Wat gebeurt er na een keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaKitty, 12 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    a.s. dinsdag krijg ik een keizersnede en nu ben ik heel benieuwd hoe het ERNA gaat.
    Dus vanaf dat de baby eruit gehaald is.
    -Hoe ist dat bij jou gegaan?
    -Hoe lang moest jij zonder je man en kind "achterblijven"?
    -Na hoeveel dagen mocht je naar huis?
    -Hoeveel weken duurde je herstel?
    -Vanaf wanneer mocht je meer/veel doen?
    -Hoe deed jij dat met je 1e kindje die naar school moest? (nadat je man zijn verlof afgelopen was, dus dat je alleen thuis was met je kindje en je baby)?
    -Heb je nog lang pijn gehad aan je litteken?

2. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    hoi mamakitty

ik was helemaal weg tijdens de ks en een uur en een kwartierlater werd ik wakker!

ik mocht na 2,5 dag naar huis.
    ik heb echt 5 weken nodig gehad voordat ik alles weer kon.
    ik heb wel lang last gehad van de wond maar dat is omdat hij was gaan onsteken.

succes dinsdag !

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Allereerst veel succes dinsdag!

Ik had een ruggeprik en na iets van 3 kwartier zag ik mijn zoontje weer.

Ik mocht op de 4e dag naar huis.

Mijn herstel duurde vrij lang, toch wel zo'n 5 weken, maar dat kwam ook omdat ik veel bloed verloren was.

Litteken zelf heb ik geen last van gehad eigenlijk, die was heel snel hersteld. Alleen het litteken binnenin deed zeer.

Het was mijn eerste kindje, vraag me ook erg af hoe ik dat nu moet gaan doen als ik weer een ks zou krijgen.

4. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meis,

spannend én leuk, je beebje komt eraan :D

Ik kreeg een ruggenprik, mocht na vier dagen naar huis en heb me zo'n 5 à 6 weken vooral erg moe gevoeld. Inspanning (ik kan nooit stilzitten) en een drukke kraamperiode vol bezoek hebben me redelijk gevloerd.

Neem vooral de tijd om bij te komen - en schakel oma's, vriendinnen etc. als je man weer werkt, zodat jij met de baby bezig kan en je oudere kindje ook alle aandacht krijgt.

Ik wens je een mooie ervaring toe.

5. Jewel

Jewel Bekend lid

9 jun 2008
    553
    0
    0

Heb een ruggeprik gehad en geloof ook na zon 3 kwartier dat ik mijn dochter bij me kreeg en kon starten met de borstvoeding wat meteen ook goed ging gelukkig! ;) Mijn vriend kwam toen ook en heb wel heel lang op de uitslaapkamer gelegen, volgens mij waren ze me vergeten :p
    Mijn dochter is om 9:39 geboren en rond een uur of 1 kwam ik op een kamertje geloof ik en kon ik gaan rondbellen ;) Mijn vriend had ook al wat mensen gebeld, maar sommige mensen wou ik graag zelf bellen. ;)

Dinsdag keizersnede gehad en vrijdagochtend mocht ik naar huis.
    Mijn pijn was redelijk te houden, vanaf dat ik thuis was zo goed als geen pijnstilling meer gehad eigenlijk...maar man o man ben ook weken moe geweest...Ik kon er na de kraamweek vaak niet uitkomen voor half 11, dan werd mijn dochter wakker voor voeding...heeft miss ook wel te maken met de nachtelijke voedingen en een laag ijzergehalte. Als ik nu een keizersnede zou krijgen hoop ik dat dat een stuk minder is, aangezien ik nu ook een hummeltje heb rondlopen, dan is half 9 toch wel de absolute max.

Ik had alleen een beetje last van mijn litteken als het weer ineens omsloeg ofzo, dan ging het iets steken en jeuken, maar echte pijn heb ik na de eerste weken niet meer gevoeld eigenlijk.

Succes meid!

6. Isra

Isra Fanatiek lid

29 jun 2007
    4.230
    0
    0
    fotograaf
    omg. Utrecht
    Heel veel succes dinsdag, spannend hoor om je baby dan in je armen te sluiten.

Ik heb een algehele narcose gehad, om 18.53 is Ryan geboren en rond 22.00 werd ik pas naar zaal gebracht omdat mijn bloeddruk veel te laag was. Toen ik pas op zaal lag heb ik Ryan voor het eerst gezien. Mijn vriend is op de uitslaap kamer al even bij mij geweest.

Donderdag is Ryan geboren en op zondag ochtend mochten we naar huis. Op vrijdag ochtend stond ik zelf al naast mijn bed omdat Ryan gewassen werd en dat wilde ik graag van heel dicht bij bekeken. Zaterdagochtend heb ik mezelf al voor het eerst gedoucht.

