Bij aardappeltjes uit de oven (of bij ons airfryer) doe ik meestal de partjes in een tupperware schaal - scheutje olijfolie + rozemarijn of paprika poeder of knoflookpoeder eroverheen en dan een deksel erop en schudden maar - daarna in de schaal waarin ze gebakken moeten worden. Heerlijk! Wij eten dit meermalen per week.
Lekker veel reacties! Even een reactie: Nee ik heb niet kort geleden cake gebakken, dus daar kan de lucht niet van zijn. Het was echt de roomboter. Ik maakte voor het eerst dit recept. Ik vond wel dat er erg veel boter door moest. Volgende keer doe ik minder. Meestal doe ik zonnebloemolie en dan lekker kruiden erover. Maar dan zijn ze niet knapperig. Ik ga wel eens experimenteren. Bedankt voor de tips die er tussen zaten
Boter in een recept betekend altijd ongezouten roomboter. Afhankelijk van het recept soms te vervangen voor olie of margarine maar dan moet je zelf gaan kijken hoe en wat (een cake bakken met olijfolie is lastiger bijvoorbeeld)
Ik gebruik bij aardappels olijfolie. Voor een taart ofzo margarine, maar soms ook olie. Ligt aan het recept.
Roomboter ruikt wel sterk als je ermee kookt. Ik gebruik meestal voor de aardappels olijfolie, maar als er in het recept boter staat zou ik voor roomboter gaan. Vooral als de smaak goed was, dan gewoon boter gebruiken.
Ik maak aardappeltjes uit de oven ook altijd in olijfolie. Als ik geen olijfolie gebruik, altijd roomboter. Margarine eet ik niet, brrr.
boter is voor mij ongezouten roomboter. Ik gebruik geen margarine, alleen roomboter en olijf of sla olie.
ik heb wel margarine voor op brood in huis, aangezien mijn man en kinderen niet van roomboter houden en ik weiger het echt te eten. ik gebruik echt alleen roomboter op brood, maar ook om vlees in te braden. om te wokken etc gebruik ik oliesoorten. Mij maak je ook echt niet blij met een cake of taart gebakken met margarine.
ik heb ook roomboter in pakjes, maar een botervloot is heel handig. Ik doe de helft in het botervlootje en zet die dus buiten de koelkast, de andere helft erin, Zo heb ik altijd kant en klare roomboter voor op brood/om vlees te braden.