Vanochtend ben ik even geschrokken bij het wakker worden: mijn kleine meid lag doodleuk weggekropen met haar hoofd onder de dekens! Hoe? Het bed is kort opgemaakt, niet langer dan haar lichaamslengte tot de schouders. Ze had vannacht echter bedacht dat ze haar benen ging optrekken en lag dus met opgetrokken knieën in bed, waardoor er beneden ruimte was ontstaan om toch naar onderen te schuiven. Hoe kan ik dit voorkomen? Ik kan haar bed toch moeilijk zo kort opmaken dat ze alleen nog maar met opgetrokken benen kan slapen? Of moet ik haar deken minder hoog optrekken, dus i.p.v. tot oksel/schouderhoogte tot halverwege haar borst (lijkt me zo koud...)?
onze dochter deed het ook, korter opgemaakt (tot de borst)en in een slaapzakje gelegd.. Inmiddels liggen er geen dekens/lakens meer op omdat ze ook gewoon omdraait (hoofd naar voeteneinde) en de dekens eraf trappelt..
Ik gebruikte vanaf dat ze ging woelen een slaapzakje en dekte ze toe met een dekentje (dus los over haar heen ) als ik naar bed ging.
Ik was me van de week ook rot geschrokken. Bedje is ook kort opgemaakt dus kon eigenlijk niet misgaan. Maar mevrouw had bedacht dat overdwars liggen veel lekkerder ligt en helemaal onderin. Aangezien ik wakker was geworden met het gevoel dat ik even moest gaan kijken, heb ik haar gelijk omhoog getrokken en toen werd ze wakker. Sindsdien ook maar een slaapzakje alleen met dit warme weer alleen een lakentje.
Als je het ddekentje dan los over haar heen legt kan ze er toch nog onder komen? @Ts Ik zou gewoon de lakens en dekens eruit halen en over gaan op een slaapzak. Met dit weer is een dunne katoenen slaapzak voldoende. Een slaapzak is een vervanger van een deken. Je past een slaapzak gewoon aan het seizoen aan. In de zomer een dunne in het voor/najaar een iets dikkere en in de winter een gewatteerde slaapzak met eventueel mouwen eraan.
Deken uit bed, en slaapzakje erin. Nadat ik mijn dochter voor de 2de keer onder de dekens vandaan heb geplukt, is hier de deken er ook uit gegaan, en zijn we overgestapt op een slaapzak. Afgelopen januari nog een keer geprobeerd, en toen vond ik haar de volgende ochtend weer met haar hoofd onder de deken. Ofwel, hier voorlopig geen deken in bed. Maakt ook niks uit hoe kort ik het bed opmaak, en of ik hem beneden opmaak, of opmaak als een matrozenbedje. Beiden komt ze met haar hoofd onder de dekens.
/Ook ik zou voor een slaapzakje gaan. Hier ook gevalletje naar beneden kruipen. Of ergens tussen horizontaal en verticaal met het hoofd naar het voeteneind. Ik heb met dit warme weer alleen romper en slaapzak aan. Nu is mijn Uk wel groter. Geloof dat ze bij Babydump of prenatal wel van die mini slaapzakken hebben (50/60) Ik geloof inderdaad dat je geschrokken bent. Gelukkig is er verder niks gebeurd.
yep zoals voorgangers aangeven: slaapzak en geen lakens of dekens meer! Hier ook een kind dat werkelijk alle hoeken van het bed verkent, dus veel te gevaarlijk zo een deken!
onze zoon ligt in een puckababy en onder een lakentje, maar krijgt het ook zonder armen en benen voor elkaar om dwars te liggen met zijn hoofd net onder het lakentje... dus voortaan maar geen lakentje meer....
Bij de Hema hebben ze ook hele kleine slaapzakjes. Hier tijgert uklief het hele ledikant door en ligt in de meest onmogelijke houdingen dus een dekentje doet uiteindelijk toch niet meer waar het voor bedoeld is Hij heeft trouwens tot een maand of 3 wel onder een lakentje en dekentje gelegen, toen lag hij in de wieg en doe stond met het hoofdeinde iets omhoog (ivm spugen) en toen klom hij niet zo naar boven en had hij minder draairuimte dan nu.
hier een speciale deken.....die kan je over je hoofd trekken maar dan nog kan je er doorheen ademen alleen goedkoop was ie helaas niet......
Ook hier gewoon een slaapzak. Zomers een dunne slaapzak en 's winters een dikke. En als het zomers erg warm is dan helemaal geen slaapzak of alleen met de luier aan erin.
Herkenbaar! Ook hier toendertijd erg geschrokken, maar meneer had nog nooit zo lang doorgeslapen! Sindsdien een slaapzakje, maar hij blijft de gewoonte houden iets over zijn gezicht te leggen, momenteel gebruikt hij hiervoor zijn knuffelmuis.. Ik was er niet zo voor, maar ja, om nou alles uit bed te halen?? Knuffelmuis zelf eens strak over mijn neus heen gehouden en kon prima ademen, dus ach, ik laat het maar zo en als hij diep slaapt leg ik de knuffeldoek wat verder naar beneden zodat ik rustig kan slapen..
Nou...ik heb een slaapzakje gekocht, kleinste maat was 60 bij de Prenatal. Jammer maar helaas, het is nog te groot In de tussentijd heb ik de kleine steeds maar 'ingesnoerd' en het bed wat korter opgemaakt. Tot nu toe is dat nog voldoende; meestal ligt ze na een paar uurtjes nog steeds braaf met de armpjes langs haar lijfje onder de dekens. Gezien de beweeglijkheid en haar pogingen om los te komen voorzie ik dat het slaapzakje zeker nodig gaat zijn op den duur...hopen dat ze het voor die tijd past
Bij de wibra hebben ze 50cm.. misschien nog een idee? 8,- dacht ik, was voor Beau de enige die hij zo snel aankon.. Succes!
Ons manneke hier ook gedaan, krijsen....pfff schrik zat er goed in. Heb het opgelost met een handdoekrol onder de hoeslaken Zo kon ons manneke zich wel afzetten maar niet naar onderen. Gaat tot nu toe prima en doe dit al bijna een maand.
Idd, die is kleiner dan die 50/56 van de Hema. En niet zo dik, dus fijn voor nu. Prenatal beginnen de slaapzakjes idd bij 60.