hier kom ik net tegen: Slechts handvol doorrijders voor de rechter | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
ooh dan heeft deze vrouw wel geluk dat ze gelijk gepakt is na het doorrijden Ik eb net de politie nog gebeld voor informatie , en ik wordt vandaag terug gebeld . Mijn zoon en ik willen graag weten waarom dee vrouw is doorgereden Dani fietst inmiddels wel weer maar ik plak m liefst aan mn fiets vast .... vind het wel eng maar hij zegt zelf niet meer bang te zijn gelujkkig
Ik zie er toevallig een heel stuk over in de krant. Onder doorrijders worden ook de mensen die tijdens het parkeren een auto raken en wegrijden. Dan is het inderdaad lastig te bewijzen. Maar man... Dit ongeluk is niet onbewust gebeurd. Ze wist wat ze deed en reed weg... Zo vreselijk! Snap echt niet dat je dat kan. Wellicht erg geschrokken en niet wetende wat te doen maar wel heel fijn dat ze opgepakt is! Er staat in de krant dat doorrijders 3 maanden cel en 7800 boete kunnen krijgen. Dit staat nog los van de schade, de ambulance kosten en eventuele schadevergoeding. Deze mevrouw heeft zich ernstig in de nesten gewerkt! In ieder geval super dat je zoontje er "niks" aan over heeft gehouden. Heb je verder nog wat gehoord?
Ik ben gistermiddag gebeld door de agent die de aagifte heeft opgenomen Ze vertelde me dat de vrouw een boete van 340 euro moest betalen , haar rijbewijs is ingevorderd , ze moet een cursus volgen en opnieuw rijlessen en examen doen . Maar de Officier van Justitie zei dat als het aan hun ligt ze haar rijbewijs nooit meer terug zou krijgen . Ze heeft hem namelijk WEL gezien en ook gezien dat ze hem aangereden heeft maar geen zin in gezeur had . En spijt heeft ze ook niet ....... WTF???? nja hopen dat ze zakt voor dr cursus en rijexamen en dat ik er nooit achter kom wie het was .....
Jeetje wat erg.En dat ze ook nog eens zegt dat ze geen spijt heeft. Arme Dani...hoop dat hij snel hersteld en over de schrik heen is. Sterkte met alles.
Hallo,Wat verschrikkelijk voor je zoontje en jou. Als je aangifte hebt gedaan dan vragen ze meestal of je op de hoogte gehouden wil worden.. Hoe dan ook als je op de hoogte gehouden wordt is dat in eerste instantie door de politie meestal via de post. En als de zaak bij de justitie ligt dan word je door hun op de hoogte gehouden. Athans zo ging het bij na aangifte en procesverbaal van auto inbraak. De dader werd gepakt direct na de daad. Ik moest op het politiebureau komen en na het procesverbaal werd mij gevraagd of ik op de hoogte gehouden wilde worden van het proces. Sterkte met je zoontje en het proces! Liefs
Wat goed dat ze zo behandeld wordt! In tegenstelling tot de anderen zou ik er verder niets mee doen trouwens, dat loopt vaak door tot in den treure en dan krijg je met mazzel over 2 of 3 jaar nog eens een vergoeding
Ten eerste fijn dat de schade mee lijkt te vallen bij je zoontje en hij al weer lekker aan het fietsen is. Wat de dader betreft, grote kans dat ze bij het CBR moet verschijnen voor een EMG cursus. CBR - onze diensten - Vorderingsprocedure - Educatieve maatregelen - Educatieve Maatregel Gedrag en verkeer (EMG) - Die zal ze moeten halen wil ze haar rijbewijs behouden, maar deze cursus is wel een stuk zwaarder dan een gewoon rij examen en ze moet zelf alle kosten hiervoor vergoeden. De schade zou ik zeker op haar verhalen, ze was zich zeer bewust van het doorrijden en heeft er ook nog eens geen spijt van??? Nou, dat wist ik het wel, betalen mag ze. Ik weet niet of je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar mocht je die hebben dan zou ik die inschakelen en vragen hoe je dit op haar kunt verhalen. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering, dan zou je naar het juridisch loket kunnen gaan om te vragen wat je zou kunnen doen.