zeker. Misschien zat er de vorige keer niet genoeg hcg in je urine. Ben erg benieuwd naar de uitslag!

3. Kruimeltje2015

Kruimeltje2015 Actief lid

1 nov 2014
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad ook nog een keer testen.

Je kan ook zwanger zijn zonder symptomen, dus in die zin KAN je zeker zwanger zijn nu je antibiotica hebt geslikt en daardoor de pil minder goed zijn werk heeft kunnen doen.

4. Daisy120

Daisy120 Bekend lid

2 sep 2014
    626
    43
    28
    NULL
    NULL
    Om het zeker te weten, zou je nog eens kunnen testen, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. In je stop week heb je een bloeding gehad en je 1e test was negatief. De klachten die je omschrijft kunnen meerdere oorzaken hebben. Waarvan sommige ook goed bij de crohn passen, aangezien dit een ziekte van mond tot kont is.

5. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Een geruststelling, de antibiotica kuur die je hebt genomen heeft geen invloed op de pil, dit is een achterhaald iets. Alleen wanneer je binnen 4 uur na inname van de pil waterdunne diarree hebt of moest overgeven dan zou het kunnen dat de pil niet is opgenomen in je lichaam. Maar dan alsnog, een pil vergeten is tegenwoordig ook geen reden meer tot extra maatregelen. Ik denk dus niet dat je hierdoor zwanger hebt kunnen worden.

Groetjes van een apothekersassistente 🙋🏼

6. Maine Coon cats

5 jul 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor het antwoord dames!

Morgen moet ik bij de huisarts zijn, ik ga afwachten wat zij zegt. Ik hou er ver in mijn achterhoofd rekening mee, maar ik acht de kans zeer klein. Anders ga ik toch maar hopen, en dan valt het zo tegen dat het niet is hè... Want hoewel het onverwacht zou zijn, heb ik wel een kinderwens ;) en mijn partner ook hoor :D

7. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Is het antibiotica en pil verhaal inmiddels niet achterhaald? In ieder geval heel veel succes bij de huisarts!

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt.

En bovendien. Zwangerschapskwalen worden veroorzaakt door HCG. Als je zulke heftige zwangerschapskwaaltjes zou hebben, al een paar weken lang, moet je inmiddels al zoveel HCG aanmaken dat je nu duidelijk positief zou moeten testen.

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Eens met bovenstaand.

Om je vraag in het kort te beantwoorden, nee ik denk niet dat je zwanger bent.

10. Maine Coon cats

5 jul 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag bij dokter geweest. Ik heb een maag ontsteking, ik ben niet zwanger en in mijn bloed is een sterk verhoogde productie van het hormoon Prolactine te zien...
    Geen idee wat dit wil zeggen, labo onderzoekt verder...

11. Podex

Podex Fanatiek lid

5 jan 2012
    1.075
    527
    113
    Vrouw
    Dat is minder leuk.. Hoop dat het niks ernstigs is. Google maar eens naar prolactinoom, kan je veel over vinden..

12. Maine Coon cats

5 jul 2016
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oei, inderdaad... Toch maar goed opvolgen, aangezien ik overal lees dat verhoogde Prolactine ovulatieremmend is. Als ik dus kinderen wil (graag, zo lang wachten kan ik niet meer want ik ben al 30) moet ik me daar eerst voor laten behandelen... Benieuwd wat er nog uit de testen komt.

Deel Deze Pagina