Wel of geen wieg beneden?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door bloem18, 17 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben een beetje met de uitzet bezig, kijken wat ik nodig heb en wat het natuurlijk allemaal kost.
    Nou is mijn vraag wel of geen wieg beneden? Is het nodig?
    Mijn idee is, een kindje slaapt toch gewoon boven in zn eigen bedje?
    Graag hoor ik jullie ervaringen of jullie een wieg beneden hadden en waarom, overbodig of juist extra handig, hoe lang gebruikte je de wieg enz...

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Een wieg beneden? Zou eerlijke gezegd niet weten waarom (of je moet echt slecht ter been zijn ofzo)
    Maar een kindje gaat meestal slapen in z'n eigen bedje of wiegje op de (eigen) slaapkamer. Slaapt in de box, of anders in de kinderwagenbak.
    Wiegje beneden lijkt me wat overbodig.

3. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wiegje beneden hebben wij ook niet en het lijkt me ook niet echt nodig. Soms slaapt Myrthe in de kinderwagenbak beneden. Boven hebben we een ledikant op haar kamertje en een wiegje bij ons.

4. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Wij hadden er beneden wel een, maar hebben er niet veel gebruik van gemaakt. Als mijn zoontje al beneden sliep was dat meestal in de box.

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij ons staat de wieg al beneden :D Nee grapje, wij hebben alles gelijkvloers, daarom.
    Ik moet zeggen dat onze dochters veel in de box hebben geslapen overdag, maar ik hoor ook veel dames die hun kindje voor het middagdutje in de wandelwagen leggen.
    Nu de jongste wat ouder wordt probeer ik haar bijv smiddags wel in haar eigen wieg te laten slapen ipv hele dag box/wipstoel. Snachts ligt ze sowieso in haar wiegje.

Maar extra aanschaffen nee hoor, of je moet een geldboompje in de tuin hebben staan ;)

6. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Hier slaapt de baby beneden in de wagenbak van de kinderwagen. Ivm bekkeninstabiliteit mag ik sowieso na de bevalling niet te vaak naar boven en beneden dus dan is het wel fijn dat ze beneden ligt, maar de wagenbak is prima. Soms ook in de box.
    Ik ben het ermee eens dat kinderen in hun eigen bedje horen te slapen maar de eerste 6 weken kan het geen kwaad om ze gewoon lekker in de woonkamer te laten slapen. De jongste is wel veel vaker in haar eigen kamer gelegd overdag en dat is een veel lichtere slaper dan de andere kids die wel de hele dag in het lawaai lagen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    De kinderen sliepen de eerste maanden overdag beneden in de kinderwagen of in de box, vanaf een maand of 3 probeerde ik ze wat meer boven te laten slapen, in de wieg op onze kamer. Er is dan meestal ook al wat meer regelmaat. Het ledikantje stond op hun kamer maar gebruikten we nog niet.

8. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    hier wel een wieg, en ik leg de eerste tijd de baby in de wieg ivp de box, als de wieg te klein wordt komt de box te staan

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Hier wordt het of in de box of in de wandelwagen. Gaat volgens mij prima. :)

Bij J. woonden we gelijkvloers, zij lag dus wel in de wieg. ;) :)

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    hier sliep ze ook in de wandelwagenbak of in de box. later (toen ik wat makkelijk naar boven kon), sliep ze boven in het wiegje of in het ledikant.

11. Loveazra2

Loveazra2 Bekend lid

8 mei 2006
    570
    0
    0
    Nederland
    Wij hebben wel een aparte wieg, maar die is voor bij ons op de slaapkamer, ledikant komt in de babykamer, maar de baby slaapt eerst bij ons op de kamer.

Beneden heb ik me dochter altijd in de kinderwagen bak laten slapen en later idd gewoon naar boven gebracht.

12. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Wij hebben een wieg gekregen van mijn schoonmoeder en mijn (stief)moeder bekleed hem helemaal opnieuw, omdat de oude bekleding echt uit het jaar nul was:D

Maar als wij geen wieg hadden gekregen, dan had ik 't ook niet aangeschaft. We zetten de wieg in onze slaapkamer neer, voor de eerste paar weken (of maanden)

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Hier een ledikant op haar eigen kamertje, een wieg op onze kamer en beneden zo nodig de wagenbak van de kinderwagen. In de box sliep onze kleine vrijwel nooit (teveel prikkels) maar ook dat doen veel mensen.

14. Elines

Elines Fanatiek lid

23 mei 2010
    1.252
    1
    36
    Holland
    Hier heeft ze de eerste weken overdag beneden in de box geslapen totdat dit niet meer ging (ze viel niet meer in slaap). 's nachts sliep ze in haar wiegje bij ons op de kamer en overdag in haar ledikant in haar eigen kamertje. Sinds dat ze 7 weken is, slaapt ze ook 's nachts in haar eigen kamertje en gebruiken we het wiegje helemaal niet meer.

15. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.171
    1.848
    113
    Wij hebben helemaal geen wiegje gekocht ;).
    Kleine sliep ook gewoon in zijn eigen kamer.
    Of in de box, Als ik het te laat zag.
    We hebben wel zijn bedje kort op gemaakt (deken niet tot boven op getrokken maar zijn voetje bij het begin en deken tot zijn oksels ongeveer zodat hij niet er onder kon liggen).
    In een wiegje groeien ze gauw uit

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.277
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind dat wel meevallen, vaak kan het wel ongeveer een half jaar. En het is wat kleiner en de kleine kan bij de ouders op de kamer.

17. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Oke, duidelijk:D
    Het is dus niet nodig.
    Denk dat ik het kindje het liefst in zn eigen bedje heb en als het in het begin beneden slaapt dan is de wagenbak of box een goed alternatief. Bedankt voor het meedenken.

18. Nynke Baukje

18 jun 2011
    58
    0
    0
    Wij zetten straks ook eerst een wieg beneden en dan de bak van de wandelwagen boven op de slaapkamer. De 1e weken kan de kleine dan s nachts bij ons op de kamer liggen en overdag beneden in de wieg. Na een aantal weken (6-8) gaat de wieg eruit en komt de box erin. De wieg is overigens een familiestukje, dus we hoeven er niks extra's voor aan te schaffen. Vind het wel erg lief staan de 1e weken zo'n wieg beneden ipv zo'n kleintje al in een grote box. Hele dag wandelwagen in de kamer vind ik wat minder gezellig. Maar het is heel persoonlijk, is maar net wat je leuk vind en hoeveel ruimte je hebt.

19. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier heeft ze de eerste 3 maanden overdag beneden geslapen in de wandelwagenbak, of soms in de box (als ze per ongeluk in slaap viel ;)). 's nachts sliep ze boven in de wieg bij ons op de kamer.

Vanaf 3 maanden is ze overgegaan naar haar eigen kamertje waar een ledikant staat. Eerst overdag en toen dat goed ging, na een weekje ofzo, ook 's nachts. Ze kreeg toen geen nachtvoeding meer.

20. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ligt aan het soort wiegje wat je hebt hoor. De oudste heeft er tot 6 maanden ingeslapen, en had nog wel lang in de wieg kunnen slapen qua lichaamslengte.
    De jongste is nu bijna zes maanden en slaapt er ook nog steeds in.
    En ik heb ook nog eens lange meiden! (jongste is al 72 cm lang)

Deel Deze Pagina