Wat gebruik jij als er 'boter' in het recept staat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Grietjenb, 12 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij aardappeltjes uit de oven (of bij ons airfryer) doe ik meestal de partjes in een tupperware schaal - scheutje olijfolie + rozemarijn of paprika poeder of knoflookpoeder eroverheen en dan een deksel erop en schudden maar :) - daarna in de schaal waarin ze gebakken moeten worden. Heerlijk! Wij eten dit meermalen per week.

2. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Lekker veel reacties!

Even een reactie:
    Nee ik heb niet kort geleden cake gebakken, dus daar kan de lucht niet van zijn. Het was echt de roomboter. Ik maakte voor het eerst dit recept. Ik vond wel dat er erg veel boter door moest. Volgende keer doe ik minder.
    Meestal doe ik zonnebloemolie en dan lekker kruiden erover. Maar dan zijn ze niet knapperig.

Ik ga wel eens experimenteren.

Bedankt voor de tips die er tussen zaten:thumup:

Adje vindt dit leuk.
  3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Boter in een recept betekend altijd ongezouten roomboter.
    Afhankelijk van het recept soms te vervangen voor olie of margarine maar dan moet je zelf gaan kijken hoe en wat (een cake bakken met olijfolie is lastiger bijvoorbeeld)

4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ik gebruik bij aardappels olijfolie. Voor een taart ofzo margarine, maar soms ook olie. Ligt aan het recept.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik gebruik roomboter alleen voor cake en taart ed, vind dingen er in bakken niet lekker. :)

6. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Roomboter ruikt wel sterk als je ermee kookt. Ik gebruik meestal voor de aardappels olijfolie, maar als er in het recept boter staat zou ik voor roomboter gaan. Vooral als de smaak goed was, dan gewoon boter gebruiken.

7. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik maak aardappeltjes uit de oven altijd met olijfolie. En ze worden dan heerlijk knapperig.

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik maak aardappeltjes uit de oven ook altijd in olijfolie. Als ik geen olijfolie gebruik, altijd roomboter. Margarine eet ik niet, brrr.

9. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    boter is voor mij ongezouten roomboter. Ik gebruik geen margarine, alleen roomboter en olijf of sla olie.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik gebruik altijd margarine, ook voor cake etc. Ik heb zelfs nog nooit roomboter in huis gehad.

11. Grietjenb

Ik ook idd. Ik heb geen margarine in huis.

sleutelbloem vindt dit leuk.
  12. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ik heb wel margarine voor op brood in huis, aangezien mijn man en kinderen niet van roomboter houden en ik weiger het echt te eten. ik gebruik echt alleen roomboter op brood, maar ook om vlees in te braden. om te wokken etc gebruik ik oliesoorten.

Mij maak je ook echt niet blij met een cake of taart gebakken met margarine.

13. Grietjenb

Oh, maar voor op brood heb ik halvarine. Van die kuipjes. Roomboter heb ik in pakjes.

14. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ik heb ook roomboter in pakjes, maar een botervloot is heel handig. Ik doe de helft in het botervlootje en zet die dus buiten de koelkast, de andere helft erin, Zo heb ik altijd kant en klare roomboter voor op brood/om vlees te braden.

15. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Boter =roomboter. Dus dat zou ik ook gebruiken.

Misschien margarine als alternatief.

Deel Deze Pagina