Wat gebeurt er tijdens 1e bezoek aan gyn? Ben nerveus...

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Guusje26, 5 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guusje26

Guusje26 Lid

18 mei 2007
    22
    0
    0
    Morgen moet ik voor t eerst naar de gyn toe. Na 11 maanden van zeer onregelmatig ongesteld (in 11 maanden tijd drie keer...!) mag ik naar de gyn van mijn ha omdat hij aan PCO denkt.

Maar wat gaat de gyn doen zo'n eerste keer? Echo maken? Of alleen praten? Ik begin nu toch wel erg zenuwachtig te worden...

Graag jullie ervaringen!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Jeetje zeg, balen!
    Kijk maar eens rond op dit onderdeel, er zijn vele vragen geweest over de eerste keer gyn.
    Heel veel sterkte en succes!

*vragenlijsten, inwendig onderzoek etc.*

3. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jup...sluit me aan bij elmo... een verschrikkelijke waslijst aan vragen... (ook voor je partner) enne een inwendige echo

4. Niet meer actief

yep, een lijst met vragen en een inwendige echo...Tip: trek een rok aan, kun je lekker gaat zitten/liggen en schuif je alleen maar ff je rok omhoog.Zit je zelf niet tegen je muts aan te kijken en je voelt je minder naakt!Bij mij is het ontzettend meegevallen, terwijl ik best preuts ben haha!Liever een inwendig onderzoek dan bloedprikken is mijn nieuwe motto! :)

5. veertje2

veertje2 Lid

10 jan 2007
    54
    0
    0
    Hé! Goede tip Carmen! Dankjewel. Ik hoop dat het rokjes-weer is voor mijn samenlevingstest. :)

Zelf ben ik twee weken geleden voor de eerste keer naar de gyn geweest. Ze had een hele vragenlijst voor ons allebei die ze met ons doornam. Ik hoefde geen inwendig onderzoek te laten doen hoewel ik me daar wel op voorbereid had (voor die tijd nog eens wassen, schone onderbroek, je kent het wel)

Bij de ha had ik aangegeven nogal tegen zo'n onderzoek op te zien wegens vorige ervaringen en de gyn redeneerde dat ik toch een samenlevingstest moest ondergaan dus "waarom zouden we je vaker dan nodig plagen". Dat vond ik wel lief.

Het lijkt er op dat het afhangt van wat je op dat moment aankunt en wat er onderzocht moet worden.

Sterkte Guusje

Liefs van Veertje2

6. Niet meer actief

zo, mazzelkont!De meesten moeten toch écht al meteen met de billen bloot!En ik hoor je praten over een 'zij'?Beter!

7. Niet meer actief

guusje, veel succes vandaag!Ik hoop dat je m'n rokjes tip nog meegekregen hebt...laat je weten hoe het geweest is?
    ps Als ze nu die echo maken, moet je gewoon gefixeerd meekijken op het schermpje, leidt ook wel af hoor!En zorgen dat je mannetje naast je staat!

8. wendyp

wendyp Niet meer actief

Trust me... in het ziekenhuis waar ik zit, wil je liever een man hoor... wat zijn die vrouwen kenau's zeg! haha

9. Niet meer actief

pfff hahaha, echt waar?!Ik had een jonge vent, denk dat hij rond mijn leeftijd was..En mijn vriend plaatste nadien de opmerking dat hij het wel een vreemd gezicht vond, zo'n vreemde kerel met z'n klauwtjes in mijn muts.En dat hij geen trouwring droeg, daar kreeg hij een onbestemd gevoel bij...Whahahahahaha, wat heb ik gelachen zeg!

10. wendyp

wendyp Niet meer actief

Jah dat had ik met mijn gyn ook. Wij kwamen daar binnen... ow kut een man.... toen begon ie te praten.. toen dacht ik... heej die is homo haha, toen later begon hij over zn vrouw en kinderen... hmmm... maar voor de rest wel een aardige vent!

11. Niet meer actief

Met het 2e inwendig onderzoek had ik weer dezelfde(en dat is zeldzaam, want het erasmus staat erom bekend dat je telkens weer een ander kunt hebben)Alleen deze keer zat er nog eentje bij, een stagiar of co-assistent, of hoe ze het daar mogen noemen...Maar dat was een LEKKER DING!Dan is het wel vreemd hoor, met je benen wijd terwijl er 2 zitten te kijkdozen, haha!
    Wel allemaal jonge artsen daar in het Erasmus...

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hmmmm... zouden ze nog een plekkie voor me vrij hebben ;)

13. Niet meer actief

14. veertje2

veertje2 Lid

10 jan 2007
    54
    0
    0
    Ik ga naar zo'n klein streekziekenhuis... Nadeel is dat je meer kans maakt om bekenden tegen te komen in de wachtkamer, voordeel is dat je ook vaker dezelfde verpleegkundige/gyn tegen kunt komen.

Schijnt dat dit de eerste en voorlopig laatste keer was dat ik met de gyn te maken heb, de rest van de handelingen wordt door een verpleegkundige uitgevoerd.... Ik mocht zelf vertellen of ik liever een man of vrouw had. Hehe, klinkt als een kind dat een ijsje mag uitzoeken :)

Morgen moet ik bloedprikken en over een week samenlevingstest...
    Ben benieuwd.

Guusje, hoe was het?
    liefs, Veertje2

15. Guusje26

Guusje26 Lid

18 mei 2007
    22
    0
    0
    Nou ben geweest en het viel erg mee! Tenminste het onderzoek en het gesprek. De uitslag is in elk geval PCO! Hij (hele leuke gyn!) wil nog wel het bloedonderzoek afwachten voro hij definitief die diagnose stelt. Maar op de inwendige echo zag ik zelf ook duidelijk een hele rits zwarte bolletjes (follikels, weet ik nu! ;) )
    Hij heeft inwendig onderzoek, inwendige echo gedaan en ik heb bloed laten prikken. Nu moet ik over vier weken terugkomen. En dan ga ik evt. aan de medicijnen.
    Wel een opluchting dat het een naampje heeft, het een leuke gyn is en er nu actie is ondernomen!

16. Niet meer actief

haha, leuk om te horen!En altijd leuk om een leuke gyn. te hebben!

17. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Fijn dat je weet wat je heb! Scheelde voor mij een hoop.

Deel Deze Pagina