Wat gebeurt er zonder uitvaartverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joycey, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Zeg dat wel wat een toestand! Lijkt me echt vervelend in zo een situatie te zitten. Kijk overigens even naar mijn edit op mijn vorig bericht. Wellicht als jullie de maatschappij weten dat jullie kunnen navragen of daar verzekeringen kunnen worden afgekocht of alleen premievrij kunnen worden gemaakt. Dan vraag je het als een "algemene vraag".

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

De persoon kennende zal wel het geld hebben laten uitkeren.
    Zo uitgekookt en rancuneus is ze wel.

Nou ja, altijd een paar duizend reserve op de bank laten staan dus, voor het geval dat :) Al ga ik tot aan het einde der tijden protesteren en wil ik daar gerust 10.000 euro voor procederen om niet de 5000 euro uitvaartkosten te betalen ;) Zo'n kreng ben ik dan ook weer wel :D

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

Misschien een idee dat de kinderen zelf een verzekering afsluiten? Dan betaal je maar een paar euro per maand inplaats van een groot bedrag in 1 keer.ik zou dan echt het goedkoopste van het goedkoopste uitvaart nemen.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Dat zou inderdaad de ideale oplossing zijn geweest; ware het niet dat de kinderen elkaar ook het liefst de hersens in slaan wegens levenslang gestook van de ouder. De kinderen zijn getraind om 'naar' te doen tegenover elkaar. Het is enkel haat en nijd; een compromis zal er nooit ontstaan. Een beetje van het dwars liggen om het dwarsliggen an sich.

Pietje roept dattie niet betaald, Klaasje betaald het al sowieso niet en Joycey hier begint er ook niet aan. En we roepen tevens allemaal even hard dat we 'niks' hebben. Koppig stelletje ;)

Maar goed; bedankt voor alle reacties - ik zal wel een reserve houden voor dit hele gebeuren; al ben ik het er nog steeds niet mee eens. Mocht er dan iets gebeuren dan heb ik het in ieder geval wel liggen.

5. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier in België is quasi niemand dan weer verzekerd en is het echt wel compleet normaal dat de familie betaalt.

Ofwel de partner, ofwel de ouders, ofwel de kinderen dus meestal.
    Vaak schieten zij het voor van het geld van de erfenis.

Is er niemand meer of niemand de centen, dan betaalt de sociale dienst van de gemeente een hele simpele begrafenis.

Leeft de gestorvene al jaren in onmin met zijn familie, dan betaalt de sociale dienst ook en moet de familie bewijzen dat ze dus al jaren geen contact meer hadden. Anders wordt de factuur doorgestuurd naar hen.

Een erfenis kan je hier overigens ook verwerpen, als je bijvoorbeeld vermoedt dat er alleen een hoop schulden zijn.
    Of je kan hem aannemen "onder voorbehoud".

Maar als morgen mijn ouders sterven, betaal ik die begrafenis "met plezier" (en mijn zus ook). Alé ja, ik zou liever hebben dat ze nog leefden, maar ik ga dan niet moeilijk doen over centen.
    Da's het laatste wat je voor die overleden persoon kunt doen, dan ga ik echt niet zitten miepen over de prijs.

Maar dat lijkt kennelijk iets Belgisch te zijn.

En ja, in mijn geval weet ik dat mijn ouders het geld hebben voor een degelijke begrafenis, dus dat ik het "erf". Maar zelfs als ze geen geld hadden, zou ik het met veel plezier betalen.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Gelukkig zit JIJ in die situatie. Ik gun iedereen twee hele liefdevolle aardige en zorgzame ouders. Echter is dat niet voor iedereen vanzelfsprekend en wil het soms wel eens anders gaan dan je zelf hoopt of wenst ;)

Deel Deze Pagina