Mijn dametje is 9 maanden. Meestal sliep zij 'sochtends nog van 10-12 en 's middags van 16-17. Sinds ze ziek is geweest (afgelopen week en heeeel veel geslapen toen), komt ze het 2e slaapje niet meer in slaap. We doen alles zoals normaal; ritueel, muziekje aan, laten huilen, troosten, laten huilen, enz. Maar t werkt niet. Maar de wakkere periodetussen 12 en 19u is eigenlijk veel te lang voor haar. Komt dit bekend voor? Ze lijkt me nogal jong voor maar 1 slaapje, bovendien kunnen we t eerste slaapje niet verder naar de middag verzetten (bv 11-13) want om 10u is ze echt moe. Dus....kan dit op deze lftd of zou t komen omdat ze ziek is geweest?
Onze Demi slaapt ook al een half jaar nog maar 1 slaapje. Sochtends is ze om 6 uur wakker en slaapt dan rond half 12/12 uur weer tot een uur of half 3.3uur en rond 18 uur gaat ze weer naar bed. Dus 1 slaapje kan prima bij die leeftijd, maar idd wel wat vervelend dat je het slaapje niet kunt verschuiven
hier vanaf 10 maanden nog maar 1 slaapje. varierend van 1-2 uur. hij gaat om 1 uur slapen. groetjes, Miranda
Kan idd best te maken hebben dat ze ziek was, 't kan ook een sprongetje zijn (sommige willen dan niet slapen, toch?) Ze lijkt me inderdaad nog wat jong om het tweede slaapje te kunnen missen, maar ja... als het echt niet lukt. Misschien zou je haar in de middag proberen wat in een slaperige sfeer te kunnen brengen, samen op de bank, zingen, wiegen, of in bad doen. Wie weet wordt ze daar wel rozerig van en wordt ze toch moe. Of je moet toch proberen haar eerste slaapje te rekken, maar dat zal niet meevallen. Misschien met haar gaan fietsen, of lekker lang in bad. Flink met haar stoeien zodat ze het nog weer even volhoudt. Tja... best moeilijk. Succes ermee!
Alsof ik mijn verhaal hoor. Ik heb precies het zelfde probleem. Me zoontje is om 10.00 gewoon moe. Als hij nou later naar bed zo gaan dan kon hij het makkelijk tot 19.00 redden. Is jou dochtertje niet hangerig de laatste uurtjes? Mijn zoontje wel na 17.00 begint hij al. We hebben alles geprobeerd maar hij wil gewoon niet..
Hoi Hanane Was dit bij jullie ook zo opeens? Zij is niet echt hangerig va 17u tot 19u maar heeft dan tussendoor een uurtje (rond 16u) dat ze niet echt te genieten is... Heb al nagedacht over een nieuwe tactiek en ik ga vanmi proberen om haar vlak voor ze moet slapen een flesje te geven (dan geef ik bij t brood wel wat yoghurt) ms is ze dan wat meer verzadigd en loom. Of heb jij dat al geprobeerd en hielp t niet?
misschien heeft ze een spongentje gehad dan zijn ze vaakook lastig. hier merk he dat meteen en een daarna is er altijd wel iets veranderd of heeft ze weer wat geleert haha hier is ze rond 11 maanden overgegaan op een slaapje en ipv smorgens en laat in de middag slaapt ze hier tussen 2 en 4 en als ik vrij ben en ze niet naar de oppas is geweest van 1 tot 3
Me zoontje slaapt nu officieel nog maar 1 keer per dag. Hij houdt het nu ook makkelijker vol. Maar om 19.00 uur ligt hij nu lekker te slapen. Zijn middag dutje begint nu om ongeveer 11.00 tot 13.00.