welke wipstoel?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FutureMama81, 26 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    wij willen nog een wipstoeltje kopen, maar welke is goed? Willen liever niet een al te dure. Gewoon een basic ding van babydump of prenatal ofzo. Iemand ervaringen?

2. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik heb deze wipstoel van de Prenatal en hij bevalt goed.
    Prenatal | Folder
    Zie pagina 10

3. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb wel een "dure" een baby bjorn, maar hij bevalt wel erg goed.
    Zoon is nu bijna 15 maanden en zit er soms nog in...

4. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik heb een prenatal maar ik gebruik m bijna nooit eigenlijk. Alleen soms als de kleine wakker is als wij eten dan zetten we de stoel op tafel, maar dat is bijna nooit het geval. Bovendien ben ik niet zoo tevreden over de gesp en hoe je de baby moet vastgespen, dat is ZO onhandig vind ik, maar goed.

Gek he, sommigen zweren bij een wipstoel maar ik zie het nut nog niet. Misschien in het begin als ze fruithapjes gaat lrijgen strakjes?

5. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wij hebben er een van de babydump van 30 euro een x-adventure geloof ik. En een bij mijn schoonouders van Fisherprice met trilfunctie. En ik moet eerlijk zeggen dat het Kyra om het even was inw elke ze lag. Dus ik denk dat je er niet echt de mist mee in kunt gaan welke je ook kiest.

6. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    wij hebben er eentje van prenatal. In de uitverkoop omdat de stof eruit ging (anders was hij nog aardig prijzig geloof ik)

Ach. hij is perfect maar we hebben hem weinig gebruikt.

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben 1 van de prenatal, een met speelboog eraan vast, die ook los te halen is.
    In het begin had ik haar er ook niet zoveel in, ze vond er niks aan.
    Maar heb hem wel veel gebruikt met het eten geven.

8. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik had voor mijn zoontje een wipstoel van fisher-price. Ik vond hem ge-wel-dig! De stoel veert meer dan een gewone wipstoel, Er zat een soort van vibratie ding in waar me zoontje rustig van werd en een speelboog met leuke dingetjes enzo.
    Hij is wel iets duurder dan de standaard wipstoel, maar ik heb hem niet zo duur op marktplaats gekocht, zo goed als nieuw.
    Ik vind een wipstoel soizo wel handig, vooral vanaf een maand of 2 als je kindje niet alleen maar wil liggen. En later met eten geven is het ook wel handig.

9. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Hier ook een grote fan van Babybjorn. Uk rolt er niet zomaar uit en kan helemaal ontspannen. Vind die andere goedkopere wippers vaak wat plankerig zeg maar.

10. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Wij hebben er eentje van prenatal met een speelboog. Tot een maand of 7 heeft Wesley er veel plezier aan gehad. Daarna was het niet zo veilig meer. Meneer wipte nog al graag en het liefst naar voren toe zodat de wipstoel bijna over het "dode punt" heen ging. Ook had hij zijn voeten al aan de grond.
    Mijn ouders hebben er eentje van chicco (geloof ik) en daar kan hij nu ook nog in. Het stoeltje prenatal liggen (of zitten) ze op, die van chicco daar liggen ze in. vind ik persoonlijker veiliger, ook als ze nog zo jong zijn, dan kunnen ze er niet af rollen.

11. debbedebs

debbedebs Fanatiek lid

18 aug 2008
    1.472
    0
    0
    HR Adviseur
    NB
    Wij hebben ook die van Baby-bjorn, echt een super stoel. Hij is inderdaad wat duurder maar ons manneke zit er zo lekker in, hij vind het heerlijk. Is echt een groot verschil qua zitcomfort t.o.v. de wipstoel die mijn ouders hebben.
    Voor de aankoop een discussie gehad met mijn man, omdat hij hem te duur vond. Maar ook hij vind hem nu elke cent waard!

12. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Straks als hij zelf kan zitten dan zal je merken dat je 'm een poosje minder gebruikt. Maar dat is vaak ook het moment dat je een andere wipper opruimt. Voordeel van deze is dat zodra ze kunnen kruipen je 'm weer kunt neerzetten aangezien ze er dan zelf in kruipen en dan lekker gaan wipperen. Is dus nog een hele poos als gewoon stoeltje te gebruiken waar ze herlijk in kunnen "loungen".
    Marin had trouwens ook minder last van haar krampjes aangezien ze meer ontspannen was in deze wipstoel.

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.077
    3.866
    113
    Ik heb een mutsy kinderwagen en daar kun je beugels bijkopen, waarmee je je zitje in een handomdraai tot een wipstoel kunt omtoveren.
    Ik vind het een fijn ding, hij wipt en wiebelt lekker, maar is heel stabiel en een stuk hoger en groter dan de meeste wipstoelen. Ik gebruik hem regelmatig, sinds kort ook voor het eten, makkelijk om hapjes te geven. Je kunt hem aardig lang gebruiken, doordat hij wat groter is en als we op bezoek gaan, nemen we gewoon die beugels mee en kunnen we hem daar ook gebruiken.

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    goh, nog nooit van gehoord. Da's handig!

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hadden die basic van de prenatal. En die is flink gebruikt in de 1e 8 maanden. Ik vond het een prima wipstoel..

Deel Deze Pagina