Quinny Buzz / Pericles Urban / MaxiCosi Mura / Mutsy 4-rider

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lux, 13 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal!

Wij zijn op zoek naar een kinderwagen, maar zijn een beetje overweldigd door het aanbod! De kinderwagens die wij wel leuk vonden (en die handig leken) zijn:

- Quinny Buzz
    - Pericles Urban
    - MaxiCosi Mura
    - Mutsy 4-rider

Zijn er onder jullie gebruikers van deze kinderwagens? Of kennen jullie mensen die één van deze wagens gebruiken? Wat zijn zo de voordelen en nadelen? We zouden graag jullie ervaringen horen, om zo een goede beslissing te nemen!

Misschien een beetje handige informatie:
    - Ik ben 1m70, maar mijn man 1m90, dus best een verstelbaar model.
    - Ik ben niet echt handig (ahum), dus geen ingewikkelde inklaptoestanden.
    - Is vooral voor stadsgebruik.
    - Wij waren allebei wel grote baby's, misschien al rekening mee houden?

Alvast bedankt!!

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben de MC mura 3, echt een superfijne en wendbare wagen, ook het inklappen gaat erg makkelijk en een grote wagenbak!

De wagen is erg degelijk (wat mijn man weer prettig vond) en niet te veel geklooi met losse adapters, alles klikt er makkelijk op en is er ook makkelijk af te halen..

Ik zou wel in de winkel gewoon gaan proberen. Vantevoren wilde we eigenlijk gaan voor de bugaboo, mutsy 4rider of de mura4 maar die vonden we dus helemaal niet fijn..

3. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt! :) Wat was voor jullie het verschil tussen de 3 of 4 wielen?

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik heb de Mutsy 4-rider, inmiddels ruim 1,5 jaar in gebruik. Ik vind het een super-wagen!

- Manlief is hier 1.90, ik ben 1.65. We kunnen er allebei fijn achter lopen, het handvat is heel eenvoudig in hoogte verstelbaar.
    - Inklappen is niet moeilijk, al moet je het uiteraard wel eventjes oefenen, maar dat is logisch. Hij klapt niet heel klein in, maar zelfs de wielen eraf halen is een fluitje van een cent.
    - ik gebruik hem voor uitjes naar het winkelcentrum, naar mijn ouders, etc. etc. Dus niet in het bos ofzo, gewoon nog niet van gekomen. Afgelopen winter met de sneeuw, konden we er trouwens best aardig mee uit de voeten, hij heeft 4 grote wielen en dat vind ik erg fijn! Is heel stabiel...
    - Zoonlief was hier met 4,5 maand uit de bak gegroeid. Let wel: het was een koude winter, dus winterjasje, kruik erbij, dubbel dekentje... het paste niet meer. In de zomer had hij er veel langer in gekund. Zoonlief ligt overigens ook niet graag plat (nog steeds niet). Voordeel bij Mutsy is wel dat het zitgedeelte volledig plat kan, dus dat je dan gewoon kunt overstappen vóórdat je kindje zelfstandig kan zitten (alleen indien nodig natuurlijk).

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel ;)

en owja: hier voorkeur voor 4 wielen, ik vind persoonlijk 3 wielen niet stabiel genoeg

5. angel229

angel229 Niet meer actief

#5 angel229, 13 apr 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 apr 2011
    Hier de Mura 4. Deze gekozen omdat die net iets compacter ingeklapt kan worden dan de 3 (Ligt aan de stand van het voorwiel).
    Mura is geschikt voor lange mensen en makkelijk in te klappen. Verder erg degelijk en mooie prijs. Reiswieg is best groot.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier net zo.

eerst een quinny gehad maar die heb ik na 6 maand verkocht en ik heb een mura terug gekocht omdat is dit een veel fijnere wagen vind

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Wij ook. Ik ben 182 en mijn vriend rond de 190, mijn moeder is 170, het handvat is makkelijk verstelbaar. Voordelen van de Mura is dat hij een redelijke boodschappenmand heeft en de grootste wagenbak. De buggyzit kan helemaal plat en ook van je af en naar je toe gezet worden. Hij loopt heel makkelijk kan hem met één vinger sturen in een winkel, super wendbaar. Wij hebben ook de 4 wielen gekozen omdat hij stabieler is.
    Tip: ga proberen, minimaal 2x. Bochtjes doen en keren, randjes op en af. Wij hebben ook inklapwedstrijdjes gedaan ;)

8. angel229

Wij hebben ons zelfs in verschillende zaken laten voorlichten en gewoon gedaan alsof we niks wisten. Maxi-cosi heeft ook goede (engelstalige) filmpjes op internet staan. Daardoor waren wij op de hoogte van dingen die de verkoopsters niet wisten. Handvat is inderdaad haast met 1 vinger verstelbaar. Buggyzit vonden wij ook echt een pluspunt dat hij van je af en naar je toe kan en helemaal plat kan. Wagenbak Quinny is stukken kleiner.

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Inderdaad, filmpjes zoeken op Youtube! Van Kiddycare staat bijna alles erop met uitleg en demonstratie, ideaal!

Wij hebben voor de Mura 3 gekozen. Nog niet in gebruik natuurlijk, maar we zijn wel super blij met onze keuze!

