yepp mini .maxi

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koter, 3 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hallo allemaal

Voor mijn verjaardag wil ik graag alvast een fietsstoeltje vragen.
    Ik wil graag een yepp maar twijfel nog tussen mini of maxi
    Die mini staat erbij:
    van 9 maanden tot ca. 3 jaar
    9 tot max. 15 kg

Mijn zoontje weegt al 11 kg, bij 7 mnd oud, en is 75 cm lang..
    Zitten gaat al best goed, hoewel hij soms nog omver valt.
    Kan ik hem al in de fietsstoel meenemen?
    En kan ik beter voor de mini of maxi gaan?
    Ik wil eigenlijk graag de mini omdat die voorop kan, maar hij is maar tot 15 kg ... Heo lang zou ik die ongeveer nog kunnen gebruiken denken jullie als hij nu al zoveel weegt en zo lang is?

2. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Onze peuter (nu 2 jaar 4 maanden) is ongeveer 90 cm en 12 kilo. Zij paste voor de winter nog in het voorzitje, maar nu niet meer. Qua benen en gewicht nog wel, maar de gordels kunnen niet meer over haar schouders. Ik heb voor het eerst met haar gefietst toen ze 10 maanden en voor het laatst dat ze paste was ze dus net 2 denk ik. Dus ik heb wel 14 maanden gebruik kunnen maken van het zitje ;) niet echt lang vind ik zelf.

Maar ik zou toch gaan voor het voorzitje. Veel prettiger met een jonge baby, dan kun je hem zien en is hij lekker dichtbij. Mocht ie echt snel richting 15 kilo gaan, kun je het zitje verkopen of bewaren voor een 2e en alsnog een maxi kopen. Misschien is het zonde en is het maar voor korte tijd, een jonge baby achterop zou ik gewoon niet fijn vinden.

Wel nog even wachten, want ze kunnen pas mee op de fiets als ze niet meer omvallen.

3. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

#3 Biancamv2, 3 mrt 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2013
    Mijn zoons konden er met 12 mnd al niet meer in voorop.
    Ze wogen toen al 16 en dik 15 kilo.
    Ook waren ze te lang.(93 en 88 cm)

Mijn meisje van 14 mnd is 89,5 cm en 10 kilo.
    Die past echt nog maar net voorop in de stoel.

Maar mijn kids zijn erg groot.

4. Bamsekram

Bamsekram Actief lid

10 nov 2012
    136
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Wij hebben de mini gekocht toen T. 9 maanden was. Hij is nu 2 jaar ouder en past niet meer in het stoeltje, zelfde probleem als Emmarijn. We gaan de maxi nu kopen voor T. zodat L. voorop in de mini kan. Ik vond het voorop zitten erg leuk. Ik kon T. dingen aanwijzen en we konden makkelijker communiceren.

Qua bouw van je kindje weet ik niet hoe hard je zoontje zal groeien. Wij hebben er 2 jaar mee gedaan, maar dat was ook deels afhankelijk van het seizoen waarin T. geboren is. T. is onder gewicht maar is langer dan gemiddeld. Misschien kan je een 2e hands vinden op marktplaats, zodat het minder duur is en als je dan volgens jaar een nieuwe nodig hebt je dan een maxi kunt kopen?

5. sjak

sjak Niet meer actief

Ik heb ook een mini en mijn dochter is nu 78cm en 11 kilo (nu negen maanden) ik ben er eigenlijk bij voorbaat van uitgegaan dat we dit stoeltje voor haar alleen dit seizoen zullen gaan gebruiken en dat er volgend jaar een achterstoeltje zal gaan komen.
    Ik vind een voorstoeltje gewoon gezelliger dan een achterstoeltje :)

6. frommel

frommel Fanatiek lid

26 apr 2010
    1.042
    0
    0
    #6 frommel, 3 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2013
    Hier een wat andere ervaring. Ik heb de mini gekocht toen dochterlief 2 jaar was (de oude bobike ging kapot). Ze woog toen al bijna 13 kilo, en was 91 cm. Toch past ze nog prima in het zitje! De gordels kunnen ook nog groter, dus ging er eigenlijk vanuit dat ze er dit jaar nog wel in kon.. Dus idd tot 3 jaar of 15 kg..

Nu verwachten we een tweede kleintje, dus weggegooid geld is het sowieso niet. Als ik niet zwanger was geweest had ik misschien anders gekozen. Maar ze verzoop echt nog in de maxi, en voorop vind ik zoveel gezelliger. Hopelijk kan ze erin tot de baby in een stoeltje mag, dan halen we de maxi voor haar. (en zo niet eerder natuurlijk, ook geen probleem ;))

Zou wel echt wachten tot je kindje goed blijft zitten! Is niks om met een wiebelige baby te fietsen. (gevaarlijk ook!) En anders ff passen in de fietsenwinkel?

Succes!

7. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Zolang je kindje nog geen 95 cm valt de yepp maxi echt veel te groot. Onze dochter heeft echt lang in de mini gezeten.

8. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ligt er ook aan hoe lang je kindje is kwa leeftijd.
    Ik ga voor de zomer ook een achterstoeltje kopen.
    Mijn meisje groeit 2 cm per mnd.
    Ik denk dat ze in de zomer met 1,5 jr dan niet meer past omdat het nu nog maar net aan is.
    Kwa gewicht kan ze wel langer.
    Maar die lengte zucht.
    Ze heeft ook een lange romp.

Deel Deze Pagina