we krijgen a.s maandag de sleutel van ons nieuwe huis. er moet natuurlijk nog het een en ander gedaan worden dus denk dat we over hooguit 1,5 maand erin gaan die kleine zal dan ong. 8 maanden oud zijn. maar nu vroeg ik me af.. moet ik nog ergens op letten. die kleine is vanaf heel klein af aan al heel duidelijk zich bewust waar hij is. als we ergens anders zijn doet ie altijd moeilijk ook slaapt ie nu nog steeds bij ons op de kamer (vandaar de verhuizing ) zal ik hem dan eerst nog bij ons leggen om te wennen aan het huis of gelijk maar op zn eigen kamer? nu hebben we 2 slaapkamers over. 1 grote & 1 kleine. ik wilde hem eerst in die kleine doen en dan rond 2 jaar in die grote.. maar aan de andere kant blijf je dan bezig dus waarom niet gelijk die grote kamer? zulk soort dingen spoken een beetje door mn hoofd hebben jullie nog tips misschien, of dingen waar ik bijv nu al op kan letten. of misschien iets om hem beter/makkelijker te laten wennen? groetjes
wij zijn verhuisd toen onze oudste bijna 8 maanden was ik heb zijn kamertje hetzelfde gemaakt (met dezelfde sticker beertjes licht lampjes etc.) voor de rest is hij direct op zijn nieuwe kamer gekomen en geen enkel probleem gehad.
ja dat is misschien wel een idee inderdaad alleen vraag ik me ook af hoe ik dit moet doen? hoe deden jullie dit, verbouwen en een baby? waar laat je hem, of kan ik niet helpen.. geen ideee
die van mij is wel wat ouder, maar wij zijn paar weken terug verhuist. Daniel is voor we hierheen gingen 2 dagen hier geweest en 1x van maandag tot zaterdag bij mn ouders omdat er echt zo gigantisch veel moest gebeuren hier, maar was niet leuk Afgelopen weken waren we nog flink aan het klussen (moesten weg van andere schip) en is daniel gewoon bij ons gebleven. Campingbedje werd overdag ook als box gebruikt. (box moest opnieuw gelakt worden) Maar merk wel nu steeds dat als er "nieuwe" dingen naar binnen komen (eerst alles opgeslagen in loods wat niet nodig was) dat daniel het herkent en er blij mee is. Zo heeft hij gister heel lang met een beer geknuffeld waar hij amper naar heeft gekeken! Heb je mogelijkheid om zn eigen bedje en box enzo al neer te zetten? en hoe is hij normaal overdag? kan hij lief zelf spelen of wil hij continu aandacht? als hij zichzelf goed kan vermaken zou ik hem denk zoveel mogelijk bij je houden! misschien 2/3daagjes weg zodat je zelf ook even flink door kan. Maar hem zeker ook laten merken dat dat jullie nieuwe huis word en hem erbij "betrekken"
Hoi, Wij hebben afgelopen vrijdag de sleutel gekregen van ons nieuwe huis.. en ik zit een beetje met de zelfde gedachten als jij. Onder dochter is dan wel wat ouder ( 22 mnd. ), maar extreem gehecht aan dr eigen kamertje. Ze kan ook absoluut niet ergens anders slapen, niet eens bij papa en mama in bed toen ze ziekjes was. Wij hebben ook besloten de kamer zoveel mogelijk hetzelfde te maken zoals hij nu in deze flat nog is. Om het zo vertrouwd mogelijk te maken. Als je het plan hebt je zoontje uiteindelijk sowieso op de grote kamer te leggen, zou ik dat persoonlijk meteen doen, anders blijf je idd aan het verhuizen. Weet niet of jullie in de toekomst nog een kinderwens hebben, maar wij hebben de kleinste kamer voor de baby in gedachten ( ben wel al in verwachting ). Wat klussen betreft, ik vind het zelf pittig met een kleine erbij. Onze dochter gaat nog niet naar een psz en ook niet naar een kdv, dus zijn we afhankelijk van oppas. Aangezien alle vrienden en familie veel werken, heb ik nog niks in het huis gedaan. vanavond ga ik voor het eerst mee klussen een paar uurtjes. Wel ben ik al bezig hier in de flat alles op orde te brengen. Alles wat weg kan al weg gooien, dingen die je niet veel nodig hebt al inpakken etc. Maar het blijft pittig. Er is ook een zekere spanning tussen mij en m'n vriend op het moment helaas. Succes met verhuizen en veel plezier in jullie nieuwe huis!!
Ooh help, ik ben Mavaso niet haha, vriendin van me is dat. ze stond nog automatisch ingelogd op mijn pc. Ik ben Babysaluki! blunder haha
die kleine is behoorlijk lastig. als ik weg ben krijst ie de hele boel bij elkaar, ook bij papa. en zelf spelen.. tja meestal 15 min en daarna wil hij dat ik bij hem/ met hem speel. in ieder geval wil ie niet dat ik iets anders aan het doen ben. ja maar met verven en behangen enzo, is dat niet slecht voor hem? die lucht enzo we willen in de toekoms nog wel een kleintje als het kan natuurlijk. en we hebben 2 slaapkamers, 1grote & 1 kleine hier ook zeker veel spanning aangezien mn vriend zn opa overleden is van de week, dus die is met zn hoofd ergens anders. en zn werk heeft besloten om hem volgende week geen vrij te geven (?!)
Dat is idd moeilijk.. dat herken ik heel erg van mijn dochter, vooral met de leeftijd van je zoon idd. Nu gaat het iets beter omdat ze me soms een beetje kan 'helpen' in het huishouden. Ik zelf denk dat de verflucht etc. niet heel goed is voor je kleintje nee. vandaar dat ik ook niet in ons huis ga klussen met m'n dochter erbij, en zowiezo ook niet ivm. mn zwangerschap! Dus dan zou ik in jouw geval toch gaan voor een vertrouwde oppas, en als dat echt niet gaat, dan zul je minder kunnen doen in het huis helaas denk ik. Hij is nog te klein om kleine 'opdrachtjes' uit te voeren, maar zijn er misschien andere manieren om heb erbij te betrekken, zodat jij in jullie huidige huis vast wat dingen kunt doen? Misschien als je bijv. op de grond vast breekbare dingen in keukenpapier inpakt, hem ook met keukenpaier laten spelen? mits hij eht niet op eet natuurlijk ik noem maar wat hoor, ik probeer met je mee te denken. oke, nog wel een kinderwens dus, dan zou ik persoonlijk je zoontje meteen op de grote kamer leggen, en de kleine kamer 'bewaren' voor een eventueel tweede kindje. Ooh wat rot!! gecondoleerd met het verlies!! Dan is het heel begrijpelijk dat er een bepaalde spanning hangt! Wat rot!! Vervelend dat hij geen vrij krijgt.. dat maakt het alleen maar lastiger. Hier hetzelfde probleem, vriendlief werkt fulltime en is daarna tot savonds laat aan het klussen en de weekenden ook
mijn moeder paste veel op tijdens het klussen. en we namen hem ook wel mee de kamer was klaar en hebben een extra box er in gezet (hadden we nog gekregen) en een loopkar mee en jelle scheurde wel door de grote kamer wij hebben toen 3bijna 4 weken vakantie opgenomen dus in die tijd ook verhuisd gelukkig geen maanden in gezeten (zelfs nog een midweek op vakantie geweest, toen heeft schoonvader de vloer in de olie gezet en de trap geverft)