Mijn herstel verliep heel spoedig, zondag kwam ik thuis en toen was ik al bijna niet meer te houden. Vanaf dinsdag zat ik al beneden met mijn kraamvisite ipv op mijn bed boven. En die week erop zondag liep ik al buiten als een hele trotse moeder :D eerlijk gezegt viel me dat wel een beetje tegen want na een kort stukje was ik al bekaf. Maar iedere dag ging het steeds een stukje beter.

Wel heb ik echt 6 weken gewacht met het tillen van zware dingen en autorijden. Maar verder deed ik eigenlijk alles al weer.

Het was voor mij ook mijn 1ste kindje, dus hoe dat gaat met een 2de kindje dat durf ik je helaas niet te zeggen. Misschien dat er een andere moeder in de buurt woont die je oudste misschien wil komen ophalen en naar school wil brengen.

Van mijn litteken heb ik geen last gehad.

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Meiden ontzettend bedankt voor jullie gelukswensen en jullie ervaringen. Ik ben super benieuwd hoe het gaat straks.
    Ben vanmorgen bij verpleegkundige geweest en anesthesist en moest bloed laten prikken.
    Op naar dinsdag......nog 5 daagjes...... ;)

8. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    -Hoe deed jij dat met je 1e kindje die naar school moest? (nadat je man zijn verlof afgelopen was, dus dat je alleen thuis was met je kindje en je baby)?

-de 1e x was na een bevalling waar de baby niet paste dus onverwachts
    -Mijn man is er altijd bij gebleven, toen ik de ruggenprik kreeg kreeg hij ziekenhuis kleding aan en heb ik heb 10 min moeten missen verder niet
    -bij mij duurde het lang omdat ik een gaatje in mijn rug had van de ruggenprik (kun je googlen) heb 6 dagen in het ziekenhuis gelegen
    -na 6 weken mag je meer doen maar je moet het rustig opbouwen, denk alles bij elkaar ook door de complicatie dat ik pas weer ster was als vanaouds na een 1,5 maand
    - het was mijn eerste nu gaat de kleine naar opa en oma en die vangen samen met papa zoveel mogelijk op, wil wel zoveel mogelijk dat ze bij ons is om haar erbij te betrekken. verder had mijn man 2 weken verlof genomen en viel toevallig de bouwvak erbij, 6 weken in totaal dus! nu heeft ie 3 weken gevraagd!
    - ik heb eigenlijk geen pijn gehad aan het litteken, het voelde wat beurs als ik op mijn zij ging liggen verder niks!

veel succes!

9. Bab28

Bab28 Fanatiek lid

5 sep 2006
    1.120
    0
    36
    Secretaresse
    Maas en Waal
    Hoi MamaKitty,

Jee wat gaat de tijd snel! Jullie worden al mama`s..ga je toch een februari mama worden in plaats van maart-mama. Ik heb een tijdje met jullie meegekletst maar kreeg een miskraam (2 of 3 ling).

Bij mijn zoontje heb ik ook een ksnee gehad. Je wordt eerst voorbereid dmv infuusnaald en katheter. Dan wordt ruggeprik gezet en gaan ze beginnen. Luuk is om 14.12 uur geboren en ik was om 16 uur terug op kamer. Had erg veel bloed verloren doordat placenta op voorwand zat. Ook bleef verdoving lang zitten! Heb uiteindelijk 5 dagen in het zh gelegen en daarna thuis nog 5 dagen kraamzorg gehad. Kon na 2 weken alweer stofzuigen en autorijden en na 6 weken zat ik alweer op het paard. Kan snel gaan dus...

Heel veel sterkte voor dinsdag! Spannend, eindelijk jullie kleintje zien!

Liefs, Bab

10. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    -De eerste keer zijn mn man en dochter naar beneden gegaan, ik werd dichtgemaakt en naar de ic gereden en daar kwamen mn man en dochter weer bij me. Was na ong 3 kwartier. De 2de ks, mochten mn man en zoon al die tijd naast me blijven, mn zoon lag in een couveuse naast mn hoofd zodat ik 'm kon zien. Toen ik dicht was mochten we met zn alle naar beneden. Heb dus niks hoeven missen. Dit was wel op sec. verzoek van mij.
    - Ik ben beide keren op donderdagavond bevallen, de 1ste keer mocht ik op maandag naar huis, de 2de keer een dag eerder op zondag.
    - Herstel ging vrij vlot. Eerste was zwaarder maar bij de 2de stond ik 16u daarna al naast mn bed.
    - Ik had 10 dagen kraamhulp en in die tijd zorgde mn man dat hij dingen als boodschappen deed en mn dochter ophalen en brengen, na 10 dagen deed ik alles weer zelf. (moest wel)
    - Pijn was vrijsenl weg. Heb beide keren ong. een kleine week paracetamol geslikt.

Mijn ervaring is dat een geplande ks veel makkelijker is dan een spoed. Om te beginnen ga je in een geplande ks nog vrij fris erin, mn eerste was spoed en toen had ik er al 2 dagen inleiden/weeën opzitten.

11. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Thanx meiden!
    Ik wou dat het al dinsdag was! ;)

Bab, 20 weken onderweg zie ik? Gefeli! Super!

12. Onder water

Onder water Niet meer actief

Ik heb er geen ervaring mee, maar wou je even succes wensen!
    Mooie datum trouwens de geboortedatum van je dochtertje, dat is de datum dat ik "officieel" het meisje werd van mn man !

13. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hoi Kitty

Hier even je vragen en mijn antwoorden op een rijtje

Alles ging helemaal zoals gepland. Ik had alleen iets meer moeten nadenken over na de keizersnede in plaats van mijn angst voor de ruggenprik die bdw heeeel erg mee viel.

-Hoe lang moest jij zonder je man en kind "achterblijven"? Ik moest nog dik een half uur gehecht worden en daarna 1,5 uur in de uitslaapkamer blijven omdat ik een allergische reactie kreeg. Waarop geen idee. Dat weten ze niet.

-Na hoeveel dagen mocht je naar huis? Ik werd de 20e geholpen en de 24e mocht ik naar huis.

-Hoeveel weken duurde je herstel? Ben nog steeds aan het herstellen

-Vanaf wanneer mocht je meer/veel doen? Luisteren naar je eigen lichaam. Die geeft aan wat je wel en niet kan. Toegeven aan de moeheid en bij pijn de boel de boel laten.

-Heb je nog lang pijn gehad aan je litteken? Helaas nu nog steeds een branderig gevoel. Kan alleen wijde broeken en onderbroeken aan.

Maar de keizersnede is mij op dat moment meegevallen. De naweeen die opgewekt worden om de baarmoeder te laten dalen was echt geen pretje helaas.

Alleen het herstel duurt bij mij wat langer

Wens je heel erg veel succes!![/i]

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    @Mamalijntje...naweeen opgewekt?

15. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik kreeg aan het infuus een zak met vloeistof. Die zorgt ervoor dat je naweeen krijgt.

16. boni001

boni001 VIP lid

1 mrt 2008
    6.548
    0
    36
    Twente
    -Hoe is dat bij jou gegaan?
    Had een spoed ks (met ruggeprik), toen Jasmijn eruit kwam is mijn man meegegaan toen ze de testjes enzo deden, daarna kwamen ze nog even samen bij mij en daarna ging Jasmijn met papa naar de afdeling

Ik werd vervolgens gehecht en ging naar de uitslaapkamer, na ruim een uur werd ik opgehaald en ging ook naar de afdeling.

Van dinsdag op woensdag bevallen, ik mocht zaterdagochtend naar huis.
    Herstel in het ziekenhuis ging heel snel voor mijn gevoel, alleen dag 1 was ik aan bed gebonden door de blaaskatheter, dag 2 heb ik mezelf al gewassen en liep ik alweer.

Na 2 weken kon ik al weer aardig wat. Alleen niet stofzuigen, strijken, autorijden.

Na 6 weken mocht ik weer stofzuigen, strijken (helaas!) en autorijden (gelukkig!)

Geen ervaring, dit is ons eerste kindje ;)

Dat is me eigenlijk meegevallen!

Dat infuus voor die naweeën komt mij niet bekend voor trouwens. Heb wel naweeën gehad, maar dan vooral onder het geven van de borstvoeding..

17. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Allereers: succes dinsdag, met een beetje geluk ben je vrijdag of zaterdag weer thuis.

Ik had alle 3 de keren een ruggeprik en ook alle 3 de keren is mijn man met de verpleegkundige en het kindje naar de kraamafdeling gegaan.

1e: ik zag mijn man en kind na een uur weer, nadat ik fris gewassen was en ik weer mijn benen kon bewegen.
    2e en 3e: binnen een halfuur nadat ik dichtgemaakt was werden man en baby bij me gebracht nog op de bijkomkamer.

1e donderdag bevallen en dinsdag naar huis
    2e donderdag bevallen en maandag naar huis
    3e vrijdag bevallen en dinsdag naar huis

Na een week of 3-4 kon ik eigenlijk alles wel weer, al was ik wel veel moe.

na 6 weken weer rustigaan beginnen met tillen van boodschappen e.d. maar niet tillen in een huishouding met een kleuter en een peuter is errug lastig...

Ik had het geluk dat Thom in de zomervakantie is geboren en mijn dochter pas 3 weken daarna weer naar school moest. In het begin heeft mijn man haar naar school gebracht en heb ik haar op de lange dagen laten overblijven. Als Thom lag te slapen, heb ik hem in bed laten liggen als ik haar moest brengen of halen.

Nee. dat was met een week of 2 over.

Die zak vocht is niet om je baarmoeder samen te laten trekken, maar die is ervoor om het vocht wat je tijdens de operatie kwijt raakt, weer aan te vullen.

Groetjes van Kiki

18. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Ik had twee zakken. 1 voor de vocht en eentje voor de naweeen

Deel Deze Pagina