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    wij vonden de drie wendbaarder en soepeler rijden dan de vier.. nou heeft de drie ook vier wieltjes, alleen zijn de voorwieltjes iets kleiner en staan ze bij elkaar..

de drie vonden wij ook minder lomp ogen dan de vier..

11. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier ook de Mura3 naar volle tevredenheid (beetje dezelfde uitgangspunten/ervaringen als juju behalve dan dat wij de 3 wieler hebben).

Máár, ik kan je vooral aanraden je eens goed te laten informeren in een winkel. Rijd er eens mee en klap alle wagens eens in (en pas ook in de auto, hebben wij ook gedaan)

Wat betreft zelf een grote baby zijn en wellicht ook krijgen: hier geldt dat iig wel en ben dan ook erg blij dat we een wagen hebben gekozen met een grote bak.

Succes met je keuze!

12. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wow bedankt voor de reacties! :) Erg nuttige informatie, ga ze eens met mijn man overlopen en de wagens eens uitproberen in de winkels (en misschien ook wel eens een inklapwedstijdje houden, hihi!).
    Maar afgaande op jullie ervaringen, hou ik vooral nog de mura en de mutsy in gedachten... Heb nog wel eventjes tijd :)

13. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Mura 4 echt een top wagen.
    Goed wendbaar in de stad en zelfs in het bos een super wagen.
    Goed inklapbaar en lekker klein voor in de auto.
    Grote bak en goed in hoogte verstelbaar.

En een voordeel dat het zitje zowel naar je toe als van je af monteer baar is.

14. Bertha

Bertha Bekend lid

13 okt 2010
    850
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij gaan ook voor de mura 3, in eerste instantie wilde we mura 4 maar we vonden de mura 3 wendbaarder.
    De mutsy 4 kun je veel minder plat inklappen als de mura 4 daarom viel deze voor ons af.
    Bij de quinny kun je het stoeltje alleen van je af in het onderstel klikken en bij de mura kan dat beide kanten op. dus daarom viel de quinny ook af. En de andere die je noemt ken ik niet!

twijfel alleen over de kleur, want die vind ik niet zo geweldig mooi bij de Maxi cosi, of de blauwe of de demin field...

15. lux

lux Actief lid

16 apr 2010
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is bij mij ook zo'n beetje een probleem! :) Ik begrijp uit alle reacties dat de mura echt een supergoede kinderwagen is, dus het lijkt een voor de hand liggende keuze, maar ik vind 'm niet de mooiste! Flauw he! :) Maar dat zal ik toch maar niet als prioriteit zien he!
    De Pericles is inderdaad niet zo bekend in Nederland heb ik begrepen, hier zie je'm veel meer. Echt een supermooie wagen (ik hou wel van kinderwagens die er nog uitzien als een echte 'koets' :)). Zal even een fotootje plaatsen:

16. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Lux,

mooie wagen hoor! Ik zou zeggen: probeer ze gewoon uit. Wellicht is deze wagen ook meer dan prima. Bedenk even voor jullie zelf wat je het belangrijkste vindt aan een wagen. Als je hem bv. maar sporadisch mee zou nemen in de auto, is klein inklappen helemaal geen vereiste. SUcces met jullie keuze! (ben wel bvenieuwd waar jullie uiteindelijk voor gaan)

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    dit topic ging onlangs ook over vergelijking quinny buzz / mura: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-babyuitzet/268819-mura-buzz.html

wij hebben zelf voor maxicosi mura 4 gekozen; degelijk, stabiel, stevig, kwalitatief schijnt maxicosi een stuk beter dan quinny te zijn (is zelfde fabrikant schijnt, maar meer low budget uitvoering)

p.s. ik vind de mura juist mooi omdat ie zo basic is, haha, maar is inderdaad zeker niet de 'hipste' wagen, ligt er dus ook aan wat je zelf belangrijk vindt! zou me alleen niet verkijken op mooie kleurtjes en vormpjes als de kwaliteit verder te wensen overlaat..

18. angel229

Wij hebben uiteindelijk ook de Mura gekozen omdat deze kwalitatief veel beter is. Denk idd dat Quinny meer low budget is (zie je ook eraan).
    Dan maar een minder hippe wagen, die wat langer mee gaat.
    Vriendin van me heeft Quinny Speedi, voor haar NOOIT meer!!! Bij nr. 2 gaat ze of voor de Mura of voor de Stokke....

19. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    hier de mutsy en nog steeds erg tevreden.. (al hoop ik niet lang meer.. hij staat te koop ;))

wij vonden 4 wielen prettiger omdat met 3 wielen kan hij makkelijker omkiepen en voelt minder stabiel

20. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hoho... de buzz is geen low budget hoor!
    Die is zelf nog duurder als de mura die overal in de aanbieding is...
    Ik vind de buzz er veel mooier uitzien(mura vind ik zo'n gehandicaptenzitje hebben) en is veeel wendbaarder in de stad. MIjn zus heeft de mura en die kan niet lekker door de winkels heen, meer aansteken enz.. De buzz wiebel je zonder moeite overal doorheen. De buzz is wel minder geschikt bv in het bos of strand ivm de kleinere wieltjes.. Maar daar kun je ook een ander wieltje opzetten mocht je die wel nodig hebben...
    Maaar.. de keuze blijft persoonlijk en ieder heeft andere eisen...
    dus proberen, inklappen( is bij de buzz ook veel makkelijker), paadjes proberen etc.

Deel Deze Pagina