Maxi Cosi Tobi of de Axiss?

Discussie in 'Verzorging' gestart door Sneeuwwitje, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hallo allemaal,

We willen binnenkort een nieuw autostoeltje kopen, nu zitten we te twijfelen tussen de Tobi of de Axiss van Maxi Cosi.
    Maar omdat de Axiss nieuw is (is een draaibaar autostoeltje) kan ik nog niet veel recensies erover vinden.

Heeft een van jullie misschien recent de Axiss aangeschaft en hoe bevalt deze? Plus en min punten zijn erg welkom.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. odet

odet Niet meer actief

ik heb de tobi, maar ik vindt het niet altijd even makkelijk om de gordel van de kleine vast te maken.
    sta soms best lang te klooien

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Wij hebben de tobi, vind het een super fijne stoel. En die omhoogstaande gordels vind ik echt een uitvinding. Soms zit ze in een autostoel van mijn moeder en het is altijd rommelen met de gordels waar de dan half opzit (lange leve de winterjas en sjaal)

4. ingepinge

ingepinge Actief lid

18 mei 2007
    385
    0
    0
    Ik zie überhaupt de bomen door het bos niet meer qua autokinderstoeltjes.
    Wij zijn dus ook op zoek, maar er is zoveel keus!

Ik lees dus even mee, want eigenlijk zijn wij op zoek naar een stoel die net als de maxi cose cabriofix tegen de rijrichting kan.

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik ben niet zo'n fan van de Tobi, eerlijk gezegd... Die openstaande gordeltjes vind ik echt een ramp... Bij ons gaan die dingen altijd losser zitten onder het rijden... Het is niet veel (misschien 3 mm), maar toch... Het is dat we hem gekregen hebbem van mijn schoonzus en mijn man ook een autostoeltje moest, anders waren er 2 Romers gekomen...

Voor bij mezelf in de auto heb ik een Romer King en die bevalt Prima! Makkelijk in de auto te zetten en Jelle zit er heerlijk in. Zelfs met zijn winterjas... ;)

Maar ik heb wel zitten denken om tzt voor onze tweede spruit de Axxiss te kopen... Vooral in de bus van mijn man lijkt het me erg handig dat hij kan draaien...

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    het is dat ze zo duur zijn, maar ik zou als ik het geld had voor de axxis gaan. Dat draaien lijkt me echt heel handig. Wij hebben nu twee tobi's (twee auto's daarom al twee stoeltjes, alleen gaan ze over een tijdje in een auto).
    Ik heb overigens geen problemen met de Tobi, wel heeft Sam een paar weken lang haar armpje tussen de gordel uit gewormd, maar inmiddels niet meer.

7. booky

booky Fanatiek lid

26 aug 2007
    4.924
    0
    0
    docent lichamelijke opvoeding (VMBO)
    achterhoek
    Ik lees ook even mee. Wij moeten straks ook over...;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wij hebben de tobi en ik vind het best wurmen om hem er in te krijgen zonder zijn hoofd te stoten oid. Die axxiss klinkt wel ok. Is het een groot prijsverschil met de tobi?

9. odet

odet Niet meer actief

ja, ook dat, je moet elke keer uitkijken dat ze hun koppie niet stoten tegen het dak.

10. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    Hier enorme spijt van de aanschaf van de tobi voor onze dochter.........een enorm onding. Voor onze zoon dus een Romer king plus gekocht, goh wat een verademing, een heerlijke stoel!
    En de Axxis zegt me niets, ga zo ff kijken.

11. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    het stoeltje ziet er wel mooi uit.
    hier een tobi, met veel plezier. we hebben deze gekozen vanwege de uitkomst van de veiligheidstesten. voor onze auto was dit de beste keus. dat vonden wij het belangrijkste. er zijn vast handigere stoeltjes (alhoewel ik deze super vind), maar veiligheid staat voorop bij mij en zie daar graag een rapport van ;)

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben de Tobi en ik vind het een onding. Ik sta altijd te hannessen met de gordels en ik vind dat je heel veel kracht moet zetten om ze strak te krijgen - en dan nog wurmt Emme haar arm er wel eens onder uit.

Pim

13. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier een Tobi, heerlijke stoel vind ik t...
    Makkelijk in gebruik, en vind t niet super stroef gaan (het aantrekken van t snoer om t 'harnas' goed aan te trekken).
    Erg fijn vind ik die openstaande beugels.. Scheelt een hoop gewroet aan Julen zijn armen..

Deel Deze Pagina