Wat gebeurt er op de afspraak bij CB bij drie jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Jatobe, 20 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Vraag het me af, ben gewoon benieuwd. Ogentest, begreep ik? En verder? Specifieke vragen of een alledaags gesprekje? Kreeg een vragenlijst thuis, nou ik heb m ingevuld, maar ik vond m best wel te zot voor woorden. Beetje 'sneaky' vragen of je kind iets scheelt op lichamelijk of sociaal gebied. Denk dan altijd: vraag het dan gewoon. Maar goed, ik heb m ingevuld.:);) Behalve meten en wegen, mijn vraag dus: nog bijzonderheden bij de afspraak bij drie jaar?:)

2. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.688
    1.862
    113
    meten en wegen natuurlijk, samen naar de grafieken kijken. Verder moest hij wat plaatjes uit een boekje benoemen, in een vormenstoofje de vormpjes stoppen, iets nabouwen van houten blokjes.
    En daarna de ogentest (van te voren oefenen is wel slim), eerst test ze even hoe hij/zij de plaatjes noemt en dan kijkt ze of hij/zij ze goed kan zien met brilletje op.

Ik heb geen moeite met de vragenlijsten.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.256
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben deze keer geen vragenlijst gekregen vooraf. (Vorige keer wel, geloof ik.)

Onze zoon moest een simpele vormenstoof vullen, met potlood een lijn en een cirkel tekenen, een bouwwerkje van blokjes nabouwen en ten slotte de ogentest.
    Dat waren de dingen die hij zelf moest doen. Verder is hij natuurlijk weer even gemeten en gewogen en hebben we het even gehad over zijn algemene gezondheid, eten, slapen, vitamine D, tandenpoetsen en of hij al eens bij de tandarts was geweest.

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    o ok. Vormenstoof vindt mijn zoontje niets aan, dus dat zal wel snel gedaan zijn. Ogentest is bij de oogarts al gedaan, zonder vooroefenen trouwens, ging prima. Ga dat in eerste instantie niet melden, ben namelijk wel benieuwd of zij hetzelfde 'oordeel' hebben.

Deel Deze Pagina