Hey meiden, kan iemand hier iets over zeggen? Ongeveer een week geleden is tijdens een echo vastgesteld dat ik een vroege MA heb (min of meer leeg vruchtzakje). Ik ben daarna naar huis gegaan om op de mk te wachten. Daarna heb ik twee dagen kramp gehad en daarna helemaal niets meer. Ik ben werkelijk geen druppel bloed verloren en heb alleen vage krampjes. Inmiddels zou ik bijna in week 8 moeten zijn, terwijl er sinds voor week 5 al niets meer leeft. Wat moet ik hier nou mee? Niets te bekennen van een mk. Is dit normaal? Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe lang duurt dat wachten normaliter? Ik word er zo langzamerhand een beetje iebel van . Alle reacties welkom! Dominique
hmm ik kan je helaas niet verder helpen, kan je niet nog een keertje de huisarts bellen of hier aan de vk vragen mssn? sterkte!
Dat schijnt per persoon te schelen. Er zijn dames die bij 12 weken pas een eerste echo krijgen en dan zien dat het vruchtzakje leeg is en dat zit er dan nog. Ik had op mijn echo's bij 7wk3dg en een controle echo bij 8wk3dg een leeg vruchtzakje. En nog absoluut geen tekenen dat et uit zichzelf los zou komen. De gyn zei dat als het te lang duurt het zo wie zo niet meer helemaal uit zichzelf los zal komen. Dus ik heb gelijk om een curettage gevraagd en die in afgelopen disndag met 8wk4dg uitgevoerd. Succes en als het te lang duurt gewoon de gyn bellen.
Mmmm, las net op een Amerikaanse site dat de miskraam van een blighted ovum wel het hele eerste trimester op zich kan laten wachten. Prettig.
Ik heb zelf een echo gehad met 6 weken en 3 dagen waar alleen een vruchtzakje op te zien was ter groote van 5 weken. Met 8 weken en 3 dagen weer geweest en toen was er een beep te zien met kloppend hartje. En het termijn klopte ook weer met mij eigen berekening.
Ik denk dat er geen ' normaal' verhaal is bij een miskraam. Ieder lichaam is uniek en reageert weer anders. Dus op gemiddelden en normaal zou ik me niet te veel op vast pinnen. Doe wat je gevoel je ingeeft. ik heb pas een echo gehad met 12 weken en daar bleek dat het vruchtje al voor de 6 weken gestopt was. Dus het heeft er 6 weken gezeten zonder dat het leefde en ik voelde me wel gewoon zwanger en had geen bloedverlies. De vk zei toen ook gewoon ' jouw knop moet nog om' en dan komt het vanzelf wel, jaja dacht ik. De dag na de echo begon ik met vloeien en 5 dagen daarna ben ik het vruchtje verloren. Ik had wel al een afspraak bij de gyn staan om het weg te laten halen maar die heb ik afgebeld. Dus het kan nog lang blijven zitten maar je kan ook gewoon aan je vk of gyn vragen of je een afspraak voor een curetage kan krijgen als je niet langer wilt wachten. Zij maken dan ook een echo om te kijken of het echt mis is. Sterkte in elk geval.
Bij mij hetzelfde, heb ook nog anderhalve week gewacht maar kwam niks. Heb eergisteren een curretage gehad. Van het wachten wordt je idd iebel. Je bent maar aan het wachten en daar wordt je niet vrolijk van. Ben blij dat het eruit is al heb ik nu wel aardig wat napijn.....iemand ervaring? Sterkte!
bij mij is bij ,mijn vorige zwangerschap het hartje gestopt met ongveer zes en een een halve week. Ik moest ook maar afwachten. En toen moest ik gecuretteerd worden, maar er was geen plek voor me. uiteindelijk ben ik in de elfde week gecuretteerd. Er was nog niets losgekomen. Geen spoortje bloed heb ik gehad..ik was t ook goed zat en nog erger.......ik wilde het echt eruit hebben,raakte 's nachts compleet in paniek.
bij mij heeft het ook lang geduurd. In oktober gingen we heen, dachten bijna 9 wk zwanger te zijn. Bleek het oko rond de 5 wk fout te zijn gegaan. Ik heb 2 weken gewacht en toen kwam het vanzelf. Om de reden die mama van Marit noemt zou ik ook nog een 2e echo vragen. Ik wil je niet te veel hoop geven, maar je weet gewoon maar nooit. Mocht er op die echo geen verandering te zijn vind ik dat je gewoon moet eisen dat ze een curretage doen. Ik vond de 2 wachtweken een h*l. Zeker omdat ik wist dat het bij mij geen hele prille zwangerschap kon zijn, mijn man was echt behoorlijk ziek geweest....